Min læge har aldrig tid!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.729 visninger
26 svar
0 synes godt om
30. januar 2012

Rosengreen

Har verdens bedste læge, men er ved at være træt af ventetider! 

Jeg blev sendt til tryghed/terminbestemmelses-scanning da vi ikke vidste hvor langt jeg var henne. Det viste sig så at jeg allerede var 10+5, så ringede selvfølgelig hurtigt til lægen så jeg kunne få lavet tid til vandrejournal og blodprøver til doubletest. Men hun havde ikke tid før mandag i næste uge, hvor jeg så vil være 12+2. Er bare bange for det er for sent i forhold til doubletest og NF  Der bliver heller ikke bestilt tid til NF før vi har lavet vandrejournal. Nogen der ved hvor sent man kan få lavet NF/doubletest?

Jeg nævnte overfor lægesekræteren, at jeg var bange for det var for sent. Men hun sagde bare at der ikke var tid før, og så måtte jeg have ringet før. -Ringede en time efter tryghedsscanning!!!

-Rosengreen 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. januar 2012

FogL

Rosengreen skriver:

Jeg blev sendt til tryghed/terminbestemmelses-scanning da vi ikke vidste hvor langt jeg var henne. Det viste sig så at jeg allerede var 10+5, så ringede selvfølgelig hurtigt til lægen så jeg kunne få lavet tid til vandrejournal og blodprøver til doubletest. Men hun havde ikke tid før mandag i næste uge, hvor jeg så vil være 12+2. Er bare bange for det er for sent i forhold til doubletest og NF  Der bliver heller ikke bestilt tid til NF før vi har lavet vandrejournal. Nogen der ved hvor sent man kan få lavet NF/doubletest?

Jeg nævnte overfor lægesekræteren, at jeg var bange for det var for sent. Men hun sagde bare at der ikke var tid før, og så måtte jeg have ringet før. -Ringede en time efter tryghedsscanning!!!

-Rosengreen 

Det ER for sent.. Kan du ikke få en anden læge? 

Anmeld

30. januar 2012

Masig

Man kan senest får lavet NF 13+6.. Mener de kan tage doubletesten samtidig med, men ellers er det jo normlat man får den lavet et par uger før hos lægen.. din læge skal da bare give dig en tid. Basta! Du må bruge store ord og sig at det altså er ret vigtigt ellers finder du en ny læge (men det kan vist desværre også tage lidt tid)..

Anmeld

30. januar 2012

Rosengreen

ciepige skriver:

Det ER for sent.. Kan du ikke få en anden læge? 

Tænkte jeg nok 

Der er en anden læge tilknyttet, men han har endnu længere ventetid! Spurgte også om de ikke havde en akuttid jeg kunne få, men dem kunne hun ikke bare "dele ud af" 

Anmeld

30. januar 2012

M (:

Rosengreen skriver:

-Rosengreen 

Hvis ens egen læge ikke vil/har tid til at se en, mener jeg man gerne må ringe til et andet lægehus end ens eget.. Men er ikke 100% sikker..

Anmeld

30. januar 2012

FogL

Rosengreen skriver:

Tænkte jeg nok 

Der er en anden læge tilknyttet, men han har endnu længere ventetid! Spurgte også om de ikke havde en akuttid jeg kunne få, men dem kunne hun ikke bare "dele ud af" 

Øv hvor træls! Her har vi 6 læger at "vælge" imellem.. Så har aldrig haft problemer.. 

Men ellers, kan du så ikke ringe i lægernes tlf. tid, og forklare din situation og få en akut tid ? Her er det ml. 8-9 om morgenen man skal ringe, og de akutte tider ligger, så vidt jeg lige ved, mellem 10-11. 

Anmeld

30. januar 2012

Kløver

Rosengreen skriver:

vtitidtivHar verdens bedste læge, men er ved at være træt af ventetider! 

-Rosengreen 

Er da mega uheldigt at weekenden kom i vejen, tror ikke det er for sent at tage blodprøver, og du kan få lavet nf helt til 13+6 og de giver dig jo en hurtig tid så du kan nå det

Anmeld

30. januar 2012

Rosengreen

Masig skriver:

Man kan senest får lavet NF 13+6.. Mener de kan tage doubletesten samtidig med, men ellers er det jo normlat man får den lavet et par uger før hos lægen.. din læge skal da bare give dig en tid. Basta! Du må bruge store ord og sig at det altså er ret vigtigt ellers finder du en ny læge (men det kan vist desværre også tage lidt tid)..

Så sent? Jamen så kan det jo være jeg godt kan nå det, når jeg skal til læge 12+2  Tro mig, jeg snakkede med STORE ord, men hun var ikke til at snakke med! 

Da jeg var gravid udenfor livmoderen i oktobermåned, og begyndte at bløde kunne jeg også først få en tid 2 uger senere!!  Forstår ikke altid deres prioritering! (Gik dengang til vagtlægen i stedet)

Anmeld

30. januar 2012

Rosengreen

ciepige skriver:

Øv hvor træls! Her har vi 6 læger at "vælge" imellem.. Så har aldrig haft problemer.. 

Men ellers, kan du så ikke ringe i lægernes tlf. tid, og forklare din situation og få en akut tid ? Her er det ml. 8-9 om morgenen man skal ringe, og de akutte tider ligger, så vidt jeg lige ved, mellem 10-11. 

Telefontiden mellem 8 og 9 er ikke længere "åben" hos min læge. Her skal man aftale telefontid med sekretæren, som så får lægen til at ringe en op. Men måske man skulle prøve om jeg får lov at snakke med lægen  Men nu skriver et par af de andre at man kan lave NF indtil 13+6, så måske jeg godt kan nå det alligevel

Anmeld

30. januar 2012

Rosengreen

Maja84 skriver:

Er da mega uheldigt at weekenden kom i vejen, tror ikke det er for sent at tage blodprøver, og du kan få lavet nf helt til 13+6 og de giver dig jo en hurtig tid så du kan nå det

Ja, så må min læge få sat skub i tingene  Tak for svaret 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.