Selvpineri :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. januar 2012

Giraffen

Benjamins'mor skriver:

Altså jeg sprækkede ikke forfærdeligt meget, men når du er igang med at føde en baby som man har ventet længe på, så bemærker du det slet ikke, du tænker bare på at få den lille guldklump ud. Sådan havde jeg det ihvertfald.

jaaa og det er også sådan jeg har haft det indtil nu

Jeg må bare lige få hovedet på rette køl og få de sprækker ud af tankerne 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2012

morethanperfect

Jeg mærkede ikke jeg sprækkede ..
Kan huske hun sagde : du skal lige sys for du er sprækket lidt , og så sagde jeg : er jeg ? okay ..

Det var det .. Har ikke mærket noget til det overhovedet .
Jo første gang jeg skulle på toilettet efter jeg hade født .. Heheh ...
Men kan huske jeg sad på toilettet og grinte af mig selv

Heh ..  

Anmeld

19. januar 2012

Mira0911

Jeg var også selv enormt bange første gang med at sprække... Jeg husker ikke hvor mange sting jeg fik, men end del... 

Anden gang fik jeg kun 2 sting... så det var ikke slemt... Man mærker jo ikke når man sprækker - Jeg gjorde ikke.. 

Under fødslen med Lina prøvede de at forbygge det med varmeklude hele tiden, ikke helt lykkes det... Under første fødsel gjorde de slet ikke det med varmeklude.. 

Anmeld

19. januar 2012

RGN

Profilbillede for RGN
Giraffen skriver:

uuuuh sidder helt og laver grimasser mens du fortæller

Jeg må bare lige få billederne ud af hovedet inden jeg skal sove ellers drømmer jeg nok om sprækker hele natten

Ej, det var jo meningen du skulle få det bedre.

Som min jordemoder sagde "Du skal bare tænke på, at du er en sej og stærk urkvinde".

Da hun sagde det, tror jeg, at jeg kunne have født 9linger.

Anmeld

19. januar 2012

Giraffen

RGN skriver:

Ej, det var jo meningen du skulle få det bedre.

Som min jordemoder sagde "Du skal bare tænke på, at du er en sej og stærk urkvinde".

Da hun sagde det, tror jeg, at jeg kunne have født 9linger.

det vil jeg huske på - en klog jordmoder du har haft dig der 

Anmeld

19. januar 2012

Kamulla

jeg fik en svær 4. grads britsning, og jeg er fuld funktionel den dag idag... var også til genoptræning efter fødsel.. jeg ANEDE ikke jeg var gået i stykker.. hehe... så jeg har hverken hørt eller mærket til det over hovedet.. for det svier når du skal presse ungen ud om du sprækker eller ej

gu er det da noget jeg ville undgå, og "fjerkreds saksen" var min store frygt.. men den brugte hun uden jeg lagde mærke til det i kampens hede..

Anmeld

19. januar 2012

Giraffen

Kamulla skriver:

jeg fik en svær 4. grads britsning, og jeg er fuld funktionel den dag idag... var også til genoptræning efter fødsel.. jeg ANEDE ikke jeg var gået i stykker.. hehe... så jeg har hverken hørt eller mærket til det over hovedet.. for det svier når du skal presse ungen ud om du sprækker eller ej

gu er det da noget jeg ville undgå, og "fjerkreds saksen" var min store frygt.. men den brugte hun uden jeg lagde mærke til det i kampens hede..

Godt at høre at kroppen i den grad er optaget af alt muligt andet  

Anmeld

19. januar 2012

Kamulla

Giraffen skriver:

Godt at høre at kroppen i den grad er optaget af alt muligt andet  

det er du, og jeg var så forelsket i sønnen bagefter... mine veninder er ikke sprækket.. jeg er ene og alene .. haha.. også angående en mave fyldt med strækmærker.. MEN!! jeg ville helst føde igen selv næste gang... så underlig er jeg.. men den sejer at have født ville jeg kke være foruden

Anmeld

20. januar 2012

sandratobias

Jeg kan huske da jeg sku til at presse hovedet ud, blev jeg ved med at sige jeg sprækker - jeg sprækker.. Så min nervøsitet kom lige hurtigt op i mig igen, og det var det.. Jeg fik 2 steng i mellemkødet og 3 i den ene skamlæbe.. Mærkede ikk til det da hun sku sy det.. 

Blev sat igang den 10. feb 2011. kl. 10 og fødte d. 13. feb 2011. kl. 02 46, så lå mange timer med veer, presseveer i 6 min, da hun så sku sy mig sagde jeg bar bar kom an..  

Anmeld

20. januar 2012

SussieThyssen

Så må den gamle kone her vist hellere trøste lidt

Kroppen er så viseligt indrettet at den frigør en masse naturligt morfin under fødslen, at man slet ikke mærker at man brister, den morfin er endda så effektiv, at de fleste kan blive syet uden bedøvelse i en til to timer efter fødslen, for man er helt følelsesløs i området i et godt stykke tid bagefter.

De fleste  kvinder brister mere eller mindre under en fødsel, og selvom der i sjældne tilfælde kan  være episoder, hvor det er et større broderiarbejde bagefter, så slipper langt de fleste for mén.
Naturen har indrettet kvindekroppen så smart at hun hurtigt heler op igen.
I gamle dage for ikke ret længe siden, syede man slet ikke noget som helst, og selv der helede kvinderne op af sig selv.
At man så syr os sammen i vore dage, er med til at hele os hurtigere, så vi ikke går og slås med det og ekstra blødninger i længere tid.

Men det er nu engang kroppens ekstra sikkerhedsventil at vi netop KAN briste, for tænk nu hvis vi ikke kunne, så ville barnet jo ikke kunne komme ud. Nu skal man kun glæde sig over at kroppen lige har de ekstra cm at kunne give af, hvis det er nødvendigt, og som før sagt, så har naturen altså også forebygget ved at frigøre morfin, så man slet ikke mærker det.
Det er da smart, ikke??

Som de andre siger, så tænker man slet ikke over det, når man først ligger der, for man har alt for travlt med alt muligt andet, igen naturens egen måde at sørge for, at man ikke hænger sig i den slags ting midt under fødslen.
Følg jordemoderens instrukser under fødslen, og lyt til din krop, så skal det nok gå alt sammen.

Kærligst
Sussie
(der selv fik foretaget flotte stramajbroderier efter begge sine fødsler)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.