Jeg vil studere

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.567 visninger
32 svar
0 synes godt om
20. januar 2012

Chr-Hei

Hej piger(drenge)

Har nu besluttet mig for at efter endt barsel til april vil jeg igang med at studere, MEN nu sidder vi så og snakket om min kæreste og jeg hvad jeg mon kan få i SU..?

Jeg bor i eget hus sammen med min kæreste (mit barns far) og har en dreng på godt 8 mdr..

Min kæreste arbejder fuldtid med en OK løn..

Så vidt jeg har forstået kan jeg kun få grund SUén for udboende samt et SUlån oven i er det korrekt?

Kan vi få tilskud til pasning når jeg studere og min kæreste stadig har en god løn?

Hjælp modtages med kyshånd, da jeg er lidt i tvivl om hvormeget vi vil have efter ALT er betalt... I såfald må vi gå over på afdragsfritlån, men det vil vi helst undgå...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. januar 2012

MamiTulle

Hejsa..

Jeg ville mene du kun kan få alm. su omkring 5000kr udbetalt, og ikke andet idet du ikke er eneforsøger og idet din kæreste har en god løn. Men du kan vælge, at tage SU -lån.

Ellers ring til SU og hør nærmere.

Anmeld

20. januar 2012

Chr-Hei

MamiTulle skriver:

Hejsa..

Jeg ville mene du kun kan få alm. su og ikke andet ide du ikke er eneforsøger og idet din kæreste har en god løn. Men du kan vælge, at tage SU -lån.

Det er også det jeg selv er kommet frem til

Men har bare spekuleret på om jeg mon kan få noget tilskud til pasning osv..

Anmeld

20. januar 2012

An&Jo

Chr-Hei skriver:

det kommer an på hvor meget din samlever tjener.. hvis lønnen overstiger (jeg tror det er 420.000kr) en hvis sats, så får i ikke noget tilskud..

men du kan se inde på din kommunes hjemmeside hvornår i overskirder grænsen for tilskud..

Anmeld

20. januar 2012

MamiTulle

Det tror jeg ikke du kan, idet din kæreste har en god løn og du ikke er eneforsørger... Det er ikke røde bøffer og luksus når man er på SU desværre...

Anmeld

20. januar 2012

MSM

Chr-Hei skriver:

Hej piger(drenge)

Har nu besluttet mig for at efter endt barsel til april vil jeg igang med at studere, MEN nu sidder vi så og snakket om min kæreste og jeg hvad jeg mon kan få i SU..?

Jeg bor i eget hus sammen med min kæreste (mit barns far) og har en dreng på godt 8 mdr..

Så vidt jeg har forstået kan jeg kun få grund SUén for udboende samt et SUlån oven i er det korrekt?

Kan vi få tilskud til pasning når jeg studere og min kæreste stadig har en god løn?

Hjælp modtages med kyshånd, da jeg er lidt i tvivl om hvormeget vi vil have efter ALT er betalt... I såfald må vi gå over på afdragsfritlån, men det vil vi helst undgå...

Du kan få alm. su, su-lån og ekstra su-lån. Hvis du selvfølgelig ønsker lån.

Det kommer an på din kærestes indtægt om du kan få delvis friplads. Spørg på kommunen.

Men det kommer selvfølgelig n på hvad det er du vil studere..

Anmeld

20. januar 2012

MSM

Chr-Hei skriver:

Han skal tjene en del hvis ikke i kan få tilskud..

Anmeld

20. januar 2012

Chr-Hei

Jeg bliver i hvertfald nød til at skal have et SU lån.. kommer til at gå fra en god løn til SU så der skal laves en del om på vanerne herhjemme...

Syntes ikke lige jeg kan finde noget på min kommunes hjemmeside om det:/

Der står bare hvis man er under uddannelse kan man få tilskud. hmm..

Anmeld

20. januar 2012

Chr-Hei

MSM skriver:

Han skal tjene en del hvis ikke i kan få tilskud..

OK.. Så håber jeg da jeg kan få tilskud..

Syntes bare det er vildt man ikke får højere SU som forsørger

Anmeld

20. januar 2012

Giraffen

Chr-Hei skriver:

Hej piger(drenge)

Her i Århus afhænger tilskuddet 100% af indtægten, så det er en laaaaang trinstige hvor x antal kr i indtjening giver x% i tilskud - mener man kan finde listen inde på Århus kommunes hjemmeside

Men ved self ikke om det er sådan over hele landet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.