Kat har tynd mave.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. januar 2012

Kloster

B&J skriver:

prøv evt acana der er et højt kød indhold der i og dufter og smager rigtig af kød og der er 3 forskellige slags nemlig....

men ellers prøv den solak det er mælkesyre der går ind og ordner maven lige som a38

Er Solak en pille ell? Og hvor køber man det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2012

B&J

Kloster skriver:

Er Solak en pille ell? Og hvor køber man det?

det er en slags pasta de kan slikke i sig... dyrlæger og de fleste dyrhandler

Anmeld

27. januar 2012

Zeus

Hej. Jeg har ikke været ved dyrlægen med ham. Har godt nok overvejet det, men ville lige prøve andet først.

Han får tørfoder, det lidt dyrer fra Aldi. Det fik han fra den tidligere ejer af.

Måske skulle jeg prøve at skifte mærke. Har prøvet andre mærker, men han er vist ret kræsen. Det eneste han har gidet spise (uden at nærmest sulte-strejke) har været det kendte fra Aldi. Så jeg har holdt ved det.

Vi har lige købt en sæk fra Oliver's, beregnet til kastrerede hankatte.. Jeg vil gerne sende en lille pose til dig, hvis du vil prøve det af? Det er også billigere i længden, end de pakker/poser man kan købe i supermarkeder.. Og jo større mængder man køber, jo billigere er det

Og det bedste af det hele.. De leverer til døren

Anmeld

27. januar 2012

Annana89

Når det har stået på så længe så er du nok nødt til at tage en tur forbi dyrlæge for så er det ikke "bare" en alm maveforstyrrelse!

Så ligger der nok noget sygdom, allergi, orm eller endnu værre til grund for dens problem! 

Hvis du virkelig vil spare turen til dyrlægen væk i første omgang vil jeg os råde dig til at købe noget kvalitetsmad evt. Noget allergifodde for at se om det er der problemet ligger.

Det du giver den nu vil svare lidt til hvis du gav dine børn Mc D hver eneste dag. Det er rent ud sagt noget bras!

Jeg vil anbefale dig at skifte til noget acana, orijen, applaws, hills, specifik osv. Det er mærker jeg har gode erfaringer med!

Hvis du ikke vil købe dyrt fodder til din kat så er der et mærke der hedder "porta 21" som er rimelig fair i pris og som jeg mener er et fint fodder til prisen! De har vidst os noget til sarte maver mener jeg!

Anmeld

27. januar 2012

Annana89

Zeus skriver:

Vi har lige købt en sæk fra Oliver's, beregnet til kastrerede hankatte.. Jeg vil gerne sende en lille pose til dig, hvis du vil prøve det af? Det er også billigere i længden, end de pakker/poser man kan købe i supermarkeder.. Og jo større mængder man køber, jo billigere er det

Og det bedste af det hele.. De leverer til døren

Olivers er også et godt alternativ! Man kan da bare gå ind og bestille små prøver gratis! Det kunne man i hvert fald engang!

Anmeld

27. januar 2012

Zeus

Annana89 skriver:

Olivers er også et godt alternativ! Man kan da bare gå ind og bestille små prøver gratis! Det kunne man i hvert fald engang!

Vi har først lige fået det ind af døren i mandags, men indtil videre kører det fint ned Og vores kat kan ellers også være noget så kræsen.. Vi har indtil videre købt Royal Canin, og det var vi sikkert også blevet ved med, hvis ikke det var fordi vi fandt ud af, at Oliver's leverede til døren.. Det er bare så lækkert når man ikke selv har bil, og ikke lige magter at slæbe en 10 kg's sæk med i bussen
Jeg var bare bange for, at det ville være noget bras, eller at man kunne se at det var billigt (hvilket jeg jo synes det er), men det ser godt

Anmeld

27. januar 2012

Annana89

Zeus skriver:

Vi har først lige fået det ind af døren i mandags, men indtil videre kører det fint ned Og vores kat kan ellers også være noget så kræsen.. Vi har indtil videre købt Royal Canin, og det var vi sikkert også blevet ved med, hvis ikke det var fordi vi fandt ud af, at Oliver's leverede til døren.. Det er bare så lækkert når man ikke selv har bil, og ikke lige magter at slæbe en 10 kg's sæk med i bussen
Jeg var bare bange for, at det ville være noget bras, eller at man kunne se at det var billigt (hvilket jeg jo synes det er), men det ser godt

OliverS går ind under kategorien "kvalitetsmad" i min bog! Det er ikke mit ynglingsmærke men et af dem og kan sagtens finde på at blande det imin fodderblaning som en afvæksling!

Noget af det jeg os godt kan li ved det er at det er danskproduceret og defor nok er bedre end så meget andet kvalitetsmæssig!

Jeg har dog hørt fra en dyrlæge jeg engang var i praktik hos at de var lidt skuffet overDrejers hundefodder da de tit så hundei klinikken med pels/hud og urinvejsproblemer! Det kan selvf ha været et tilfælde!

Var lige på dreres hjemmeside og man kan stadig bestille prøveposer;0)

Anmeld

27. januar 2012

Zeus

Annana89 skriver:

OliverS går ind under kategorien "kvalitetsmad" i min bog! Det er ikke mit ynglingsmærke men et af dem og kan sagtens finde på at blande det imin fodderblaning som en afvæksling!

Noget af det jeg os godt kan li ved det er at det er danskproduceret og defor nok er bedre end så meget andet kvalitetsmæssig!

Jeg har dog hørt fra en dyrlæge jeg engang var i praktik hos at de var lidt skuffet overDrejers hundefodder da de tit så hundei klinikken med pels/hud og urinvejsproblemer! Det kan selvf ha været et tilfælde!

Var lige på dreres hjemmeside og man kan stadig bestille prøveposer;0)

Jeg var bare bange for, at det var for godt til at være sandt

Hvad gav vi? 500? 600? kr, for 16 kg.... Med Royal Canin gav vi 540 kr, for 10 kg - medmindre de kørte tilbud

Anmeld

27. januar 2012

MyLittleBaby

Kloster skriver:

Hej.

Vores kast. hankat har tynd mave. Jeg fik ham som 15 måneder i december og der havde han det allerede.

Det er ikke diarré, men tynd. Og virkelig træls, at det kan sidde fast i hans lange flotte pels.

Hvad gør man ved det? Hunde kan få A38, men må katte også få det? De må jo ikke få mælk, tænker jeg...

Min ene kat havde også tynd mave da jeg fik ham. Jeg gav ham en lille bitte portion af noget a38, og samme dag skiftede jeg foder. Husk når du skifter foder skal du blande det 50:50 i en uges tid, og derefter give den det nye foder.

Det hjalp på min kat. Han fik engang imellem vådfoder, men jeg fandt ud af at hans mave blev tynd. Faktisk i et par dage efter hver gang. Så det får han ikke mere af. 

Iøvrigt får min kat Royal Canin foder, og det kan jeg også mærke i hans pels at det er godt iforhold til Whiskas 

Anmeld

27. januar 2012

Annana89

Thalita skriver:

Min ene kat havde også tynd mave da jeg fik ham. Jeg gav ham en lille bitte portion af noget a38, og samme dag skiftede jeg foder. Husk når du skifter foder skal du blande det 50:50 i en uges tid, og derefter give den det nye foder.

Det hjalp på min kat. Han fik engang imellem vådfoder, men jeg fandt ud af at hans mave blev tynd. Faktisk i et par dage efter hver gang. Så det får han ikke mere af. 

Iøvrigt får min kat Royal Canin foder, og det kan jeg også mærke i hans pels at det er godt iforhold til Whiskas 

Der er sÅ meget væske i vådfodder at katten ikke får synderligt meget næring ud af sårn en pakke! Det er faktisk lidt spild af penge;0)

Tørfoder eller BARF er meget bedre!

Og wiskas er os bare det rene bras, lidt som junkfood er for mennesker!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.