Hvad arbejder dine egne foraeldre som/eller gjorde?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. marts 2009

Miamaja

Netapige skriver:

Hejsan..
Sådan ser det ud her:

Far: Læge
Mor: SSA
Søster: Levnedmiddelingeniør
Bror: Læge
Bror: Lærer
Mig: Snart læge.

Så det passer vist meget fint med teorien herhjemme... Der er i hvert fald overrepræsenteret af læger

KH Neta

Ja, det maa man sige og tillykke med det. det er den svaereste uddannelse har jeg hort

men hvad er en SSA

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2009

pigebaby19

heej, min mor er en kontor assistent, og min far ligger kabler..

Anmeld

17. marts 2009

Katjaro

Min far er uddannet geolog og arbejdede på Københavns universitet fra han blev færdig til han gik på efterløn.

Min mor var uddannet Hospitalslaborant (bioanalytiker) - det var vist det "højeste" uddannelse hun kunne få uden en gymnasieuddannelse. Og sådan et havde man ikke lige på Læsø hvor hun er fra.

Jeg er uddannet biokemiker fra KU og min bror har en PhD grad i antropologi (efter kandidatgrad fra RUC).

Så hos os har vi børn i hvertfald fulgt min fars spor. Min far derimod er vist mønsterbryder. Min farmor var hjemmegående husmor og min farfar var til sidst hospitals "direktør" (har ingen idé om hvad titlen var), på Diakonissestiftelsen på Frb. Ingen universitets uddannelse der.

Hilsen Katja

Anmeld

17. marts 2009

Bastian

Og her ser det sådan ud:
Mor: ergoterapeut
Far: civilingeniør med en efterflg. MBA
Mig: Cand comm - kommunikation og engelsk
Bror 1: Cand mag i kultur og æstetik
Bror 2: kok men nu studerende på CBS (business og filosofi)

Anmeld

17. marts 2009

W&M <3

Ingen af mine forældre er uddannet, men min mor er lager arbejder og min far er selvstændig med rengørings firmaer og butikker med rengørings artikler. Århus total rengøring.

Jeg selv skal uddannes til kontor assistent med revisoin som speciale.

Anmeld

17. marts 2009

Mimic

Miamaja skriver:

Ja, det maa man sige og tillykke med det. det er den svaereste uddannelse har jeg hort

men hvad er en SSA

SSA= social og sundheds assistent
SSH= social og sundhedshjælper

Anmeld

17. marts 2009

Astrid P

Begge mine forældre er uddannede Ergoterapeuter, men ingen af dem arbejder indenfor dette område længere. Min far er leder af en feriekoloni og min mor er igang med et stort projekt hvor hun uddanner folk der arbejder med mennesker med demens - både ledere og personale.

Så her passer det vist meget godt med at jeg også er i færd med en mellemlang videregående uddannelse...

Anmeld

17. marts 2009

Lise

Mor: Sygeplejerske
Far: maskinmester
Bror: uddannet smed, men sygdom har gjort han ikke kan arbejde med det. Arbejder som pædagogmedhjælper.
Mig: Læser cand.merc.aud og arbejder som revisor

Anmeld

17. marts 2009

Nemesis

min far er finmekaniker og arbejde indtil for 4 år siden med det..nu er han noget rengøringsansvarlig. Min mor er uddannet ejendomsmægler, sekretær, Pcunderviser..idag er hun invalidepensionist.
Min søster har studentereksamen og arbejder som data processor på leo pharma.

Jeg er uddannet markedsføringsøkonom og er dermed den eneste med en akademisk uddannelse i familien. Den blev jeg færdig med i 2006 4 mdr før jeg fødte min mindste.

:-) Sisse

Anmeld

17. marts 2009

Fam. Madsen

Miamaja skriver:

det var tidligt din far dode. er du ikke nysgerrig efter at vide hvad din far lavede osv?

ja det var det, savner ham da også....

jo det er jeg da... men har aldrig fået hende spurgt...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.