Odder vs. Emmaljunga.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvilken vogn synes i er bedst og hvorfor ?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

9.983 visninger
23 svar
0 synes godt om
27. januar 2012

Levi&LilysMor

Vi prøver herhjemme at finde ud af hvad vi er til, men vi kan ikke finde ud af det, så kunne det være spændende at høre hvad i andre sagde til de to vogne

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2012

An&Jo

LevisMor skriver:

Vi prøver herhjemme at finde ud af hvad vi er til, men vi kan ikke finde ud af det, så kunne det være spændende at høre hvad i andre sagde til de to vogne

i skal vidst bestemme jer for hvad der betyder mest, kassens komfort til baby, eller stellet..

med stellet mener jeg at på odderen er kassen fuldt understøttet, og det er den ikke på emmaljungaen..

Odder har klart det bedste stel..

Men emmaljunga vinder på komforten i kassen, deres kasser er nemlig meget bedre polstret og isoleret end odders er..

Så bestem jer for hvad der er vigtigst for jer (og ja, jeg har prøvet begge vogne på begge slags stel de udbyder hver især)

Anmeld

27. januar 2012

Levi&LilysMor

An&Jo skriver:

i skal vidst bestemme jer for hvad der betyder mest, kassens komfort til baby, eller stellet..

med stellet mener jeg at på odderen er kassen fuldt understøttet, og det er den ikke på emmaljungaen..

Men emmaljunga vinder på komforten i kassen, deres kasser er nemlig meget bedre polstret og isoleret end odders er..

Så bestem jer for hvad der er vigtigst for jer (og ja, jeg har prøvet begge vogne på begge slags stel de udbyder hver især)

åh gud... men ja vi elsker x dream stel 2 på odderen og så havde vi tænkt med den kasse som hedder victory.

og så havde vi kigget på en emmaljunga Big Star UniQ...

og de er begge så flotte....

Anmeld

27. januar 2012

Giraffen

LevisMor skriver:

herhjemme er vi mest på Odder

Ud fra hvad jeg har indsnuset af holdninger så er Emmaljunga på letvægtsstel ikke så godt - så mange sværger til Emmaljungas standardstel - kender også en der arbejder i en vuggestue, der forklarer at alu-stellet på Emmaljunga har en rigtig dårlig bremse idet den hurtig kan blive ødelagt hvis en af egerne går på når man bremser

Der er Odder noget bedre ift stellet da deres X-Dream får rigtig god kritik

Så er der det med at Odderen ikke kommer til at hænge på samme måde - det betyder dog også at den er mere hård at køre med fx på brosten

Vi valgte en odder fordi vi ved vi gerne vil have mere end et barn og jeg vil gerne have en vogn jeg er lige så glad for ved barn # 3 som ved barn # 1 - og det gjorde primært at vi ikke turde emmaljunga alligevel. 

Der er også mange der prioriterer Emmaljunga over Odder pga designet - og det er også helt fair, men hjemme hos os var funktionalitet og kvalitet bare meget meget vigtigere end design. 

Alt i alt er det en smagssag - men jeg synes alt i alt at argumenterne for at vælge Odder er mere relevante ift at man har med et køretøj at gøre - end argumenterne for at vælge Emmaljunga

Når det er sagt er det jo begge dyre kvalitetsvogne :-) Vi valgt at købe en brugt Odder så vi ikke skulle ruineres på at købe det, der i vores øjne, var det allerbedste 

Anmeld

27. januar 2012

Giraffen

An&Jo skriver:

jeg var faktisk ikke klar over det med kassens komfort vil du prøve at uddybe det?

Og er der noget man kan gøre for at gøre Odder-kassen (vi har en Zip) mere lækker (vi har en Dunlipulla madras) - evt i form af tæpper eller andet  ?

Anmeld

27. januar 2012

An&Jo

LevisMor skriver:

åh gud... men ja vi elsker x dream stel 2 på odderen og så havde vi tænkt med den kasse som hedder victory.

og så havde vi kigget på en emmaljunga Big Star UniQ...

og de er begge så flotte....

de er rigtig flotte begge to..

men i skal finde ud af hvad der betyder mest for jer.. kassen eller stelet..

Anmeld

27. januar 2012

An&Jo

Giraffen skriver:

jeg var faktisk ikke klar over det med kassens komfort vil du prøve at uddybe det?

Og er der noget man kan gøre for at gøre Odder-kassen (vi har en Zip) mere lækker (vi har en Dunlipulla madras) - evt i form af tæpper eller andet  ?

med kassen komfort mener jeg at i emmaljunga der er de meget bedre forede i siderne af kassen, stoffet er tykkere og mere lækkert at ligge op af for baby..
Derudover er isolationen i emmaljunga meget bedre, både i bunden men også i siderne da de har lagt flamingo ind for en, så barnet ikke får den samme træk som du kan risikere i en odder (ikke at det behøver få træk i en odder)

jeg har prøvet, og odders kasser er ikke nær så dybe som emmaljungas, og heller ikke ligeså brede, så der er bare heller ikke plads til at putte en masse deri..
En lækker madras gør helt klart meget, men for mig betyder det os noget at baby kan ligge med snuden op i kanten uden at det ligger ubehageligt, og det er der ikke den store mulighed for i odder..

jeg holder stadig på at det odder sælger på er deres lynlås, fordi den giver nem adgang til baby, men mest på grund af deres stel, fordi folk synes emmaljunga hænger, men de kommer kun til at hænge hvis man ikke sætter sig ind i vognens funktioner, og i instruktions bogen står der at man skal indstille stellet efter vægt når barnet bliver større, så kommer det ikke til at hænge..

men ja, det er ret svært at forklare hvis man ikke har prøvet begge vogne med et barn i.. men jeg siger at den bedste vogn for mig (ikke nødvendigvis andre) ville være en blanding af odders stel og emmaljungas kasse.. hvis de arbejdede sammen kunne de skabe den perfekte barnevogn..

Anmeld

27. januar 2012

TrineMine86

LevisMor skriver:

nu har jeg ikke haft en Odder, men er suuuuper tilfreds med vores Emmaljunga, synes den er dejlig nem at styre rundt med, gode fjedre osv og så er den ikke særlig tung, så den er utrolig nem at pakke ind og ud af bilen, det tager kun 2 min

Anmeld

27. januar 2012

Ansemusen

Vi har Emaljunga Big Star Supreme Unoque. Vi er glade for den som sådan, men stellet giver ikke mulighed for ret stor oppakning, hvilket er ret irriterende. Så jeg må indrømme, at jeg er lidt misundelig på min venindes Odder barnevogn med kæmpe opbevaringskurv.
Dog synes jeg Emaljunga ofte er flottere, comforten er super god osv.
Dog har vi haft lidt problemer med bremserne, men det skulle være ændret nu. Og så er det altså smadder smart at man bare kan klikke en knap ned frem for at skulle løfte barnevognen og vippe en metalstang ned!

Tag ud og prøv og se og mærk og beslut jer for hvad der er vigtigst for jer! Fx om det skal være en med god plads under vognen, om stellet skal være let og kunne klappes meget sammen, om udseendet er vigtigt osv. osv.

Anmeld

27. januar 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller

Jeg har købt en Emmaljunga til min ufødte søn, så jeg kan endnu ikke sige, hvor god den er, da jeg ikke har prøvet den endnu.

Men jeg har altid godt kunne lide Emmaljunga - jeg synes, den ser meget mere behagelig ud for babyen at ligge i, end mange af de andre gør.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.