ude og handle (barnet bliver hysterisk)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. januar 2012

TaAsJu

Jeg gider simpelthen ikke høre på deres hysteriske anfald og vi er som regl begge to ude og handle sammen så når der er sagt nej 3 gange og det ikke virker sætter en af os ud i bilen mens den anden får handlet færdig...
Den strore på 6 har fundet ud af det, så vi køre samme rutine med den lille.. Ingen skæld ud bare stille og rolig sige nu gider jeg ikke høre mere nu går vi to ud i bilen.
Og ja ellers ikke handle med et træt barn...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2012

Som reglen handler jeg når Lisa er i DP, da jeg er så heldig at ha et arbejde hvor det kan lade sig gøre!

Men ellers har jeg stemt at 'mit barn bliver ikke hysterisk' .... Endnu!! 

Lisa bliver 2år til Maj.

Anmeld

22. januar 2012

celkt

jeg har aldrig oplevet det. Men vi har også altid haft nul-tolerance på det punkt. Er de små, og der er optræk til det, ja så har jeg afbrudt og er kørt hjem. Er de større har jeg enkelte gange haft taget tilløb til at sætte dem ud i bilen, - så holder de meget hurtigt op.

Der er sjældent sure miner. Men det betyder nu ikke at min datter på 6 ikke plager, hun siger bare æv hver gang hun får et nej, og fortsætter til den næste ting hun får øje på. krydr det med lidt ihhh, mor, jeg må aldrig få noget og lignende, så har I hende...

Anmeld

22. januar 2012

Chalala85

Äiti Bianca skriver:

hvad er truslen I at sige "så går vi hjem fra netto" det er jo ikke super øv for barn mere problematisk for den voksne  hvis man SKAL have købt noget vigtigt eksempelvis. 

Fordi jeg tænker med min søn som elsker at handle så ville det at fortælle ham at vi ikke ville handle mere men tage hjem hvis han ikke opførte sig ordenligt være rigtig øv for ham. Og så måtte jeg bare handle senere uden ham eller sende manden afsted. Jeg er ikke typen som gider have et hysterisk barn med rundt i rema. Det er mig der er voksen og mine præmisser vi handler på. Men igen, har aldrig oplevet det, så det er kun at dømme udfra min nuværende situation, den kan hurtigt ændre sig hvis jeg stod med et hysterisk barn.

Anmeld

22. januar 2012

livhemdrup

helle85 skriver:

jeg tænker at det ikke kun er mig der har stået i den situation, så jeg er lidt nysgerig efter at vide hvad i andre gør

jeg var ude at handle med min datter i dag også ville hun have noget, som jeg ikke syntes at hun skulle have idag og så smid hun sig på gulvet og var helt hysterisk, og slet ikke til at tale med, så bar hende op til kassen og betalt de vare vi nu havede i kurven og cyklede hjem

det skal lige siges at det er meget sjældent hun er så dan nå vi er ude at hande som regl plejer jeg at kunne forklare hende hvorfor jeg ikke syntes at hun skal have de ting og hun plejer at accepter det

Vi har haft gjort det at når hun blev hys så gik en af os ud i bilen med hende og så sad vi der og ventede på at resten blev færdige. OG det jo ikke sjovt. Så nu hvis hun starter spørger vi om vi skal gå i bilen og så stopper hun med det samme. En gang endte turen i bilen og det er ikke sket siden. Skal lige siges der sidder altid en voksen med hende i bilen når hun er blevet sat der. Så det er selvfølgelig et problem hvis man var afsted alene

Anmeld

22. januar 2012

lio

Chalala85 skriver:

Fordi jeg tænker med min søn som elsker at handle så ville det at fortælle ham at vi ikke ville handle mere men tage hjem hvis han ikke opførte sig ordenligt være rigtig øv for ham. Og så måtte jeg bare handle senere uden ham eller sende manden afsted. Jeg er ikke typen som gider have et hysterisk barn med rundt i rema. Det er mig der er voksen og mine præmisser vi handler på. Men igen, har aldrig oplevet det, så det er kun at dømme udfra min nuværende situation, den kan hurtigt ændre sig hvis jeg stod med et hysterisk barn.

Ja det er nok meget forskelligt hvad man har af grunde for at handle men børn (har ikke selv født endnu.)

Når jeg passer min niece ved jeg jo godt hun er træt og tvær efter børnehave og hvis jeg skal handle med hende, er det kun fordi det ikke har været muligt tidligere på dagen, så det der skal købes er nødvendigt, så vil det ingen traf være for hende at vi går hjem.

Hun er dog ikke sådan at hun smider sig på gulvet, hun laver bare sur-smiley-mund.

Anmeld

22. januar 2012

lio

helle85 skriver:

heldigvis skulle jeg ikke købe noget vigtigt da vi køber ind til en uge af gange. det er en straf for hende at hun godt ved at de næste par gange kommer hun ikke med ned at handle, for hun, fordi hun godt kan li at hjælpe med at tage de vare jeg fortæller vi skal have og sådan noget. også viste hun at vi manglede sukker til morgen maden og hun blev ked af dt da vi kom hjem fordi vi ikke have købt sukker, så jeg tror nu nok hun lærer lidt af det.

Spørgsmålet var ikke rettet til dit eksempel, men mere generelt kan man ikke sige at det er straf at gå hjem fra indkøb da nogen børn jo slet ikke gider med.

Anmeld

22. januar 2012

Chalala85

Äiti Bianca skriver:

Ja det er nok meget forskelligt hvad man har af grunde for at handle men børn (har ikke selv født endnu.)

Når jeg passer min niece ved jeg jo godt hun er træt og tvær efter børnehave og hvis jeg skal handle med hende, er det kun fordi det ikke har været muligt tidligere på dagen, så det der skal købes er nødvendigt, så vil det ingen traf være for hende at vi går hjem.

Hun er dog ikke sådan at hun smider sig på gulvet, hun laver bare sur-smiley-mund.

Sur mund er okay, det er iorden ikke at være tilfreds:-) men jeg gider ikke hysteri:-)

Anmeld

22. januar 2012

lio

Chalala85 skriver:

Sur mund er okay, det er iorden ikke at være tilfreds:-) men jeg gider ikke hysteri:-)

Nej det er jeg enig med dig i, Hysteri er ikke ok. - Dog ser jeg tilfælde hvor jeg mener den voksne burde kunne forudse træt barn som ikke vil slæbes rundt i fakta.

Anmeld

22. januar 2012

Obal

Når man er alene med sit barn, har man desværre sjældent den mulighed at lade være med at handle, selvom ens barn er træt

Kan godt være træls at kunne mærke, at andre tænker "hvorfor lod du h*m ikke blive hjemme hos faren i stedet for at slæbe h*m med", når det ikke er en mulighed.

Jeg har få gange oplevet, at sønnen er blevet "højrøstet", når vi har været ude at handle, og i de tilfælde har jeg bare bevaret roen og handlet videre, og så er han faldet relativt hurtigt til ro.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.