Hej Babypiger 
Jeg er rigtig ked af det, fordi min mand og jeg ikke har råd til at tage på et ordentligt fødselsforberedelseskursus (dem jeg kan finde på nettet ligger mellem 1000,- og 3000,- kr.). Jeg er nervøs for fødslen, fordi jeg ved at vejrtrækningen har stor betydning under en sådan, og jeg vil så gerne have bare lidt styr på at lære at trække vejret godt! Det er nok dét jeg er mest nervøs for ved fødslen fordi jeg kan mærke at ved strenge plukvésmerter løber min vejrtrækning næsten af med mig.
Er der nogen, der har et lille råd angående vejrtrækning eller kender nogen steder, hvor forberedelsen ikke er så dyr? Jeg bor i Sydjylland og er i uge 31, så det skal jo snart gøres
piv

Jeg var heller ikke på kursus.
Jeg havde en god snak med min jordmor en del uger før termin, hvor hun gik igennem selve fødselsforløbet og diverse teknikker, stillinger osv med os. Min mand var også med.
Det hjalp rigtig meget på nervøsiteten.
Jordmoren, som var med under fødslen, gav også en del instruktioner, og så er det helt utrolig, så meget som ligger instinktivt i kroppen.
Man behøver ikke nødvendigvis at gå på et kuruss for at få et godt fødselsforløb, men hvis jeg var dig, ville jeg tage kontakt med jordmoren og bede om en gennemgang og noget hjælp til at forberede sig.
Du finder ud af det!
Anmeld