Jeg vil studere

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. januar 2012

Angelspot

Chr-Hei skriver:

OK.. Så håber jeg da jeg kan få tilskud..

Syntes bare det er vildt man ikke får højere SU som forsørger

Det er ikke nogen luksus at studere mens man har børn. Min kæreste tjener også ganske ok og der er intet andet hjælp end SU lån. Vi kan ikke få noget til pasning for som andre skriver, så overskrider vi maks grænsen. Så du vil ikke være den første der synes det er en skrabet indtægt Men heldivis at vi har den mulighed herhjemme

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. januar 2012

serinasmor

Jeg fandt dette på vejen kommunes hjemmeside

Forældrebetaling

Friplads
Økonomisk friplads er et tilskud til forældrebetalingen, som kan søges af forældre med en personlig indkomst for husstanden under 470.400 kr. for 2011. Tilskuddet søges ved indsendelse af blanket og bevilges fra den efterfølgende måned. Ved nyoptagelse i dagtilbud bevilges fra optagelsesdato.

Socialpædagogisk friplads kan søges af forældre med børn der af behandlingsmæssige og socialpædagogiske årsager har brug for et tilskud til forældrebetalingen.

Henvendelse til børneafdelingen for nærmere rådgivning.

Ansøgningsskema til friplads 

Forældrebetaling
Forældrebetalingen opkræves forud til betaling primo måneden.
Modtager du ikke girokort og bliver forældrebetalingen ikke trukket via PBS, skal du kontakte Børneafdelingen, tlf. 7996 5000.
Spørgsmål om beregning og betaling – kontakt børneafdelingen, tlf. 7996 5000.
Ved for sen betaling opkræves et rykkergebyr på 250,00 kr.

Spørgsmål om rykker og for sen betaling – kontakt betalingskontoret tlf. 7996 5000 eller via e-mail til  borgerservice@vejenkom.dk.

Søskendetilskud
Søskendetilskud ydes med 50% af forældrebetalingen til det billigste barn for kommunen.

Henvisning til takster om børnepasning - klik her 

Sidst redigeret den  02. jan 2012

Linksne virker desværre ikke .. men det er herfra

Anmeld

20. januar 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Chr-Hei skriver:

OK.. Så håber jeg da jeg kan få tilskud..

Syntes bare det er vildt man ikke får højere SU som forsørger

man får også højere su som forsørger, men ikke hvis din mand tjener nok til at du reelt godt kan klare dig foruden...selvom det et hårdt.

Anmeld

20. januar 2012

Bassemor<3

jeg er i helt samme situation. Jeg studerer, bor med faren til mit barn, i hus og han tjener en god løn. 

du kan få alm. su 5600 før skat. 

derudover kan du få su lån. 2900 skattefrit.

når du starter i skole igen kan du for suplerende su lån til forsørgere på 1400 kr. 

Det er det du kan få fra su styrrelsen.

Tilskud til pasning bliver regnet ud på baggrund af jeres husstands indkomst. I mit tilfælde skal vi selv betale 20.000 om året til pasning, resten betale kommunen, ligemeget hvilken slags pasning vi for brug for. snak med jeres bankmand, han kan regne ud hvor meget tilskud i kan få til pasning, det gjorde vores for os, ud fra vores husstands indkomst 

Det er det eneste du kan få da du bor med faren.

Jeg for 8004 kr udbetalt i måneden med su lån ( uden suplerende su lån)

Så der har du svaret

Anmeld

20. januar 2012

Mor til Majbørn

jeg ved ikke om du som studerende kan få støtte til pasning - men der er ret mange andre fordele, f.eks. billigere forsikringer og billigere offentlig transport... måske skulle du spekulere den vej rundt i stedet for.

Og ellers må du jo tage dig et ekstrajob - det tror jeg de fleste studerende gør, selvom de får både su og sulån...

Anmeld

21. januar 2012

Chr-Hei

Angelspot skriver:

TvTvi

Det er ikke nogen luksus at studere mens man har børn. Min kæreste tjener også ganske ok og der er intet andet hjælp end SU lån. Vi kan ikke få noget til pasning for som andre skriver, så overskrider vi maks grænsen. Så du vil ikke være den første der synes det er en skrabet indtægt Men heldivis at vi har den mulighed herhjemme

Det kan også lade sig gøre her, vi må bare ændre lidt på vores luksus liv:-)

Anmeld

21. januar 2012

Chr-Hei

Frøken Førstegangsmor :D skriver:

jeg ved ikke om du som studerende kan få støtte til pasning - men der er ret mange andre fordele, f.eks. billigere forsikringer og billigere offentlig transport... måske skulle du spekulere den vej rundt i stedet for.

Og ellers må du jo tage dig et ekstrajob - det tror jeg de fleste studerende gør, selvom de får både su og sulån...

Det kommer desværre ikke til at hænge sammen med offentlig transport, da vi ikke har nogle forbindelser til den by jeg skal studere i. Hvad angår arbejde ved siden af kommer det også til at knibe med afhentning af børnene med kærestens arbejdestider. Men af hvad jeg kan se burde.det kunne hænge sammen alligevel:-)

Anmeld

22. januar 2012

Chr-Hei

babyboy2012 skriver:

jeg er i helt samme situation. Jeg studerer, bor med faren til mit barn, i hus og han tjener en god løn. 

når du starter i skole igen kan du for suplerende su lån til forsørgere på 1400 kr. 

Tilskud til pasning bliver regnet ud på baggrund af jeres husstands indkomst. I mit tilfælde skal vi selv betale 20.000 om året til pasning, resten betale kommunen, ligemeget hvilken slags pasning vi for brug for. snak med jeres bankmand, han kan regne ud hvor meget tilskud i kan få til pasning, det gjorde vores for os, ud fra vores husstands indkomst 

Så der har du svaret

Du har reddet min dag.. Vidste slet ikke der var noget der hed supplerende SU...

Anmeld

22. januar 2012

MLT

babyboy2012 skriver:

Så der har du svaret

Det var da helt vildt, så meget du får...

Jeg får kun udbetalt 5.274,- inkl. su lån, og deri mener jeg altså også, at der er det suplerende su lån.. 

Anmeld

22. januar 2012

Bassemor<3

MLT skriver:

Det var da helt vildt, så meget du får...

Jeg får kun udbetalt 5.274,- inkl. su lån, og deri mener jeg altså også, at der er det suplerende su lån.. 

hmm det lyder underligt. Jeg for 5100 efter skat i su + 2900 = 8000 

Det er cirkatal. men for 8004 kr udbetalt.

Er du under 20 ?  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.