Selvpineri :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.339 visninger
25 svar
0 synes godt om
19. januar 2012

Giraffen

HVORFOR læser jeg sådan en artikel når jeg er førstegangsfødende og egentlig rimelig rolig omkring det...

den kommer til at tage et par dage at komme over:

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2012/01/19/164315.htm

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2012

RGN

Profilbillede for RGN

Inden jeg skulle føde i slut 2009 læste jeg, at ca 80 % af alle førstegangsfødende sprækker.

Men heldigvis er det jo yderst sjældent alvorligt.

Det er ikke værre, end at man bliver syet, køber et stort glas pamoler, lader manden lave alt det praktiske de første par uger og ellers laver de knibeøvelser man under alle omstændigheder burde lave, så snart man føler man kan. Og så er der ingen efterfølgende gener.

Held og lykke med fødslen. Det bliver en stor oplevelse.

Anmeld

19. januar 2012

Giraffen

RGN skriver:

Inden jeg skulle føde i slut 2009 læste jeg, at ca 80 % af alle førstegangsfødende sprækker.

Men heldigvis er det jo yderst sjældent alvorligt.

Det er ikke værre, end at man bliver syet, køber et stort glas pamoler, lader manden lave alt det praktiske de første par uger og ellers laver de knibeøvelser man under alle omstændigheder burde lave, så snart man føler man kan. Og så er der ingen efterfølgende gener.

Held og lykke med fødslen. Det bliver en stor oplevelse.

puha jeg har en tæt veninde der fødte i sommers - hun sprækkede 8 centimeter (og det var kun udenpå - der var også en lang sprække indeni) så er nok liiidt bange for det.... 

Men skal nok bare lige ha et par dage til at få det ud af hovedet igen for ellers er jeg ikke bange for fødslen, det er bare så surrealistisk at tænke på at huden bare sprækker

Anmeld

19. januar 2012

lailamik

Giraffen skriver:

HVORFOR læser jeg sådan en artikel når jeg er førstegangsfødende og egentlig rimelig rolig omkring det...

den kommer til at tage et par dage at komme over:

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2012/01/19/164315.htm

jeg var for nysgerrig ..oh dear, skulle heller aldrig have læst den 

Anmeld

19. januar 2012

Benjamins'mor

Jeg mærkede slet ikke at jeg sprækkede.

Anmeld

19. januar 2012

Giraffen

lailamik skriver:

jeg var for nysgerrig ..oh dear, skulle heller aldrig have læst den 

hihi bare jeg ikke starter en hel epidemi af gravide damer, der bare IK vil sprække ;-)

Anmeld

19. januar 2012

Giraffen

Benjamins'mor skriver:

Jeg mærkede slet ikke at jeg sprækkede.

Årh det er rart at vide man har jo sådan et skrækbillede inde i hovedet af at det pludseligt bare siger kkkkrrrrskskrs og så gør det avs som bare pokker

Anmeld

19. januar 2012

RGN

Profilbillede for RGN
Giraffen skriver:

puha jeg har en tæt veninde der fødte i sommers - hun sprækkede 8 centimeter (og det var kun udenpå - der var også en lang sprække indeni) så er nok liiidt bange for det.... 

Men skal nok bare lige ha et par dage til at få det ud af hovedet igen for ellers er jeg ikke bange for fødslen, det er bare så surrealistisk at tænke på at huden bare sprækker

Det er klart, at det påvirker dig meget, når din veninde har været rigtig uheldig.

Men når man sprækker mærker de fleste det ikke.

Eller dvs jeg mærkede det som om, jeg fik stoppet chili i underlivet. *Griner* Det var en lidt brændende følelser, men ikke voldsomt smertefuldt. Jeg registrerede det svagt og det var uden smertestillende.

Men jeg syntes også det lød helt forfærdeligt, at huden sprækker.
Men tanken gjorde faktisk mere ondt.

Anmeld

19. januar 2012

Giraffen

RGN skriver:

Det er klart, at det påvirker dig meget, når din veninde har været rigtig uheldig.

Men når man sprækker mærker de fleste det ikke.

Eller dvs jeg mærkede det som om, jeg fik stoppet chili i underlivet. *Griner* Det var en lidt brændende følelser, men ikke voldsomt smertefuldt. Jeg registrerede det svagt og det var uden smertestillende.

Men jeg syntes også det lød helt forfærdeligt, at huden sprækker.
Men tanken gjorde faktisk mere ondt.

uuuuh sidder helt og laver grimasser mens du fortæller

Jeg må bare lige få billederne ud af hovedet inden jeg skal sove ellers drømmer jeg nok om sprækker hele natten

Anmeld

19. januar 2012

Benjamins'mor

Giraffen skriver:

Årh det er rart at vide man har jo sådan et skrækbillede inde i hovedet af at det pludseligt bare siger kkkkrrrrskskrs og så gør det avs som bare pokker

Altså jeg sprækkede ikke forfærdeligt meget, men når du er igang med at føde en baby som man har ventet længe på, så bemærker du det slet ikke, du tænker bare på at få den lille guldklump ud. Sådan havde jeg det ihvertfald.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.