Hvad kan man blive sygemeldt for?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. januar 2012

Mor til L&S

Guldimaven skriver:

Puha, det var ikke så lidt. Jeg går i skole, og skulle gerne gennem føre 1 hf derfor er jeg lidt bange for hvis nu jeg skulle rende ind i en sygemelding. Men indtil videre har jeg det fint, så det dejligt. 

Der er da MANGE som har en graviditet uden problemer og uden sygemeldning...

Så nyd det og så skal alt nok gå fint

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. januar 2012

EnGodMor

Guldimaven skriver:

Det lyder godt nok heller ikke behageligt!  Hvor langt er du henne? 

Jeg er i uge 23 i dag...

Men alt det med opkast ovs, har stået på siden tre dage efter jeg blev gravid

Sådan var det os i min første graviditet.... Det er hårdt, men der er ikke så meget og gør ved det, andet end og tænke på der kommer noget godt ud af det

Men jeg  for at du ikke får "bøvl" med det sidste i din graviditet

Anmeld

30. januar 2012

Guldimaven

Mor til Liva skriver:

Der er da MANGE som har en graviditet uden problemer og uden sygemeldning...

Så nyd det og så skal alt nok gå fint

Det er jeg glad for at hører, syntes nemlig jeg hører om mange der bliver sygemeldt. Men jeg skal gerne kunne lige til det aller sidste! Har termin 30 maj, og der er først læse ferie fra 22 maj. 

Anmeld

30. januar 2012

MariaKyedDK

Guldimaven skriver:

Hej piger. Jeg vil gerne hører hvad man egentlig kan blive sygemeldt for, i sin graviditet? Jeg vil gerne være obs på hvad jeg skal være opmærksom på, og hvad jeg kan risikerer at blive sygemeldt for. Så fortæl hvad du var sygemeldt for i din graviditet. Ps. Skriver fra iphone derfor ingen afsnit! 

det kan man sagtens. Jeg blev sygemeldt 2½ Måned før Termin, det gjorde jeg fordi der hvor jeg arbejde var der mange trapper, og det var i sommeren 2005 og der var MEGA VARMT, så jeg besvimede TIT! så blev til sidst sygemeldt! 

Anmeld

30. januar 2012

Guldimaven

engodmor skriver:

Jeg er i uge 23 i dag...

Men alt det med opkast ovs, har stået på siden tre dage efter jeg blev gravid

Sådan var det os i min første graviditet.... Det er hårdt, men der er ikke så meget og gør ved det, andet end og tænke på der kommer noget godt ud af det

Men jeg  for at du ikke får "bøvl" med det sidste i din graviditet

Ja, det lyder godt nok ikke rart. Jeg var ved at gå til fra uge 6-16 og jeg kunne sagtens holde mad i mig.  Og tak for !

Anmeld

30. januar 2012

Guldimaven

MariaKyedDK skriver:

det kan man sagtens. Jeg blev sygemeldt 2½ Måned før Termin, det gjorde jeg fordi der hvor jeg arbejde var der mange trapper, og det var i sommeren 2005 og der var MEGA VARMT, så jeg besvimede TIT! så blev til sidst sygemeldt! 

Nej, det var da heller ikke så rart at gå og besvime. Jeg håber at hvis jeg bliver sygemeldt så er det kun 1 måned før termin eller sådan noget, men det kan man jo desværre ikke selv styrer. 

Anmeld

30. januar 2012

MariaKyedDK

Guldimaven skriver:

Nej, det var da heller ikke så rart at gå og besvime. Jeg håber at hvis jeg bliver sygemeldt så er det kun 1 måned før termin eller sådan noget, men det kan man jo desværre ikke selv styrer. 

nej men du skal ikke tænke så meget over det... hvis du stadig har det godt og fungere helt fint, så skal du bare nyde det  

for at du ikke skal sygemeldes for noget  

graviditet er ikke en sygdom..  

Anmeld

30. januar 2012

Tinehh

Hejsa..

Jeg havde en super okay graviditet indtil jeg var 32 uger henne. Hvor jeg var nødsaget til, at blive sygemeldt pga. sygdom. Babyen tog alt mit immunforsvar! Så jeg lå bare med feber, hoste, influenza, halsbetændelse. og endnu mere hoste i 2 MÅNEDER!!!  

Puha, det var bare hårdt. og jeg skulle også have afsluttet et forløb på skolen, men det måtte jeg desværre erkende at jeg ikke var i stand til da jeg havde været syg i 3 uger valgte vi i fællesskab med skolen at sygemelde mig, fordi hvordan i alverden skulle jeg nogensinde blive rask og samle kræfter til den kommende fødsel hvis jeg havde det sådan og så skulle tvinge mig selv op på skolen.

Så sådan blev det for mig. 2 måneder, sengeliggende stortset. Men heldigvis blev jeg rask inden fødslen. Sjovt nok lige op til næsten.. Og har ikke været syg siden faktisk.. Kun forkølelse.

Men kryds du bare finger for at alt går super duper godt for dig.. Og nyd din graviditet.. 

Anmeld

30. januar 2012

Guldimaven

MariaKyedDK skriver:

nej men du skal ikke tænke så meget over det... hvis du stadig har det godt og fungere helt fint, så skal du bare nyde det  

for at du ikke skal sygemeldes for noget  

graviditet er ikke en sygdom..  

Nej, det er rigtig. Man skal nok lade vær med at tænke så meget over det. Selvom det er lidt svært!  Men ja, nu må jeg nyde at jeg har det godt! 

Anmeld

30. januar 2012

Hulubulu86

Den slags skal du da slet ikke bekymre dig om, saa gaar du bare og leder efter fare-signaler.

Der er langt flere der har en super graviditet end folk der bliver sygemeldt.

Jeg havde ikke et eneste lille problem i loebet af min graviditet og kunne snildt have gaaet et par uger til med lillemanden i maven.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.