Ingen fødselsforberedelse :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. februar 2012

mariesmavse92

Lotus86 skriver:

Jeg var heller ikke til nogen form for forberedelse, han skulle jo nok komme ud lige meget hvad

Men i hvert fald, jordemoderen er super god til at give instrukser, så hvis du bare kan koncentrere dig om at lytte til hvad hun siger, så skal det nok gå fint

Held og lykke med den forestående fødsel

Haha. Men det er netop dét, selvfølgelig kommer hun ud, men det nytter jo heller ikke at gå og være nervøs over det de sidste mange uger - bare pga vejrtrækningen. Vil gerne have en nogenlunde oplevelse ud af det ... hvis jeg havde råd, købte jeg et kursus for smertefri fødsel - der får man nemlig maasser af råd og træning med vejrtrækning, det koster bare kassen.
Og mange tak, glæder mig alligevel trods nervøsiteten tak for svar!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2012

Pige2009

mariesmavse92 skriver:

Hej Babypiger

Jeg er rigtig ked af det, fordi min mand og jeg ikke har råd til at tage på et ordentligt fødselsforberedelseskursus (dem jeg kan finde på nettet ligger mellem 1000,- og 3000,- kr.). Jeg er nervøs for fødslen, fordi jeg ved at vejrtrækningen har stor betydning under en sådan, og jeg vil så gerne have bare lidt styr på at lære at trække vejret godt! Det er nok dét jeg er mest nervøs for ved fødslen fordi jeg kan mærke at ved strenge plukvésmerter løber min vejrtrækning næsten af med mig.
Er der nogen, der har et lille råd angående vejrtrækning eller kender nogen steder, hvor forberedelsen ikke er så dyr? Jeg bor i Sydjylland og er i uge 31, så det skal jo snart gøres piv

Helt ærligt, så tror jeg ikke du skal bekymre dig så meget. I Odense er fødselsforberedelsen gratis via jordemoderen, men jeg brugte det ikke, da jeg mente mig sikker.

Den måde hvorpå du håndterer din vejrtrækning under veerne er helt individuel afhængig af, hvordan dine veer er, men du finder hurtigt din egen rytme - det gjorde jeg i hvert fald og vejrtrækningen kom helt naturligt

Anmeld

3. februar 2012

mariesmavse92

Mor til 2, snart 3 skriver:

Jeg var heller ikke til nogen form for forberedelse.. Men som de andre siger snak med din JM om forløbet, dine bekymringer også vider det er det hun er der for.. Og når du kommer til selve fødslen så lyt til JM.. Hun ved hvad der er godt og hvad der ikke virker!! Og lyt til sin krop

Men selv om det er anden gang bliver jeg altså også nervøs!!!!

Det hjælper også lidt at se at der er så mange der ikke var til forberedelse - så går det jo nok, på den ene eller anden måde. Men jeg vil da selvfølgelig inddrage JM i mine bekymringer, kan slet ikke forstå jeg ikke har tænkt på det - måske fordi jeg ikke har set hende så tit, og så glemmer jeg lidt hun er der. Men det vil jeg helt klart prøve. Men det beroliger også at du ligesom andre skriver at man bliver hjulpet under fødslen både af sin JM og af sin krop. Jeg vil gøre alt hvad jeg kan for at lytte til den!!
Var første gang hård? Det er nok normalt at blive nervøs over sådan en vild oplevelse, det må jo være vildt hver gang!!!

Anmeld

3. februar 2012

mariesmavse92

FamilenStorm skriver:

Nåede ikke selv på kursus, men vi fik både ammeundervisni g samt fødselsforberedelse tilbudt igennem vore Jm, hvor der så blev oprettet hold..

Men den Jm jeg havde under fødslen var rigtig sød til at guide mig igennem det hele da jeg fortalte hende at jeg ikke havde været til fødselsforberedelse..

Det lyder godt, så håber jeg jeg også får en sød JM der kan guide mig igennem det når jeg fortæller hende det samme!!!
Tak for svar

Anmeld

3. februar 2012

mariesmavse92

Trine89 skriver:

Som der er mange der siger så tag en snak med din Jordemoder. Det er jo derfor hun er der.  
Og den JM som er med ved fødslen skal også nok guide dig.

Men ellers ville jeg måske foreslå dig at tage til graviditets svømning. De fleste steder jeg kender til koster det 50 kroner pr gang. Til det svømning laver man forskellige øvelser i vandet, bl.a "ve-simulation" hvor de vil hjælpe dig med hvordan man skal trække vejret. det kan jo være det kan hjælpe dig lidt.. 

Held og lykke med den forstående fødsel

Ok det ku være jeg skulle prøve det svømning tusind tak skal du have.

Anmeld

3. februar 2012

mariesmavse92

Zeus skriver:

Kan man ikke købe sådan nogen afstressnings-cd'er af en slags, hvor de fokuserer på åndedrættet? Det kunne jeg næsten forestille mig? Så kan du også ligge og slappe af imens

Men ellers så træk vejret heeeeeeeeeeeeeeeeeeelt ned i maven, hvor det næsten ikke kan komme længere ned, det var vist det der hjalp mest her

Det kunne være fedt hvis jeg kunne finde det!!! Men det er også fordi jeg har læst om et kursus der hedder smertefri fødsel. Dér kan man købe kursus-cd'er med vejrtrækningsøvelser, de koster bare kassen Men vil snakke med JM og høre om hun kan foreslå noget måske, og så vil jeg prøve at søge her på internettet
Og heelt ned i maven, det vil jeg huske!!! Tusind tak

Anmeld

3. februar 2012

mariesmavse92

Baagøe skriver:

Helt ærligt, så tror jeg ikke du skal bekymre dig så meget. I Odense er fødselsforberedelsen gratis via jordemoderen, men jeg brugte det ikke, da jeg mente mig sikker.

Den måde hvorpå du håndterer din vejrtrækning under veerne er helt individuel afhængig af, hvordan dine veer er, men du finder hurtigt din egen rytme - det gjorde jeg i hvert fald og vejrtrækningen kom helt naturligt

På OUH? For jeg spurgte min JM, og hun sagde bare at der var noget foredrag på et par timer og måske rundvisning på fødselsgangen, og det lød ikke som noget dybdegående. Hvis man vil have noget dybdegående skal man betale for det.
Grunden til jeg er så nervøs for det er bare fordi jeg har oplevet at have de grummeste smerter efter sex, vi har fundet ud af at jeg ikke kan tåle min mands sæd efter jeg er blevet gravid, så jeg får nærmest vésammentrækninger når han er kommet oppe i mig. Og dér har min vejrtrækning bare slet ikke fungeret, og så har jeg sagt til mig selv at jeg bare måtte have noget træning inden fødslen, for ellers er jeg bange for at jeg panikker når det står på. Men jeg må gøre som alle har sagt indtil videre, prøve at snakke med JM op til fødslen, under fødslen og så ellers stole på, at min krop fortæller mig lidt hvad jeg skal - selvom det ikke er så betryggende, synes jeg! Men håber jeg finder det naturligt som du og flere andre gjorde mange tak for dit svar!

Anmeld

3. februar 2012

lilledittemor

mariesmavse92 skriver:

Hej Babypiger

Jeg er rigtig ked af det, fordi min mand og jeg ikke har råd til at tage på et ordentligt fødselsforberedelseskursus (dem jeg kan finde på nettet ligger mellem 1000,- og 3000,- kr.). Jeg er nervøs for fødslen, fordi jeg ved at vejrtrækningen har stor betydning under en sådan, og jeg vil så gerne have bare lidt styr på at lære at trække vejret godt! Det er nok dét jeg er mest nervøs for ved fødslen fordi jeg kan mærke at ved strenge plukvésmerter løber min vejrtrækning næsten af med mig.
Er der nogen, der har et lille råd angående vejrtrækning eller kender nogen steder, hvor forberedelsen ikke er så dyr? Jeg bor i Sydjylland og er i uge 31, så det skal jo snart gøres piv

Åh Jeg ville også rigtig gerne have været til fødselsforberedelse for at lære det med vejrtrækningen. Jeg var rigtig bange for at jeg ikke kunne selv, for jeg har det med at holde vejret når det gør ondt. Men jeg var alligevel for nærig til at betale så mange penge. Men tro mig - du finder hurtigt ud af hvilken vejrtrækningen der virker for dig det hjælper tit at trække vejret dybt, helt ned i maven, og lytte til din egen vejrtrækning. Ellers hjælper jordemoderen dig jo. Og mht. f.eks. at gispe, hvilket jeg var ret nervøs for, så går det så hurtigt og varer så få sekunder, så det kan du sagtens jeg har altid været overbevist om at jeg ikke kunne uden et kursus - men det kunne jeg. Det kan du også held og lykke

Anmeld

3. februar 2012

norenberg

Nu har jeg født 3 unger uden fødselsforberedelse, så selvom du ikke får det skal din jordmoder under fødslen nok råde og vejlede dig igennem.det

Anmeld

3. februar 2012

S.Maria

Jeg var til fødselsforberedelse og hun stod bare lige hurtig og viste os hvordan man gispede og trak vejret igennem næsen og pustede ud med munden, for hun vidste at det havde vi glemt alt om når vi lå der i mange smerter. Men husk at lytte efter jordemoderen, hun skal nok hjælpe dig igennem veerne så vær ikke så nervøs for det 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.