...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. januar 2012

Anonym trådstarter

Benjamins'mor skriver:

Hvis jeres nuværende barn kun er 6 mdr, så ville jeg personligt selv vente. Jeg har kun 1 barn, så skal ikke kunne svare på hvor svært eller let det er, for børn er jo så meget forskellige fra hinanden.

Men jeg vil så også pointere at jeg ikke forstår hvorfor du har lavet denne debat, hvis du i forvejen har taget din beslutning om at du vil have barn nr. 2 nu.

Jeg tror ikke kommunen kommer hos folk uden de har en bekymring, jeg siger ikke i er dårlige forældre eller noget, men kommunen kommer jo ikke bare, så jeg ville vente til de var stoppet med at komme og der var ro på igen.

Ja, jeg ønskede jo bare endnu et barn som mange andre. Men ja... ville bare måske have en mere sikker bekræftelse herinde.. men manden er hoppet af på ideen og har sagt nej...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2012

Mum33

Anonym skriver:

nu har manden også sagt stop efter han har læst der her herinde

Fornuftigt. Er der ikke andet i kan "sætte fokus på" i Jers liv. I må have andre drømme og håb for fremtiden. Uddannelse, rejser, hus, job ...

Børn er dejlige, men der er meget andet at tage fat på

Anmeld

24. januar 2012

Muhmi

Zeus skriver:

Du ved selv hvor obs de har været på det barn i har nu, og hvordan det skulle undersøges, det med øjenkontakten, og smilet..

Det kan godt være at i har klaret frisag indtil nu, men finder de det mindste, så snupper de begge børn.. Både pga. din barndom, men også pga. din kærestes forhold.. Og grunden vil være, at det er for at forsikre den fortsatte trivsel. Så kan du synes de er nok så dumme, og vil bestemme over jeres liv, men i sidste ende, så har de magten, og hvis de ikke tror i kan klare det, så ender det i plejefamilie, hvor du kan få lov til at se dit barn én gang om ugen i 2 timer, hvis du er heldig.. Ellers er det måske kun én time hver anden uge, mens der sidder folk og kigger på jer.. Kommunen er ikke til at spøge med.

Så vær glad for at de synes i klarer det godt nok, og lad for guds skyld være med at sætte det hele på spil nu, for det er dælme ikke sjovt at være mor til et plejebarn

Enig!

Og så vil jeg lige sige at som 6 mdr. gamle der er de altså ikke de små terrorister de kommer til at blive når de kan kravle, stille sig op af alt, pille alt ned og græde fordi de ikke får deres vilje... Det bliver hårdere end det er lige nu... Og hvorfor ikke nyyyyde barn nummer 1 før man begynder at tænke barn nummer 2? Jeg var også helt hooked på at blive gravid så hurtigt som muligt, da Silas var 5-6 mdr. men NU... Ej, jeg kan godt vente et år endnu synes jeg

Anmeld

24. januar 2012

Anonym trådstarter

Zeus skriver:

By the way.. Så behøver dem der kommer i jeres hjem, ikke nødvendigvis "være på deres side". Da jeg blev gravid med Cajsa (og Isabella stadig var i pleje) fik jeg af vide, at det skulle jeg bare gøre.. Faktisk kunne de slet ikke forstå hvorfor jeg ringede og spurgte, fordi de havde set den udvikling jeg havde været igennem.. De var 100% trygge ved, at jeg skulle have et barn mere.. Den eneste grund til at vi havde en familiekonsulent i forbindelse med Cajsas fødsel, var fordi jeg selv bad om det. Og deres udtalelser (sammen med min behandlers), var hovedårsagen til at min ældste flyttede hjem - efter 6 år i pleje.

Jeg havde også 100% opbakning fra min familie, fra vores omgangskreds, fra psyk.. Der var ikke én eneste der sagde, at vi ikke kunne klare det.

Så lyt til de ting der bliver sagt, tag det til jer, og brug det til noget konstruktivt, i stedet for at sige, at det er jeres liv.. Ja, det er jeres liv, men det er også jeres barns (børns), og det er dem der ender med at betale den ultimative pris, hvis kommunen ikke finder jer egnet

du har så meget ret.... Hvad er grunden for dit/dine er i pleje ?

Anmeld

24. januar 2012

Anonym trådstarter

Muhmi skriver:

Enig!

Og så vil jeg lige sige at som 6 mdr. gamle der er de altså ikke de små terrorister de kommer til at blive når de kan kravle, stille sig op af alt, pille alt ned og græde fordi de ikke får deres vilje... Det bliver hårdere end det er lige nu... Og hvorfor ikke nyyyyde barn nummer 1 før man begynder at tænke barn nummer 2? Jeg var også helt hooked på at blive gravid så hurtigt som muligt, da Silas var 5-6 mdr. men NU... Ej, jeg kan godt vente et år endnu synes jeg

ja det rigtigt nok, jeg er måke også på den anden side bange for om jeg kan blive gravid nogeninde igen hvis jeg venter,

min kærestes søster nåede kun få 1, så kunne hun ik få flere

Anmeld

24. januar 2012

Anonym trådstarter

Nordjyden skriver:

Fornuftigt. Er der ikke andet i kan "sætte fokus på" i Jers liv. I må have andre drømme og håb for fremtiden. Uddannelse, rejser, hus, job ...

Børn er dejlige, men der er meget andet at tage fat på

jeg er igang med kørekort, og skal igang med at udd. mig .. det ikke min kæreste der er ligeså ivrri som jeg.... han ku sagtnes vente i 6 år

Anmeld

24. januar 2012

Benjamins'mor

Anonym skriver:

Ja, jeg ønskede jo bare endnu et barn som mange andre. Men ja... ville bare måske have en mere sikker bekræftelse herinde.. men manden er hoppet af på ideen og har sagt nej...

Jeg kan udmærket godt forstå dig at det er træls.

Jeg havde selv besøg af kommunen til min søn var 5 mdr, fordi de havde en bekymring, og det var ok.

Jeg vil også gerne have en til, men synes min søn (13 mdr) for det første er for lille, og for det andet at jeg selv er for ung til en nr. 2. - Men det er jo mig.

Hvis det var mig, ville jeg vente til kommunen var stoppet med at komme og så tage den op igen.

Anmeld

24. januar 2012

Muhmi

Anonym skriver:

ja det rigtigt nok, jeg er måke også på den anden side bange for om jeg kan blive gravid nogeninde igen hvis jeg venter,

min kærestes søster nåede kun få 1, så kunne hun ik få flere

Hvorfor skulle du ikke kunne blive gravid igen?

Hvad skulle spille ind, som gjorde at du ikke kan blive gravid igen?

Anmeld

24. januar 2012

Zeus

Anonym skriver:

nu har manden også sagt stop efter han har læst der her herinde

Jeg er ked af at skulle lægge det ud på den måde, men jeg har været hele møllen igennem Og jeg ville ikke ønske for mit værste fjende at skulle igennem det samme.. At skulle ringe til kommunen, fordi det er éns barns fødselsdag, og spørge om det er i orden at man ser det.. Eller hvis cirkus er i byen den weekend hvor man ikke har sit barn hjemme, så er det bare ærgeligt.. Når man skal i campingvogn, og man skal ringe og spørge om man kan få et par dage ekstra, og ALT afhænger af hvad kommunen synes, selv om det er ens eget barn.. Men det er det bare ikke længere, når kommunen har taget over, for så bestemmer man ingenting selv, og det ér ikke længere éns eget barn - det er kommunens Man har ingen rettigheder, de bestemmer om barnet må se sine bedsteforældre, eller om dine søskende må komme forbi i samværsweekenderne.. Jeg fik rent faktisk af vide, at jeg skulle ringe til kommunen og spørge om lov, hvis Isabella skulle op til min bror et par timer, selv om han er en ganske alm fyr, som på daværende tidspunkt var konstabel i militæret..

Det er et helvede

Anmeld

24. januar 2012

Anonym trådstarter

Benjamins'mor skriver:

Jeg kan udmærket godt forstå dig at det er træls.

Jeg havde selv besøg af kommunen til min søn var 5 mdr, fordi de havde en bekymring, og det var ok.

Jeg vil også gerne have en til, men synes min søn (13 mdr) for det første er for lille, og for det andet at jeg selv er for ung til en nr. 2. - Men det er jo mig.

Hvis det var mig, ville jeg vente til kommunen var stoppet med at komme og så tage den op igen.

har kommunen ik sagt noget til nr 2 ?

hmmm... mener du det ville være klogest at vente til pædagoen er stoppet med at komme hos os ? for kommunen vil jo nok på en eller anden måde være 'der' så skulle jeg vente til de var ude - blir det nok først om mange år .. gætter KUN, der er ingen der ved det endnu. Men min pædago har sagt vi godt kunne regne med at vi altid fik en form for støtte..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.