Til jer som har børn der IKKE sover igennem !

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.286 visninger
24 svar
0 synes godt om
1. februar 2012

MKBP

Profilbillede for MKBP

Hej

Sagen er den at Karla er 11 mdr og sover stadig ikke igennem. Hun vågner mange gange (5-10 gange) - nogen gange er det bare sutten der skal gives, andre gange stiller hun sig op og skal lægges ned og falder først i søvn når man har siddet der lidt. Tit vågner hun så igen, når man går ud af værelset og så er det enten at starte forfra eller tage hende med ind i vores seng...-hvilket er det der ofte sker, fordi jeg simpelthen ikke gider blive ved, især når jeg selv er træt.

Nå men nu starter jeg på job på mandag og jeg gruer jo lidt for hvordan jeg lige klarer job om dagen og natteroderi med hende. Så mit spørgsmål er til jer: Hva gjorde I da I startede på job ? Tog i konsekevent h*n ind til jer eller tog I tyren ved hornene og insistrede på at h*n blev i sengen og i såfald hvordan greb I det an ?? Eller noget helt trejde ?!

På forhånd tak !

//Mette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. februar 2012

FamilenStorm

MKBP skriver:

Hej

Sagen er den at Karla er 11 mdr og sover stadig ikke igennem. Hun vågner mange gange (5-10 gange) - nogen gange er det bare sutten der skal gives, andre gange stiller hun sig op og skal lægges ned og falder først i søvn når man har siddet der lidt. Tit vågner hun så igen, når man går ud af værelset og så er det enten at starte forfra eller tage hende med ind i vores seng...-hvilket er det der ofte sker, fordi jeg simpelthen ikke gider blive ved, især når jeg selv er træt.

Nå men nu starter jeg på job på mandag og jeg gruer jo lidt for hvordan jeg lige klarer job om dagen og natteroderi med hende. Så mit spørgsmål er til jer: Hva gjorde I da I startede på job ? Tog i konsekevent h*n ind til jer eller tog I tyren ved hornene og insistrede på at h*n blev i sengen og i såfald hvordan greb I det an ?? Eller noget helt trejde ?!

På forhånd tak !

//Mette

Nu tillader jeg mig lige at svare selvom at Alberte sover igennem NU..

Men som jeg lige har skrevet i et andet indlæg, så tog vi kampen op.. det tog ca 2 dage, og nu sover hun fint..

!. gang hun vågnede, gik jeg ind til hende gave hende sutten og sagde godnat.. Ventede 3 min, derefter 6 min og så 10 min.. Så finder de lige pludselig ud af at man ikke bare kommer rendene ved det mindste klynk..

De bliver vildt ulykkelige, og det bliver hård.. Men det hjælper.. Så hold fast

Anmeld

1. februar 2012

MKBP

Profilbillede for MKBP
FamilenStorm skriver:

Nu tillader jeg mig lige at svare selvom at Alberte sover igennem NU..

Men som jeg lige har skrevet i et andet indlæg, så tog vi kampen op.. det tog ca 2 dage, og nu sover hun fint..

!. gang hun vågnede, gik jeg ind til hende gave hende sutten og sagde godnat.. Ventede 3 min, derefter 6 min og så 10 min.. Så finder de lige pludselig ud af at man ikke bare kommer rendene ved det mindste klynk..

De bliver vildt ulykkelige, og det bliver hård.. Men det hjælper.. Så hold fast

Tak for svar 

Det er også min plan...-og har også prøvet, men kender du det at man er helt vildt træt selv og giver op på et tidspunkt

Tror også det bliver dét vi gør (læs: JEG gør, manden snorksover jo og hører intet...)

//Mette

Anmeld

1. februar 2012

MorTil4<3

her har vi en dreng der sover igennem, og det har han gjort siden han var små 7 måneder og det gør han nok også kun fordi vi tog kampen op

vores SP sagde at vi sku prøve simpelthen at lade ham græde ud .
han VED at vi var lige ved siden af og han kunne høre os , men når han begyndte at græde så lod vi ham simpelthen græde, vi gik ind en gang imellem, gav ham sutten og lagde ham igen sådan blev vi bare ved!
og 2 nætter efter forstod han pointen , for siden da hvis han er vågnet har han kun lige kaldt, og så svare vi ham ved at sige vi er her eller godnat eller sådan noget, og så lægger han sig igen og sover videre han er idag 20 måneder

Anmeld

1. februar 2012

morethanperfect

MilleMus1988 skriver:

her har vi en dreng der sover igennem, og det har han gjort siden han var små 7 måneder og det gør han nok også kun fordi vi tog kampen op

vores SP sagde at vi sku prøve simpelthen at lade ham græde ud .
han VED at vi var lige ved siden af og han kunne høre os , men når han begyndte at græde så lod vi ham simpelthen græde, vi gik ind en gang imellem, gav ham sutten og lagde ham igen sådan blev vi bare ved!
og 2 nætter efter forstod han pointen , for siden da hvis han er vågnet har han kun lige kaldt, og så svare vi ham ved at sige vi er her eller godnat eller sådan noget, og så lægger han sig igen og sover videre han er idag 20 måneder

Samme her 

Anmeld

1. februar 2012

raca

jeg er så inderligt modstander af at børn skal græde... også om natten.. hvor forældrene høre det men fravælger og handle på det..

jeg fatter det ikke,

vis barnet slår sig HANDLER gode forældre på det.

hvis barnet er sulten HANLER forældrene på det...

hvis barnet har andre Behov så handler gode forældre på det..

men hvis barnet græder om natten ja så er det ok og lade dem græde forde de ikke skal blive forvent.. hvad er deet der gør det ok... 

sover barnet bedre i jeres seng?

sover barnet gennerelt dårligt.

hvordan er opvågnings mønstret?.. hvornår starter det?

jeg mener der er 2 mugligheder

enten væske på mellemøret.. prøv og tænk hvis man overser det og lader ungen skrige..

eller så er det behovet for nærhed og trykhed. der sikker stiger i forbindelse med VG start...

det ene kan lægen fikse.. og tja den 2 er svær.. nogle vil underkende behovet for fysisk kontakt..og lade barnet græde.. andre ville reagere på det og ænde sove aragmenet.. så alle fik mest mugligt søvn.. men hvor man stadig anderkendte barnets behov for tykhed og nærhed..

mine børn har ikke sovet specielt godt... de sover igennem såm ca 3 årige..  men lærte og skifte seng selv da de var omkring 2.. så nu her er det ikke hver nat jeg er oppe...

Anmeld

1. februar 2012

morethanperfect

raca skriver:

jeg er så inderligt modstander af at børn skal græde... også om natten.. hvor forældrene høre det men fravælger og handle på det..

jeg fatter det ikke,

vis barnet slår sig HANDLER gode forældre på det.

hvis barnet er sulten HANLER forældrene på det...

hvis barnet har andre Behov så handler gode forældre på det..

men hvis barnet græder om natten ja så er det ok og lade dem græde forde de ikke skal blive forvent.. hvad er deet der gør det ok... 

sover barnet bedre i jeres seng?

sover barnet gennerelt dårligt.

hvordan er opvågnings mønstret?.. hvornår starter det?

jeg mener der er 2 mugligheder

enten væske på mellemøret.. prøv og tænk hvis man overser det og lader ungen skrige..

eller så er det behovet for nærhed og trykhed. der sikker stiger i forbindelse med VG start...

det ene kan lægen fikse.. og tja den 2 er svær.. nogle vil underkende behovet for fysisk kontakt..og lade barnet græde.. andre ville reagere på det og ænde sove aragmenet.. så alle fik mest mugligt søvn.. men hvor man stadig anderkendte barnets behov for tykhed og nærhed..

mine børn har ikke sovet specielt godt... de sover igennem såm ca 3 årige..  men lærte og skifte seng selv da de var omkring 2.. så nu her er det ikke hver nat jeg er oppe...

Selvom jeg lod Oscar græde , var jeg der jo ??
Det var jo ikke fordi han stod i sin seng og var dybt ulykkelig en hel nat ?? Du får det til at lyde som om at folk der gør det , er bare vildt dårlig forældre ..

Da Oscar vågnede , og bgyndte og pylre , fik vi ind til ham , gav ham sutten , og ud igen .. Hvis han blev ved med at pylre gik der ca. 3 min. hvor vi gik derind igen , og sagde han skulle sove , og sådan fortsat det .. Og jeg er en udemærket mor , selvom jeg har brugt den metode som min SP anbefalede

Anmeld

1. februar 2012

raca

morethanperfect skriver:

Selvom jeg lod Oscar græde , var jeg der jo ??
Det var jo ikke fordi han stod i sin seng og var dybt ulykkelig en hel nat ?? Du får det til at lyde som om at folk der gør det , er bare vildt dårlig forældre ..

Da Oscar vågnede , og bgyndte og pylre , fik vi ind til ham , gav ham sutten , og ud igen .. Hvis han blev ved med at pylre gik der ca. 3 min. hvor vi gik derind igen , og sagde han skulle sove , og sådan fortsat det .. Og jeg er en udemærket mor , selvom jeg har brugt den metode som min SP anbefalede

hvordan skal jeg ellers tolke..

vi lod ham græde..

sp sage vi skulle lade ham græde ud..

at lade dem græde den ud.. altså jeg læser det om lade dem græde til de opgiver og bliver apatiske.. og falder i søvn.. så har de nemlig lært at sove..

og tja selv pyller har jeg altå reageret på.. tage op nusset og puttet i gen.. nogle gange bare lagt en hånd ned til dem..så de har slappet af.. og ellers er de kommet ind i vores seng..

jeg har aldrig ladet dem græde med vilje og jo jeg mener det er på græsnen til midlertidigt svigt.  selvom sp anbefaler det...

Anmeld

1. februar 2012

RGN

Profilbillede for RGN

Jeg er jo en af dem, som nægtede at lade min søn græde sig i søvn.

Han må gerne klynke og brokke sig. Men han skal ikke falde ulykkelig i søvn.

Han sov igennem, da han var 14 mdr.

Hvis han havde behov for, at sove i min seng, udtrykte han, at han havde brug for den tryghed. Den fik han så naturligvis.

Jeg er af den holdning, at det kan være yderst belastende for børns basale tryghed og tillid, hvis man afviser dem, når de har allermest brug for en. Hvilket ofte er om aften/natten.

ALLE børn begynder en dag, at sove igennem.

Jeg har jo prøvet alverdens ting med Loke og jeg er i hvert fald kommet frem til, at sengen skulle være fyldt med sutter. Gerne 5-6 stykker, så han i søvne ikke kunne undgå, at finde en og ikke behøvede at vågne helt op fordi han havde så få, at de blev væk i sengen.
Der skulle være lys. Ikke for meget og ikke for lidt.
Han skulle have adgang til lidt legetøj, bamser og en bog. Det udgjorde både tryghed, men også at hans seng var et hyggeligt sted. (Det gør jo ikke noget, at børn sidder i op til 30 minutter i deres seng og hygger selv, inden de falder i søvn)

Nu kan han så stå ud af sin seng. (Han er nu 26 mdr)
Han har lige lært det og de sidste par dage har han haft lidt mere brug for mig om aften/natten. Men han sover stadig det meste af natten. Vågner max 1 gang og kommer så ind til mig.

Og han er naturligvis velkommen.

Anmeld

1. februar 2012

morethanperfect

raca skriver:

hvordan skal jeg ellers tolke..

vi lod ham græde..

sp sage vi skulle lade ham græde ud..

at lade dem græde den ud.. altså jeg læser det om lade dem græde til de opgiver og bliver apatiske.. og falder i søvn.. så har de nemlig lært at sove..

og tja selv pyller har jeg altå reageret på.. tage op nusset og puttet i gen.. nogle gange bare lagt en hånd ned til dem..så de har slappet af.. og ellers er de kommet ind i vores seng..

jeg har aldrig ladet dem græde med vilje og jo jeg mener det er på græsnen til midlertidigt svigt.  selvom sp anbefaler det...

Okay , men sådan har jeg aldrig ladt ham græde heller .. Altså så han falder i søvn i sin egen gråd .. Sådan et hjerte har jeg ikke !

Men når han står og pylrer inde i sengen midt om natten , og han egentlig bare gerne vil ned og lege , så gør jeg det som jeg tidligere beskrev .. Sommetider vågner han om natten og faktisk vil ned og lege , hvilket jeg stadig undrer mig meget over 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.