Kære kagekoner :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.588 visninger
24 svar
0 synes godt om
27. januar 2012

MyLittleBaby

Jeg vil meget gerne prøve at lave mig en rigtig flot kage 

Jeg har læst meget om det herinde, og jeg har set jeres flotte kager. Jeg er så nået til at kigge på udstyret til det, men ville egentligt gerne høre hvor i køber jeres?

Jeg fandt en hjemmeside der hedder www.choko-laden.dk. Er der nogen der har erfaring derfra, og hvad mener i om priserne?

Er fuldstændigt på bar bund! 

Hvis der er nogen der har lyst, må i meget gerne skrive hvad i havde da i lavede jeres første kager. Så kan jeg jo starte der 

Takker på forhånd 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2012

MyLittleBaby

27. januar 2012

Den lykkelige

Je køber alt mit på sepcialkoebmaden.dk, dinkage.dk eller kagebutikken.dk
Eller i en butik der ligger i Slagelse som hedder "Kræmmerhuset"..

Anmeld

27. januar 2012

MyLittleBaby

Den lykkelige skriver:

Je køber alt mit på sepcialkoebmaden.dk, dinkage.dk eller kagebutikken.dk
Eller i en butik der ligger i Slagelse som hedder "Kræmmerhuset"..

Tusind tak for dit svar! 

Jeg bor i Kolding, så der er rimelig langt til Slagelse herfra 

Hvilke redskaber havde du da du lavede din første kage?

Super fedt med links, mange tak 

Anmeld

27. januar 2012

Den lykkelige

Hov, kom til at sende for tidlig
Men det jeg startede med var bare fondant og EN blomsterudstikker..  Nu har jeg for flee 1000 kr  hvis det overhovedet kan gøre det..
Men kan gøre rigtig meget med få udstikkere og hvis man har fantasi til at lave figure.

Anmeld

27. januar 2012

Den lykkelige

Thalita skriver:

Tusind tak for dit svar! 

Jeg bor i Kolding, så der er rimelig langt til Slagelse herfra 

Hvilke redskaber havde du da du lavede din første kage?

Super fedt med links, mange tak 

Ja der er vist lidt for langt.. men altså jeg bruger også kun den butik når jeg alligevel er i slagelse.. så jeg er fri for de dyre porto'er..
Min aller første kage var en bryst kage til min kæreste.. der lavede jeg bare en ganske almindelig lagkage, smurte den op med nutella og havde købt indfarvet fondant og EN udstikker..  
Jeg havde ikke overskud til at sætte mig ind i fancy kage opskrifter, smør cremer osv.. en ting af gangen  
Men det gør jeg jo nu.. men altså du kan bare lave meget ud af få redskaber.. synes jeg..

Anmeld

27. januar 2012

MyLittleBaby

Den lykkelige skriver:

Ja der er vist lidt for langt.. men altså jeg bruger også kun den butik når jeg alligevel er i slagelse.. så jeg er fri for de dyre porto'er..
Min aller første kage var en bryst kage til min kæreste.. der lavede jeg bare en ganske almindelig lagkage, smurte den op med nutella og havde købt indfarvet fondant og EN udstikker..  
Jeg havde ikke overskud til at sætte mig ind i fancy kage opskrifter, smør cremer osv.. en ting af gangen  
Men det gør jeg jo nu.. men altså du kan bare lave meget ud af få redskaber.. synes jeg..

Okay, det lyder jo nemmere og nemmere efterhånden 

Vil det sige at jeg egentligt bare kan lave en lagkage med vanilje creme og frugt stykker som jeg plejer? Og så smørre den ind i nutella og så komme fondant ovenpå? 

For så er det da bare at gå til den. Min kæreste er ikke hjemme i næste weekend, så jeg havde faktisk tænkt mig at overraske ham med en lækker kage 

Anmeld

27. januar 2012

MyLittleBaby

Den lykkelige skriver:

Og bogstaver fx, kan man vel starte med at skære ud? altså hvis man ruller noget fondant ud, og skærer med en alm kniv? 

Anmeld

27. januar 2012

Den lykkelige

Okay, det lyder jo nemmere og nemmere efterhånden 

Vil det sige at jeg egentligt bare kan lave en lagkage med vanilje creme og frugt stykker som jeg plejer? Og så smørre den ind i nutella og så komme fondant ovenpå? 

For så er det da bare at gå til den. Min kæreste er ikke hjemme i næste weekend, så jeg havde faktisk tænkt mig at overraske ham med en lækker kage 

Ja kan du helt bestemt.. men når du laver den sådan så lad være med at blend frugten.. taler af bitter erfaring.. for lavede nr to kage med blendet ananas, så den var våd.. kagen blev total ødelagt.. Men f.eks hele bær i er ok.. men du kan sagtens lave en helt almndelig lagkage.. gjorde jeg de første 3 kager jeg lavede.. Så ville jeg udvide hvad jeg "kunne" og begyndte så lave egne lagkage bunde og mousser osv.. nu laver jeg hele kager og deler dem selv og laver alverdens mousser..  Nu er jeg så begyndt på alt det med rise krispie som amerikaerne meget bruger.. Og jeg ELSKER det.. men pas på det bliver dyrt og tidskrævende  
Men man kan SAGTENS starte i det "små"..
Jeg har "gang i" 4 kager nu som jeg skal lave indenfor en måned og de har så meget pynt, figure osv.. sidder hver aften og har nok allerede brugt 15 timer på det
Lyder om en hyggelig plan.. bliver han da glad for!!!

Anmeld

27. januar 2012

Den lykkelige

Thalita skriver:

Og bogstaver fx, kan man vel starte med at skære ud? altså hvis man ruller noget fondant ud, og skærer med en alm kniv? 

Jo men det bliver nok svært.. så skal det være større ting du skriver..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.