Kat har tynd mave.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11.769 visninger
24 svar
0 synes godt om
27. januar 2012

Kloster

Hej.

Vores kast. hankat har tynd mave. Jeg fik ham som 15 måneder i december og der havde han det allerede.

Det er ikke diarré, men tynd. Og virkelig træls, at det kan sidde fast i hans lange flotte pels.

Hvad gør man ved det? Hunde kan få A38, men må katte også få det? De må jo ikke få mælk, tænker jeg...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2012

Zeus

Kloster skriver:

Hej.

Vores kast. hankat har tynd mave. Jeg fik ham som 15 måneder i december og der havde han det allerede.

Det er ikke diarré, men tynd. Og virkelig træls, at det kan sidde fast i hans lange flotte pels.

Hvad gør man ved det? Hunde kan få A38, men må katte også få det? De må jo ikke få mælk, tænker jeg...

Hvad får han af foder? Tørfoder eller vådfoder?

Anmeld

27. januar 2012

Diana2013

Hej vi giver vores a38 hvis hun har tynd mave det virker i hvert fald. Ellers kan man koge noget ris i ca 50 min og skylde det til det er koldt, og putte en smule leverpostej i eller tun, for at give det lidt smag, der er jo stivelse i ris, så det virker også

Anmeld

27. januar 2012

Kloster

Zeus skriver:

Hvad får han af foder? Tørfoder eller vådfoder?

Han får tørfoder. Det samme som han fik ved den tidligere ejer. Får en lille portion vådfoder engang imellem, men ikke hver dag.

Anmeld

27. januar 2012

Masig

Kloster skriver:

Han får tørfoder. Det samme som han fik ved den tidligere ejer. Får en lille portion vådfoder engang imellem, men ikke hver dag.

Måske du skulle prøve at skifte foder.. det kan være han ikke kan tåle det tørfoder han får nu.. Prøv med skånekost først (kogt ris og kogt kylling evt med lidt A38 i) en lille uges tid og se om det virker. Ved ikke om det virker på katte, men det gør jo på hunde... Ellers ville jeg nok tage til dyrlægen og få noget andet foder.. Mine forældre havde engang en kat som også altid havde tynd mave, indtil de skiftede til noget andet foder beregnet til katte med dårlig/sart mave og så fik han normal afføring... Så det er muligt det er foderet der gør det..

Anmeld

27. januar 2012

B&J

har du tjekket om den har orm eller lopper så kan de få meget tynd mave ellers skal du prøve solak det går ind og ordner sådan en løs mave på dem...

Anmeld

27. januar 2012

Zeus

Kloster skriver:

Hvilken slags er det?

Umiddelbart har vi aldrig haft problemer med tynd mave, men vores er også indekat.. Har du været ved dyrlæge med den?

Anmeld

27. januar 2012

BellaCiinea

Kloster skriver:

Hej.

Lav en blanding af udkogte ris, A38 og torskerogn =)

Det er super godt til deres små maver

Anmeld

27. januar 2012

Kloster

Hej. Jeg har ikke været ved dyrlægen med ham. Har godt nok overvejet det, men ville lige prøve andet først.

Han får tørfoder, det lidt dyrer fra Aldi. Det fik han fra den tidligere ejer af.

Måske skulle jeg prøve at skifte mærke. Har prøvet andre mærker, men han er vist ret kræsen. Det eneste han har gidet spise (uden at nærmest sulte-strejke) har været det kendte fra Aldi. Så jeg har holdt ved det.

Anmeld

27. januar 2012

B&J

Kloster skriver:

Hej. Jeg har ikke været ved dyrlægen med ham. Har godt nok overvejet det, men ville lige prøve andet først.

Han får tørfoder, det lidt dyrer fra Aldi. Det fik han fra den tidligere ejer af.

Måske skulle jeg prøve at skifte mærke. Har prøvet andre mærker, men han er vist ret kræsen. Det eneste han har gidet spise (uden at nærmest sulte-strejke) har været det kendte fra Aldi. Så jeg har holdt ved det.

prøv evt acana der er et højt kød indhold der i og dufter og smager rigtig af kød og der er 3 forskellige slags nemlig....

men ellers prøv den solak det er mælkesyre der går ind og ordner maven lige som a38

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.