Hjælp mig med en undskyldning!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. februar 2012

Anonym trådstarter

metteswn skriver:

Hvorfor ikke bare fortælle sandheden? Så står du også bedre på dit job i forhold til at undgå fyrring hvis de ved du er gravid.

Jeg er slet slet ikke parat til at sige det endnu - jeg ved jo ikke engang hvor langt jeg er henne, og får de det først at vide på arbejde er det hurtigt ude i hele byen! Vi har jo også nogle andre børn, som vi gerne selv vil fortælle det til. De skal ikke høre det fra en af deres kammerater, som har hørt det gennem sine forældre.

Men ellers er din pointe mht. at undgå fyring jo ganske god.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2012

Mussen2

JJH skriver:

Hihi, jeg kan godt se din problematik. jeg havde det selv sådan. så jeg takkede ja til en øl, tog en enkelt slurk af den, gik på toilettet og hældte den ud, hvorefter jeg skyllede den og fyldte den med vand. og så gik jeg og smånippede af den, og undskyldte med at jeg skulle ud og køre senere, så måtte hellere stoppe ved den ene.

Anmeld

3. februar 2012

malo

Anonym skriver:

Tak for jeres svar allesammen.

Problemet er, at jeg plejer at drikke ved sådanne lejligheder, og som Joyce skriver er jeg helt sikker på, at folk begynder at stille spørgsmålstegn ved, hvorfor jeg lige pludselig ikke gør.

Jeg kan sagtens sige, at jeg ikke har lyst, men den VED jeg bare, at de som kender mig godt, gennemskuer!

Jeg tror, jeg tager en øl, som der blev foreslået, som jeg så kan hælde ud i toilettet og lade som om, jeg drikker af. Jeg var egentlig også på kur, så jeg vil nok undskylde mig med, at alkohol er noget af det værste og så har jeg forøvrigt også noget, jeg skal imorgen, så det må blive enden på det! Det er vist også det jeg selv har det bedst med.

Hvad med undskyldningen om at du skal køre hjem? Hvis du ikke selv har bil, kan du så ikke låne dig til en?

Anmeld

3. februar 2012

Ciss

Det der er jo et meget almindeligt problem. Jeg kender til en, som allierede sig med en veninde, så de lod som om de havde et væddemål om, hvem af dem som kunne gå længst uden at drikke alkohol - husker ikke helt, hvad de væddede om, men det var noget stort. En weekendtur eller noget i den stil. Men det kræver jo en god del skuespil at gennemføre den slags.

Ellers er det jo også muligt at have noget alkoholfrit med i tasken, så man kan bytte indholdet i glasset/flasken ud med noget, som ligner.

Når du har børn fra før, tror jeg nu ikke, det er så vanskeligt. Det er jo reelt nok at sige, at du skal stå op med børnene i morgen og ikke føler dig helt i form, så du tør ikke drikke nu. Det er jo muligvis ikke engang helt løgn....

Uanset, jeg håber, du hygger dig på festen, og at du får lov til at beholde din hemmelighed for dig selv et stykke tid endnu. Til lykke med graviditeten.

Anmeld

3. februar 2012

Nessie

Hmm, ja den kan man selvfølgelig bruge, men jeg synes bare, jeg kender så mange, der har drukket alligevel, selvom de er på penicilin, og jeg tror ikke, min chef køber den! 

Man kan få penicilin, som har samme virkning som antabus, og så er den mindste smule alkohol jo et totalt "no-go"

Tillykke med graviditeten

Anmeld

3. februar 2012

Anonym trådstarter

malo skriver:

Hvad med undskyldningen om at du skal køre hjem? Hvis du ikke selv har bil, kan du så ikke låne dig til en?

Dur ikke - der er ikke længere end, man kan gå (1 km. vil jeg tro)...

Anmeld

3. februar 2012

gonefishing

Anonym skriver:

Det er mig, der lige har testet positiv og lavet den anonyme tråd med billede.

Imorgen skal jeg til noget halløj på mit arbejde med øl, drinks osv. Det vil jeg jo selvfølgelig holde mig fra, men hva' søren kan jeg bruge som undskyldning for ikke at drikke? 

Jeg plejer ikke at holde mig tilbage så der vil nok blive lagt mærke til det hvis jeg ikke drikker noget! Og det vil jeg selvfølgelig ikke...

Hjælp!

hvis du normalt går MEGET til den kan du sige du er på antabus? hehe.

Eller du skal tidligt op til noget vigtigt og ikke skal have tømmermænd, eller du har lovet din kæreste ikke at drikke (noget privat)

du er på slankekur (alkohol ødelægger den nemlig)

eller du kan tage imod alkohol, finde en plante i nærheden og hælde den deri så de stadig tror du drikker

Anmeld

3. februar 2012

Anonym trådstarter

Flodkilling skriver:

hvis du normalt går MEGET til den kan du sige du er på antabus? hehe.

Eller du skal tidligt op til noget vigtigt og ikke skal have tømmermænd, eller du har lovet din kæreste ikke at drikke (noget privat)

du er på slankekur (alkohol ødelægger den nemlig)

eller du kan tage imod alkohol, finde en plante i nærheden og hælde den deri så de stadig tror du drikker

Jeg tror, jeg bruger den med slankekuren, for det var jeg rent faktisk i gang med.

Samtidig har jeg også planer imorgen, og min mand skal arbejde, så jeg er alene med børnene.

Det er jo sådan set også reelle undskyldninger for at undlade at drikke, og så holder jeg mig jo egentligt også til sandheden og slipper for at lyve!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.