Baagøe skriver:
Helt ærligt, så tror jeg ikke du skal bekymre dig så meget. I Odense er fødselsforberedelsen gratis via jordemoderen, men jeg brugte det ikke, da jeg mente mig sikker.
Den måde hvorpå du håndterer din vejrtrækning under veerne er helt individuel afhængig af, hvordan dine veer er, men du finder hurtigt din egen rytme - det gjorde jeg i hvert fald og vejrtrækningen kom helt naturligt
På OUH? For jeg spurgte min JM, og hun sagde bare at der var noget foredrag på et par timer og måske rundvisning på fødselsgangen, og det lød ikke som noget dybdegående. Hvis man vil have noget dybdegående skal man betale for det.
Grunden til jeg er så nervøs for det er bare fordi jeg har oplevet at have de grummeste smerter efter sex, vi har fundet ud af at jeg ikke kan tåle min mands sæd efter jeg er blevet gravid, så jeg får nærmest vésammentrækninger når han er kommet oppe i mig. Og dér har min vejrtrækning bare slet ikke fungeret, og så har jeg sagt til mig selv at jeg bare måtte have noget træning inden fødslen, for ellers er jeg bange for at jeg panikker når det står på. Men jeg må gøre som alle har sagt indtil videre, prøve at snakke med JM op til fødslen, under fødslen og så ellers stole på, at min krop fortæller mig lidt hvad jeg skal - selvom det ikke er så betryggende, synes jeg! Men håber jeg finder det naturligt som du og flere andre gjorde

mange tak for dit svar!
Anmeld