...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. januar 2012

Anonym trådstarter

nå, hva der nu galt i at få andet barn nu??? skal jeg slet ik sidde og diskotere med dig om

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2012

Anonym trådstarter

nå, hva der nu galt i at få andet barn nu??? skal jeg slet ik sidde og diskotere med dig om

Anmeld

24. januar 2012

Anonym trådstarter

Zeus skriver:

Nej, at i kan klare den første, er ikke ensbetydende med, at i kan klare 2.. Og det vil kommunen heller ikke mene..

At de ikke har sluppet jer nu, hvor barnet er 6 mdr, betyder at de stadig er bekymrede, og der vil en nr 2 bestemt ikke hjælpe.

Du risikerer at miste nr 1, i din jagt efter nr 2.

, piv !

Anmeld

24. januar 2012

raca

jeg siger som de andre VENT... særligt hvis den lille kun er 6 mdr... i har så mange år foran jer..

så få ro på få komunene ud af jeres liv... du kommer jo til og så med alt planlægningen alene eller delvist alene når nu din mand har svært ved at strukturere hverdagen...

hvad vil i bevise ved at få nr 2... vil i vise at i er en rigtig familie sådan mor far og 2 børn og alt idyl... og at komunen er nogle der tager fejl..?...

at havde 1 barn på 18 mdr og et spædbarn er sindsygt hårdt og kræver planlængning og virkelig struktureret hverdag.. hvis man bare skal kunne trække vejret lidt ind i mellem... og ikke kun være mor, kogekone og vaskekone og rengørings kone...

Anmeld

24. januar 2012

Tulle28

BinaMor skriver:

vil du have et råd, for det virker som om du HAR taget beslutningen.

jeg er 2.gangs mor. og der er stor forskel på at holde styr på 1 barn og så 2. jaja tænker du nok-med denne smiley efter

men det er rockermotherfucker hårdt. ikke kun når de er baby. det er den nemme tid.

og i lader ikke til at have ekstra overskud i jeres liv når tingene køre sådan. vent og lad dit liv styre mod noget stærkere og giv dig selv fred til at nyde nr 1. når kommunen slipper taget så tag det op igen.

meeen tror jeg har spilt de 3 sidste minutter for kan da se du er fast besluttet. promise me overvej

Fuldstændig enig... Og kan ikke lade være med at tænke, at når du dit barn kun er 6 mdr., aner du endnu ikke, hvordan det er at have et barn... Sådan synes jeg ihvertfald det har været for mit eget vedkommende, det var supernemt da min datter var helt lille, men nu, hvor hun nærmer sig de 2, er det en helt anden sag og det kræver uanede mængder overskud. Så jeg siger vent et år eller halvandet og se så, om I har det samme overskud.

Anmeld

24. januar 2012

Zeus

Anonym skriver:

, piv !

Du ved selv hvor obs de har været på det barn i har nu, og hvordan det skulle undersøges, det med øjenkontakten, og smilet..

Det kan godt være at i har klaret frisag indtil nu, men finder de det mindste, så snupper de begge børn.. Både pga. din barndom, men også pga. din kærestes forhold.. Og grunden vil være, at det er for at forsikre den fortsatte trivsel. Så kan du synes de er nok så dumme, og vil bestemme over jeres liv, men i sidste ende, så har de magten, og hvis de ikke tror i kan klare det, så ender det i plejefamilie, hvor du kan få lov til at se dit barn én gang om ugen i 2 timer, hvis du er heldig.. Ellers er det måske kun én time hver anden uge, mens der sidder folk og kigger på jer.. Kommunen er ikke til at spøge med.

Så vær glad for at de synes i klarer det godt nok, og lad for guds skyld være med at sætte det hele på spil nu, for det er dælme ikke sjovt at være mor til et plejebarn

Anmeld

24. januar 2012

Mum33

Anonym skriver:

Som jeg tidliger har skrevet herinde - Jeg ønker barn 2!! Men kommunen hjælper os i hjemmet! & i fleste af jer svarede! vent med det, og bevis i kan forsøge barn 1 - & vent til kommunen er stoppet hos jer !

Der er lavet en endelig afgørelse. Ikke fordi at vores baby ikke udvikler sig, for det gør H*N. Vi får ros og H*N udvikler sig som et barn skat!! Men Kommunen vil fortsat være en del af vores liv, faktisk flere år frem. ikke fordi at der kommer pædagoer på i hjemmet i flere år/mdr, for det holder forhåbentlig snart, men der vil altid på en eller anden måde blive holdt øje med os, Bla fordi min kæreste har det svært med det praktiske til hverdagen, og er på pension og mangter ikke at arbejde i flex. Jeg har haft et hårdt Teenagte liv, stammer fra min adoption som har gjort at jeg ikke har haft det godt og haft svært ved tilknytninng. ALT det vil de i deres hænder være trygge ved! at vi kan klare udfordringerne, til når barnet blir større, og de krav der kommer hen af vejen. Og det gør de ikke sådan uden videre smutter. MENJA! jeg vil jo inderligt gerne ha et mere. Trods min kritiske Teenagte liv og barndom holder det mig ikke fra at blive mor, jeg klare det super godt, og det får jeg osse ros for!.. Men???! alligevel er vi enige i at tage nr 2 og så slutte her... hvad havde u gjort piger ? fulgt jeres hjerter om en mere ? eller ladet kommunen bestemme ?? eller så længe man klare sit første, kan de ik røre os ?

har det også sådan at jeg ikke magter tage den op med de mennesker der kommer her, for de vil helt sikkert tage deres parti og sige det modsatte ! hvilket jeg på en måde ik synes de skal blande sig i da det er vores liv! vi har fået et barn hvorfor så ik nr 2 ? vi har tænkt alt igennem og ved hvad vi går ind til !

Når kommunen træder ind i en familie er det ikke for sjov. Det er fordi der er en reel bekymring.

Dit barn er kun 6 mdr - vent da og nyd tiden med ham/hende før i begynder igen. Du riscikerer som allerede skrevet at miste den 1, på grunde af nr 2.

Anmeld

24. januar 2012

Benjamins'mor

Hvis jeres nuværende barn kun er 6 mdr, så ville jeg personligt selv vente. Jeg har kun 1 barn, så skal ikke kunne svare på hvor svært eller let det er, for børn er jo så meget forskellige fra hinanden.

Men jeg vil så også pointere at jeg ikke forstår hvorfor du har lavet denne debat, hvis du i forvejen har taget din beslutning om at du vil have barn nr. 2 nu.

Jeg tror ikke kommunen kommer hos folk uden de har en bekymring, jeg siger ikke i er dårlige forældre eller noget, men kommunen kommer jo ikke bare, så jeg ville vente til de var stoppet med at komme og der var ro på igen.

Anmeld

24. januar 2012

Anonym trådstarter

Zeus skriver:

Du ved selv hvor obs de har været på det barn i har nu, og hvordan det skulle undersøges, det med øjenkontakten, og smilet..

Det kan godt være at i har klaret frisag indtil nu, men finder de det mindste, så snupper de begge børn.. Både pga. din barndom, men også pga. din kærestes forhold.. Og grunden vil være, at det er for at forsikre den fortsatte trivsel. Så kan du synes de er nok så dumme, og vil bestemme over jeres liv, men i sidste ende, så har de magten, og hvis de ikke tror i kan klare det, så ender det i plejefamilie, hvor du kan få lov til at se dit barn én gang om ugen i 2 timer, hvis du er heldig.. Ellers er det måske kun én time hver anden uge, mens der sidder folk og kigger på jer.. Kommunen er ikke til at spøge med.

Så vær glad for at de synes i klarer det godt nok, og lad for guds skyld være med at sætte det hele på spil nu, for det er dælme ikke sjovt at være mor til et plejebarn

nu har manden også sagt stop efter han har læst der her herinde

Anmeld

24. januar 2012

Zeus

Anonym skriver:

Som jeg tidliger har skrevet herinde - Jeg ønker barn 2!! Men kommunen hjælper os i hjemmet! & i fleste af jer svarede! vent med det, og bevis i kan forsøge barn 1 - & vent til kommunen er stoppet hos jer !

Der er lavet en endelig afgørelse. Ikke fordi at vores baby ikke udvikler sig, for det gør H*N. Vi får ros og H*N udvikler sig som et barn skat!! Men Kommunen vil fortsat være en del af vores liv, faktisk flere år frem. ikke fordi at der kommer pædagoer på i hjemmet i flere år/mdr, for det holder forhåbentlig snart, men der vil altid på en eller anden måde blive holdt øje med os, Bla fordi min kæreste har det svært med det praktiske til hverdagen, og er på pension og mangter ikke at arbejde i flex. Jeg har haft et hårdt Teenagte liv, stammer fra min adoption som har gjort at jeg ikke har haft det godt og haft svært ved tilknytninng. ALT det vil de i deres hænder være trygge ved! at vi kan klare udfordringerne, til når barnet blir større, og de krav der kommer hen af vejen. Og det gør de ikke sådan uden videre smutter. MENJA! jeg vil jo inderligt gerne ha et mere. Trods min kritiske Teenagte liv og barndom holder det mig ikke fra at blive mor, jeg klare det super godt, og det får jeg osse ros for!.. Men???! alligevel er vi enige i at tage nr 2 og så slutte her... hvad havde u gjort piger ? fulgt jeres hjerter om en mere ? eller ladet kommunen bestemme ?? eller så længe man klare sit første, kan de ik røre os ?

har det også sådan at jeg ikke magter tage den op med de mennesker der kommer her, for de vil helt sikkert tage deres parti og sige det modsatte ! hvilket jeg på en måde ik synes de skal blande sig i da det er vores liv! vi har fået et barn hvorfor så ik nr 2 ? vi har tænkt alt igennem og ved hvad vi går ind til !

By the way.. Så behøver dem der kommer i jeres hjem, ikke nødvendigvis "være på deres side". Da jeg blev gravid med Cajsa (og Isabella stadig var i pleje) fik jeg af vide, at det skulle jeg bare gøre.. Faktisk kunne de slet ikke forstå hvorfor jeg ringede og spurgte, fordi de havde set den udvikling jeg havde været igennem.. De var 100% trygge ved, at jeg skulle have et barn mere.. Den eneste grund til at vi havde en familiekonsulent i forbindelse med Cajsas fødsel, var fordi jeg selv bad om det. Og deres udtalelser (sammen med min behandlers), var hovedårsagen til at min ældste flyttede hjem - efter 6 år i pleje.

Jeg havde også 100% opbakning fra min familie, fra vores omgangskreds, fra psyk.. Der var ikke én eneste der sagde, at vi ikke kunne klare det.

Så lyt til de ting der bliver sagt, tag det til jer, og brug det til noget konstruktivt, i stedet for at sige, at det er jeres liv.. Ja, det er jeres liv, men det er også jeres barns (børns), og det er dem der ender med at betale den ultimative pris, hvis kommunen ikke finder jer egnet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.