Ingen fødselsforberedelse :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.145 visninger
29 svar
0 synes godt om
3. februar 2012

mariesmavse92

Hej Babypiger

Jeg er rigtig ked af det, fordi min mand og jeg ikke har råd til at tage på et ordentligt fødselsforberedelseskursus (dem jeg kan finde på nettet ligger mellem 1000,- og 3000,- kr.). Jeg er nervøs for fødslen, fordi jeg ved at vejrtrækningen har stor betydning under en sådan, og jeg vil så gerne have bare lidt styr på at lære at trække vejret godt! Det er nok dét jeg er mest nervøs for ved fødslen fordi jeg kan mærke at ved strenge plukvésmerter løber min vejrtrækning næsten af med mig.
Er der nogen, der har et lille råd angående vejrtrækning eller kender nogen steder, hvor forberedelsen ikke er så dyr? Jeg bor i Sydjylland og er i uge 31, så det skal jo snart gøres piv

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2012

BabyMiracle <3

mariesmavse92 skriver:

Hej Babypiger

Jeg er rigtig ked af det, fordi min mand og jeg ikke har råd til at tage på et ordentligt fødselsforberedelseskursus (dem jeg kan finde på nettet ligger mellem 1000,- og 3000,- kr.). Jeg er nervøs for fødslen, fordi jeg ved at vejrtrækningen har stor betydning under en sådan, og jeg vil så gerne have bare lidt styr på at lære at trække vejret godt! Det er nok dét jeg er mest nervøs for ved fødslen fordi jeg kan mærke at ved strenge plukvésmerter løber min vejrtrækning næsten af med mig.
Er der nogen, der har et lille råd angående vejrtrækning eller kender nogen steder, hvor forberedelsen ikke er så dyr? Jeg bor i Sydjylland og er i uge 31, så det skal jo snart gøres piv

Har ikke selv født, men var med til min søsters, og det bedste der hjalp på hende var; træk vejret ind gennem næsen, helt ned i maven, hold vejret i 1-2 sek, og pust laaaaaangsomt ud gennem munden .. hun nåede heller ikke det før hun fødte dagen efter hun gik på barsel 

Anmeld

3. februar 2012

Ciss

Hej Babypiger

Jeg var heller ikke på kursus.

Jeg havde en god snak med min jordmor en del uger før termin, hvor hun gik igennem selve fødselsforløbet og diverse teknikker, stillinger osv med os. Min mand var også med.

Det hjalp rigtig meget på nervøsiteten.

Jordmoren, som var med under fødslen, gav også en del instruktioner, og så er det helt utrolig, så meget som ligger instinktivt i kroppen.

Man behøver ikke nødvendigvis at gå på et kuruss for at få et godt fødselsforløb, men hvis jeg var dig, ville jeg tage kontakt med jordmoren og bede om en gennemgang og noget hjælp til at forberede sig.

Du finder ud af det!

Anmeld

3. februar 2012

Lotus86

Jeg var heller ikke til nogen form for forberedelse, han skulle jo nok komme ud lige meget hvad

Men i hvert fald, jordemoderen er super god til at give instrukser, så hvis du bare kan koncentrere dig om at lytte til hvad hun siger, så skal det nok gå fint

Held og lykke med den forestående fødsel

Anmeld

3. februar 2012

TaAsJu

Jeg var heller ikke til nogen form for forberedelse.. Men som de andre siger snak med din JM om forløbet, dine bekymringer også vider det er det hun er der for.. Og når du kommer til selve fødslen så lyt til JM.. Hun ved hvad der er godt og hvad der ikke virker!! Og lyt til sin krop

Men selv om det er anden gang bliver jeg altså også nervøs!!!!

Anmeld

3. februar 2012

FamilenStorm

mariesmavse92 skriver:

Hej Babypiger

Nåede ikke selv på kursus, men vi fik både ammeundervisni g samt fødselsforberedelse tilbudt igennem vore Jm, hvor der så blev oprettet hold..

Men den Jm jeg havde under fødslen var rigtig sød til at guide mig igennem det hele da jeg fortalte hende at jeg ikke havde været til fødselsforberedelse..

Anmeld

3. februar 2012

Trine89

Som der er mange der siger så tag en snak med din Jordemoder. Det er jo derfor hun er der.  
Og den JM som er med ved fødslen skal også nok guide dig.

Men ellers ville jeg måske foreslå dig at tage til graviditets svømning. De fleste steder jeg kender til koster det 50 kroner pr gang. Til det svømning laver man forskellige øvelser i vandet, bl.a "ve-simulation" hvor de vil hjælpe dig med hvordan man skal trække vejret. det kan jo være det kan hjælpe dig lidt.. 

Held og lykke med den forstående fødsel

Anmeld

3. februar 2012

Zeus

mariesmavse92 skriver:

Hej Babypiger

Kan man ikke købe sådan nogen afstressnings-cd'er af en slags, hvor de fokuserer på åndedrættet? Det kunne jeg næsten forestille mig? Så kan du også ligge og slappe af imens

Men ellers så træk vejret heeeeeeeeeeeeeeeeeeelt ned i maven, hvor det næsten ikke kan komme længere ned, det var vist det der hjalp mest her

Anmeld

3. februar 2012

mariesmavse92

MajaBaby skriver:

Har ikke selv født, men var med til min søsters, og det bedste der hjalp på hende var; træk vejret ind gennem næsen, helt ned i maven, hold vejret i 1-2 sek, og pust laaaaaangsomt ud gennem munden .. hun nåede heller ikke det før hun fødte dagen efter hun gik på barsel 

Okay, tusind tak for dit svar, så vil jeg se om jeg kan gøre det sådan!

Anmeld

3. februar 2012

mariesmavse92

Ciss skriver:

Jeg var heller ikke på kursus.

Jeg havde en god snak med min jordmor en del uger før termin, hvor hun gik igennem selve fødselsforløbet og diverse teknikker, stillinger osv med os. Min mand var også med.

Det hjalp rigtig meget på nervøsiteten.

Jordmoren, som var med under fødslen, gav også en del instruktioner, og så er det helt utrolig, så meget som ligger instinktivt i kroppen.

Man behøver ikke nødvendigvis at gå på et kuruss for at få et godt fødselsforløb, men hvis jeg var dig, ville jeg tage kontakt med jordmoren og bede om en gennemgang og noget hjælp til at forberede sig.

Du finder ud af det!

Jeg er så glad for dit svar! Jeg vil da prøve at snakke med JM om det så. Og håber også det ligger instinktivt i MIN krop så .. Skal heldigvis til JM om 2 uger. Så vil jeg snakke med hende dér..
Mange tak for svar

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.