av av min ene vorte.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. marts 2009

DK

uhh... ja det gør SKIDE ondt. Heldigvis går det over. Mine brystvorter var begge revnet hele vejen rundt, og Kirstine gylpede blod-farvet mælk op efter amning, fordi de bare blødte!!! Shit det gjorde altså ondt. Men det gik over!!!!!! Jeg luft tørrede, og brugte kun uld-ammeindlæg. Jeg har også hørt at de der skaller skulle være gode...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2009

eliasogmor

Diana/Claus skriver:

Hjælp det gør ondt.

Jeg ammer med suttebriks, fordi han ikke vil forme vorten så han sutte rigtig på den men han nået at gøre en smugle skade på venstre vorte inden vi begynde og bruge suttebriks og den er ikke blevet sig selv igen og er begynd at gøre rigtig ondt her de sidste par dage. så når jeg ammer ved det bryst er det med tåre i øjenene

Nogen der ved hvad jeg kan gøre ved det så det kan blive hyggeligt at amme ved venstre bryst.

Knus Diana som elsker og amme og ikke er klar til at stoppe men med den smerte og uden en løsning nok bliver nød til det

hej søde diana...elias ødelagde mine vorter på fødegangen..så vi brugte også suttebrik, faktisk til han var ca 5 mdr tror jeg...men jeg smurte vorterne ind i modermælk...og da han så var godt trænede i at sutte og da jeg var klar til at miste følgesvenden,brikken..prøvede vi igen..men han var omkring de fem mdr.... men der bedste du kan gøre er at smide bhen og lade de kære vorter få luft.....

Anmeld

19. marts 2009

stine_olesen

Jeg havde også problemer i starten at han brugte meget tid på at hyggesutte på den ene brystvorte, men jeg kunne ikke komme til at bruge sutte briksen da hans arme flagre meget når han skal spise så det var noget værre rod, men jeg smurte med helosan (kopatsalve) og det hjælp gevaldigt da det heler sået på bryst vorten hurtigt og så lod jeg ham sutte lidt mere på den anden istedet.
Men kender godt det med at side med tåre i øjene når de skal til at sutte på en brystvorte med sår på AV.

Anmeld

26. juni 2009

JustAnotherName

TRO MIG - det kender jeg til. Av av av !!!
Det tog mig en måned at få amningen op at køre, og hold op hvor har det kostede mange smerte-skrig og tårer. Men jeg gav ikke op!
Og idag kører det endelig som det skal - hun er 5 uger gammel idag.

Jeg har brugt en salve fra apoteket som hedder "Lansinoh". Det skal ikke vaskes væk inden amning. Det tog LANG tid om at hele, men salven hjalp.

Så brugte jeg REN ULD ammeindlæg og klippede en stofble i små firkanter, som jeg satte for vorten, så sårene kunne hele uden at klistre fast til uld-ammeindlæget.

MASSER af luft til brystet.
Eventuelt presse lidt mælk ud og smøre på vorten og lade luft-tørre.

Her er et billede af HVOR SLEMT det stod til med min ødelagte brystvorte
...og det var selvfølgelig det ene bryst med mest mælk i der havde det værst.
- AV AV AV !!!!

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

26. juni 2009

Mca<3

Puha da da .. hold da helt op hvor ser den ud ,, Av av troede ikke det kunne gå så galt ,, Hatten af for dig fordi du fik det til at fungere

Anmeld

26. juni 2009

A.

du ka købe på apoteker sådan skum plaster kan bare kke huske hvad den hedder.det ar hjælpet her

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.