ude og handle (barnet bliver hysterisk)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: hvad gør i nå jeres barn bliver hysterisk nå i er ude at handle

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.535 visninger
31 svar
0 synes godt om
21. januar 2012

helle85

jeg tænker at det ikke kun er mig der har stået i den situation, så jeg er lidt nysgerig efter at vide hvad i andre gør

jeg var ude at handle med min datter i dag også ville hun have noget, som jeg ikke syntes at hun skulle have idag og så smid hun sig på gulvet og var helt hysterisk, og slet ikke til at tale med, så bar hende op til kassen og betalt de vare vi nu havede i kurven og cyklede hjem

det skal lige siges at det er meget sjældent hun er så dan nå vi er ude at hande som regl plejer jeg at kunne forklare hende hvorfor jeg ikke syntes at hun skal have de ting og hun plejer at accepter det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2012

Chalala85

Jeg har aldrig oplevet det selv.. heldigvis. Men har da set flere der oplever det, tror måske man skal tage fat i barnet og sige at hvis de ikke stopper så tager vi hjem slut prut. Og så selv gøre alvor af sine "trusler" det ville umiddelbart være min fremgangsmåde.

Anmeld

21. januar 2012

morethanperfect

helle85 skriver:

jeg tænker at det ikke kun er mig der har stået i den situation, så jeg er lidt nysgerig efter at vide hvad i andre gør

jeg var ude at handle med min datter i dag også ville hun have noget, som jeg ikke syntes at hun skulle have idag og så smid hun sig på gulvet og var helt hysterisk, og slet ikke til at tale med, så bar hende op til kassen og betalt de vare vi nu havede i kurven og cyklede hjem

det skal lige siges at det er meget sjældent hun er så dan nå vi er ude at hande som regl plejer jeg at kunne forklare hende hvorfor jeg ikke syntes at hun skal have de ting og hun plejer at accepter det

Oscar er kun 14 mdr. Alligevel er han begyndt at bli rigtig hysterisk hvis han ikke må få det han vil ha ..

Jeg siger først nej 3 gange stille og roligt til ham , hvis han ikke forstår det , ignorer jeg han er hysterisk .. Hvis han ligger sig ned , tager jeg ham op og går videre ... Hvis han var ældre og lagde sig ned og begyndte og skrige , ville jeg nok sige til ham , at nu går jeg , og så må han komme når han er blevet glad igen .

Anmeld

21. januar 2012

helle85

helle85 skriver:

jeg tog hende så bare med da hun ikke ville hører og så betate jeg og så gik vi. så nu få de ikke noget sukker på havregrynene imorgen tidlig  så nu håber jeg hun lærer lidt af det.

så jeg handler bare ind på mandag i stedet.

Anmeld

21. januar 2012

Rikke, Liam & Linus

Min erfaring med en meget temperamentsfuld 2 årig dreng er følgende:

1. Tag ikke et træt barn med ud at handle

2. Forsøg altid at være 2 inkl. barnet afsted, hvis ikke der kan handles uden barnet.

3. Hvis barnet alligevel bliver hysterisk, gå da ud i bilen med barnet eller lign.

Anmeld

21. januar 2012

helle85

morethanperfect skriver:

Oscar er kun 14 mdr. Alligevel er han begyndt at bli rigtig hysterisk hvis han ikke må få det han vil ha ..

Jeg siger først nej 3 gange stille og roligt til ham , hvis han ikke forstår det , ignorer jeg han er hysterisk .. Hvis han ligger sig ned , tager jeg ham op og går videre ... Hvis han var ældre og lagde sig ned og begyndte og skrige , ville jeg nok sige til ham , at nu går jeg , og så må han komme når han er blevet glad igen .

hun er 4 år. jeg plejer at kunne for klare hende hvor hun ikke må få det og så siger jeg til hende med vi skal hente og at jeg vil gå hen og finde det også plejer hun at gå med for at hjælpe 

men idag skreg hun bare så derfor tog jeg hende og gik.

jeg syntes det er så pinligt nå folk bare stå og kigger

Anmeld

21. januar 2012

morethanperfect

helle85 skriver:

hun er 4 år. jeg plejer at kunne for klare hende hvor hun ikke må få det og så siger jeg til hende med vi skal hente og at jeg vil gå hen og finde det også plejer hun at gå med for at hjælpe 

men idag skreg hun bare så derfor tog jeg hende og gik.

jeg syntes det er så pinligt nå folk bare stå og kigger

Jeg tror alle folk ved børn bliver hysteriske når man er ude og handle med , engang i mellem .. 
Sådan er det jo med små børn ..
Man må bare lære at accepterer barnet skal igennem en fase
Men nu har jeg jo kun Oscar på 14 mdr. så meget ved jeg ikke før jeg selv har været igennem det  

Anmeld

21. januar 2012

Den lykkelige

Nu er min datter kun 11 mdr.. så har ikke oplevet noget endnu.. men jeg har også altid sagt at jeg ikke vil handle med en træt unge.. synes både det er synd og unødvendigt..
Men hvis de bliver hysteriske ville jeg prøve forklare, og hvis det ikke lykkedes så ville jeg sige vi tog hjem hvis hun ikke stopper.. hvis hun så blev ved ville jeg gå med det samme!
Så ved hun forhåbentlig næste gang at det sker hvis man opføre sig sådan..
Meeeen måske jeg skifter mening senere... nu hun er så lille og jeg ikke har stået i situationen..

Anmeld

21. januar 2012

LMA

Nu har jeg ikke selv børn, så jeg skal bestemt ikke gøre mig klog på det

Men måske man kan snakke med barnet om inden man skal ind og handle, at han/hun ikke skal have noget i dag. Sætte dig på hug foran ham/hende og sige, at i dag skal der kun handles de nødvendige ting, og hvis hun bliver hysterisk går i ud i bilen.
Nu skriver jeg det generelt, fordi du mildest talt ikke er den eneste der døjer med hysteriske børn i butikker

Men jeg tænker lidt, at hvis barnet får det at vide inden, så ved han/hun inden, hvordan "spillereglerne" er.

Og selvom det er sjældent hun bliver hysterisk, er det måske en hjælp for hende også, for så ved hun også hvad der "forventes" af hende i butikken

Anmeld

21. januar 2012

Jonatansmor

morethanperfect skriver:

Det gjorde min mor også ved os - hun gik om på den anden side og lod os komme når vi synes det blev en tand for pinligt.

Benhårdt, men vi er nu voksne mennesker og plager ikke, så det virker vel?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.