Kat har tynd mave.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. januar 2012

Masig

Der var en gang en udsendelse i tv om at whiskas gav krystaller i urinen. Vores kat fik whiskas i starten, hun begyndte at opføre sig underligt, var sur og tvær og asocial.. Vi fandt ud af at hun ikke kunne komme af med urinen, da det viste sig hun var smækfyldt med krystaller. Vi skiftede foder til sådan noget speciel noget til katte med tendens til krystaller i urinen og hun har ikke haft problemer siden...

Lidt off topic, men bare lige for at nævne at whiskas altså kan være decideret farligt for katten, så det (og andre supermarked tørfoder) ville jeg holde mig langt fra!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2012

MyLittleBaby

Annana89 skriver:

Der er sÅ meget væske i vådfodder at katten ikke får synderligt meget næring ud af sårn en pakke! Det er faktisk lidt spild af penge;0)

Tørfoder eller BARF er meget bedre!

Og wiskas er os bare det rene bras, lidt som junkfood er for mennesker!

Ja, vores dyrlæge sagde også at Whiskas er præcis det samme som at gå på Mac D. Der er langt fra alle de ting i, som katten behøver.

Det var også virkelig tydeligt at se på min kat fysisk (vægt, pels og mavens tilstand) at Royal Canin er så meget bedre for ham 

Anmeld

27. januar 2012

Annana89

Masig skriver:

Der var en gang en udsendelse i tv om at whiskas gav krystaller i urinen. Vores kat fik whiskas i starten, hun begyndte at opføre sig underligt, var sur og tvær og asocial.. Vi fandt ud af at hun ikke kunne komme af med urinen, da det viste sig hun var smækfyldt med krystaller. Vi skiftede foder til sådan noget speciel noget til katte med tendens til krystaller i urinen og hun har ikke haft problemer siden...

Lidt off topic, men bare lige for at nævne at whiskas altså kan være decideret farligt for katten, så det (og andre supermarked tørfoder) ville jeg holde mig langt fra!!!

Ja du har nemlIg ret! Urinvejsproblemer erendelig en af de skifte ting ved billigfodder! Men der er masser andre bivirkninger som hår/hud, ledproblemer/knogler, imunforsvaret osv!

Desværre er der baremange det ikke tænker som dig fordi produkterne indholdsmessigt "ser" ud til at være ligeså godt som kvalitetsmad og så på grund af den dårlige test der blev lavet af heg mener det var "tænk" for nogle års tud siden!

Anmeld

27. januar 2012

2721

Har du prøvet Zoolak?Det kan købes på apoteket og er en tube/sprøjte med en form for pasta med lever sag mener jeg, den stabilisere maven.

Anmeld

27. januar 2012

Masig

Annana89 skriver:

Ja du har nemlIg ret! Urinvejsproblemer erendelig en af de skifte ting ved billigfodder! Men der er masser andre bivirkninger som hår/hud, ledproblemer/knogler, imunforsvaret osv!

Desværre er der baremange det ikke tænker som dig fordi produkterne indholdsmessigt "ser" ud til at være ligeså godt som kvalitetsmad og så på grund af den dårlige test der blev lavet af heg mener det var "tænk" for nogle års tud siden!

Nej det er ikke alle der tror på at det billige foder er så dårligt... Men jeg kunne se hvor sindssygt ondt vores kat havde og det var jo dyremishandling, og der skulle altså ikke andet end et foderskifte til... Noget så simpelt, men alligevel så afgørende... Der var også en udsendelse for ikke så længe siden om at de dyre foder mærker ikke var meget bedre end de billige, men jeg tør altså ikke satse på supermarked forder mere.... Det har jeg alligevel mine dyr for kært til...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.