Hjælp mig med en undskyldning!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. februar 2012

JH12

Synes ikke der burde være en grund til man ikke drikker, men følgende er at hvis man normalt ikke siger nej så begynder folk ofte at spørger.. Men man kan altid sige man ikke har lyst til at drikke - det kender de fleste mennesker vidst til, og det behøves der ikke sættes spørgsmålstegn ved

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2012

JJH

Hihi, jeg kan godt se din problematik. jeg havde det selv sådan. så jeg takkede ja til en øl, tog en enkelt slurk af den, gik på toilettet og hældte den ud, hvorefter jeg skyllede den og fyldte den med vand. og så gik jeg og smånippede af den, og undskyldte med at jeg skulle ud og køre senere, så måtte hellere stoppe ved den ene.

Anmeld

3. februar 2012

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar allesammen.

Problemet er, at jeg plejer at drikke ved sådanne lejligheder, og som Joyce skriver er jeg helt sikker på, at folk begynder at stille spørgsmålstegn ved, hvorfor jeg lige pludselig ikke gør.

Jeg kan sagtens sige, at jeg ikke har lyst, men den VED jeg bare, at de som kender mig godt, gennemskuer!

Jeg tror, jeg tager en øl, som der blev foreslået, som jeg så kan hælde ud i toilettet og lade som om, jeg drikker af. Jeg var egentlig også på kur, så jeg vil nok undskylde mig med, at alkohol er noget af det værste og så har jeg forøvrigt også noget, jeg skal imorgen, så det må blive enden på det! Det er vist også det jeg selv har det bedst med.

Anmeld

3. februar 2012

Moms

Hvad med at finde på noget, du skal i morgen, som du bare gerne vil være frisk til.

Eller sig du har hovedpine og ikke vil gøre det værre.

Moms

Anmeld

3. februar 2012

Anonym trådstarter

Moms skriver:

Hvad med at finde på noget, du skal i morgen, som du bare gerne vil være frisk til.

Eller sig du har hovedpine og ikke vil gøre det værre.

Moms

Det har jeg også tænkt på og tror også jeg gør. Min mand skal alligevel arbejde så jeg er alene med børnene - det er jo en god undskyldning for ikke at ville have tømmermænd.

Anmeld

3. februar 2012

Mamalou

Er det ikke pudsigt, at man skal have en undskyldning for IKKE at drikke, men ikke for at drikke. 

Jeg ville drikke sodavand og feste med - og satse på at ingen opdager at der ingen sprut er i glasset. Altså ikke gøre det store nummer ud af det

Anmeld

3. februar 2012

Frk.S

Jeg kan godt følge jer der skriver, at man ikke behøver en undskyldning - og det er ok at sige man ikke har lyst. Selvfølgelig er det dét!

MEN jeg ville bare ikke selv kunne holde masken når folk så spurgte hvorfor jeg ikke havde lyst. Og SLET ikke hvis én så spurgte om jeg var gravid - jeg ville ligne en flækket træsko, og være afsløret med det samme.

Jeg synes også du bare skal lade som om du drikker. Hvis det evt. er "bland-selv drinks" så lav nogle kun med sodavand - det gjorde min kusine for mange år siden til en fest hvor vi andre var godt visne, og vi fattede overhovedet ikke mistanke.

Du kan også sige du har tømmermænd fordi du har været i byen i dag.

Anmeld

3. februar 2012

mn

Anonym skriver:

Det er mig, der lige har testet positiv og lavet den anonyme tråd med billede.

Imorgen skal jeg til noget halløj på mit arbejde med øl, drinks osv. Det vil jeg jo selvfølgelig holde mig fra, men hva' søren kan jeg bruge som undskyldning for ikke at drikke? 

Jeg plejer ikke at holde mig tilbage så der vil nok blive lagt mærke til det hvis jeg ikke drikker noget! Og det vil jeg selvfølgelig ikke...

Hjælp!

Hvorfor ikke bare fortælle sandheden? Så står du også bedre på dit job i forhold til at undgå fyrring hvis de ved du er gravid.

Anmeld

3. februar 2012

Anonym trådstarter

Frk.S skriver:

Jeg kan godt følge jer der skriver, at man ikke behøver en undskyldning - og det er ok at sige man ikke har lyst. Selvfølgelig er det dét!

MEN jeg ville bare ikke selv kunne holde masken når folk så spurgte hvorfor jeg ikke havde lyst. Og SLET ikke hvis én så spurgte om jeg var gravid - jeg ville ligne en flækket træsko, og være afsløret med det samme.

Jeg synes også du bare skal lade som om du drikker. Hvis det evt. er "bland-selv drinks" så lav nogle kun med sodavand - det gjorde min kusine for mange år siden til en fest hvor vi andre var godt visne, og vi fattede overhovedet ikke mistanke.

Du kan også sige du har tømmermænd fordi du har været i byen i dag.

Lige præcis! Sådan har jeg det også - jeg er verdens dårligste til at lyve og bryder mig slet ikke om at gøre det!

Anmeld

3. februar 2012

Anonym trådstarter

Mamalou skriver:

Er det ikke pudsigt, at man skal have en undskyldning for IKKE at drikke, men ikke for at drikke. 

Jeg ville drikke sodavand og feste med - og satse på at ingen opdager at der ingen sprut er i glasset. Altså ikke gøre det store nummer ud af det

Jo, du har fuldstændig ret - det burde være omvendt, men sådan er det bare ikke i det alkoholiske samfund, vi lever i!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.