Til jer som har børn der IKKE sover igennem !

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. februar 2012

Jonatansmor

MKBP skriver:

Tak for svar

Jeg prøvede igår...! Hun fik sin flaske, blev lagt i seng og jeg sad hos hende indtil hun var faldet godt hen (ligesom jeg plejer og jeg synes det er hyggeligt at nyde den sidste stund med hende, indtil hun er i drømmeland) Men da jeg så gik ud, fløj hun jo op og græd....-jeg blev udenfor døren i ca 2 min og gik ind og lagde hende ned og sagde godnat - dette gentog vi 3 gange og så SOV hun (nok mest af udmattelse...) Et par timer efter var den gal igen, - hun stod op og jeg prøvede - FORGÆVES - i lang tid, men hun ville bare ingenting, så jeg gav op... Havde lagt en madras ind på gulvet, ved siden af hendes tremmeseng (så vi ikke skulle ud af hendes værelse) og der lå vi så, og pigen faldt i søvn i min arme... Omkring kl. 1 vågnede jeg (meget smadret i kroppen !!!) og tænkte at nu måtte hun tilbage i hendes seng, - det gik fint ! Men, men kun en halv times tid, så var den gal igen. Denne gang prøvede jeg så at fjerne sengeranden, ud mod min madras, så hun kunne ane mig i tusmørket og jeg kunne holde hendes hånd....-pigen faldt i søvn igen. En times tid senere var den gal igen og jeg gav op - helt og adeles !! Jeg kapitulerede og vi gik ind i soveværelset og sov i dobbeltsengen  Hun sover også der meget uroligt, men idet jeg ligger helt op ad hende, kan jeg hurtigt tysse hende ned og vi kan sove videre. Ca. kvart over 6 vågner hun med skrig og skrål og hele morgenen er hun pyldret... Ved godt det måske er ilde hørt, men jeg var sgu lettet da jeg afleverede hende til dp'en... Jeg er pt træt, ked af det, irriterret, bekymret og frygter stadig start på job på mandag !!

Jeg tror måske at jeg vil ha tjekket hendes øre...

//Mette

Undskyld jeg lige pludseligt blander mig. Men jeg faldt lige over den her:

" Hun fik sin flaske, blev lagt i seng og jeg sad hos hende indtil hun var faldet godt hen (ligesom jeg plejer og jeg synes det er hyggeligt at nyde den sidste stund med hende, indtil hun er i drømmeland)"

Har du overvejet om det er derfor hun græder?

Hende der Lola, familievejleder, sagde engang, at var man der når de faldt i søvn, var man der når de vågnede. At de små skulle lære at falde hen for dem selv, for når de så vågnede om natten, efter sutten, for at vende sig aller andet, havde de træningen i at falde hen selv igen.

Giver det mening?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. februar 2012

MKBP

Profilbillede for MKBP
Jonatansmor skriver:

Undskyld jeg lige pludseligt blander mig. Men jeg faldt lige over den her:

" Hun fik sin flaske, blev lagt i seng og jeg sad hos hende indtil hun var faldet godt hen (ligesom jeg plejer og jeg synes det er hyggeligt at nyde den sidste stund med hende, indtil hun er i drømmeland)"

Har du overvejet om det er derfor hun græder?

Hende der Lola, familievejleder, sagde engang, at var man der når de faldt i søvn, var man der når de vågnede. At de små skulle lære at falde hen for dem selv, for når de så vågnede om natten, efter sutten, for at vende sig aller andet, havde de træningen i at falde hen selv igen.

Giver det mening?

Hey

Det giver rigtig god mening !! Og jeg har også tænkt på det og det kan sagtens være derfor. Vil helt sikkert prøve metoden "godnat-sov godt-mor går nu" !! Og så gå ind til hende når hun græder, for det vil hun gøre.

Tak for svar !!

//Mette

Anmeld

2. februar 2012

foto på lærred

Der var et helt program med hende Lola hvor hun hjalp 3 børnefamilier med at forældrene skulle få deres søvn og børnene skulle lære at sove bedre. Kan ikke huske hvilken kanal (tror det var DR1 eller TV2) måske man kan finde det på nettet og du så kan få nogle gode tips.

Camilla

www.foto-paa-laerred.dk

indbydelser, collager, lærreder, wallsticksers

Anmeld

2. februar 2012

MKBP

Profilbillede for MKBP
foto på lærred skriver:

Der var et helt program med hende Lola hvor hun hjalp 3 børnefamilier med at forældrene skulle få deres søvn og børnene skulle lære at sove bedre. Kan ikke huske hvilken kanal (tror det var DR1 eller TV2) måske man kan finde det på nettet og du så kan få nogle gode tips.

Camilla

www.foto-paa-laerred.dk

indbydelser, collager, lærreder, wallsticksers

Det vil jeg lige tjekke op på

Hun er sgu klog hende Lola  Bare ikke altid så nemt i praksis, som i teorien.

//Mette

Anmeld

2. februar 2012

Linea

Hejsa. Sikke mange gode råd du har fået, håber det virker for jer. Men til det med ørerne, så ville jeg måske alligevel få det tjekket, for dit barn kan sagtens have problemer her på trods af, at det sover fint i barnevognen. Når børn har sovet en vis rum tid, så er det trykket sætter ind i ørerne. Vores datter har haft lignende problemer. Om ikke andet, kan du da få udelukket, at det skulle være det, der er problemet..

Mange hilsner Linea

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.