Lige først, hvis nogen kan regne ud hvem jeg er, så vær sød at acceptere mit ønske om anonymitet..
Jeg er brudt helt sammen her til aften, ligger bsre og græder og prøver at være stille for ikke at vække min forlovede, der skal i skole i morgen..
Jeg er 35+, og fødslen skræmmer mig ikke længere ret meget - men nu har jeg efterhånden også suget alt til mig omkring fødsel både på nettet og i bøger..
Det der virkelig skræmmer mig er tiden efter fødslen - jeg har ingen søskende og ingen yngre fætre og kusiner, og jeg aner ærligt talt ikke hvordan man tager sig af et nyfødt barn - hvordan man skifter en ble, ammer, læser barnets signaler. Hvordan skal jeg kunne vide om det er mad eller en tør ble mit barn vil have ?!
Og det er jo snart ! Snart er jeg mor, og jeg ønsker sådan at gøre det så godt som muligt.. Helst uden alt for meget hjælp fra andre, jeg vil så gerne kunne klare det hele selv.
Min mor ser mig stadig som hendes lille pige på trods af jeg er 21, og jeg ved bare det bliver en kamp at Få Lov Til at gøre det hele selv. Det kommer virkelig til at tære på min energi, og jeg frygter sådan at give efter og lade min mor tage over, for jeg vil så gerne vise alle, at det her, det kan min kæreste og jeg sgu godt klare, men samtidig er frygten der virkelig stadig.. Hvordan sksl jeg kunne tage vare på mit eget barn når jeg aldrig før har haft med børn at gøre ?
Oven i det hele er min mor nødt til at komme og bo hos os omkring den første tid, for hendes hus skal på tvang.. Vi har sagt hun gerne må komne en måneds tid for at få tankerne væk fra det og samtidig lære sit barnebarn at kende fra starten af.. Hun har boet i det hus i 25-30 år, så det er et enormt tab for hende..
Alt i alt tror jeg jeg har holdt to babyer.. Og kun én gang hver.
Og jeg vil bare så gerne gøre det så godt for den lille derinde..
Min forlovede er 20, og ved i det mindste en smule mere om babyer, på trods af han selv siger noget andet - han er den ældste af hans fætre og kusiner og har desuden en lillebror, så han har jo været med, selvom det er flere år tilbsge..
Men han er netop startet på uddannelse, og han vil ikke på barsel før han er færdig med grundforløbet til sommer.. Heldigvis er det korte dage han har, men jeg ville bare ønske det var ham der var hos mig den første tid konstant i stedet for min mor.
Han har lovet mig, han ee hos mig den dag jeg føder, og dagen efter, men derefter er hans plan igen at tage i skole..
Oh god, det er da vist blevet ret langt..
Har bare sådan brug for at komme ud med det..
Under den maske af afklarethed og ro, jeg bærer, er jeg rent ud sagt skide nervøs..
Bare jeg da kan finde ud af at være en god mor