av av min ene vorte.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18.852 visninger
25 svar
0 synes godt om
11. marts 2009

Diana...

Hjælp det gør ondt.

Jeg ammer med suttebriks, fordi han ikke vil forme vorten så han sutte rigtig på den men han nået at gøre en smugle skade på venstre vorte inden vi begynde og bruge suttebriks og den er ikke blevet sig selv igen og er begynd at gøre rigtig ondt her de sidste par dage. så når jeg ammer ved det bryst er det med tåre i øjenene

Nogen der ved hvad jeg kan gøre ved det så det kan blive hyggeligt at amme ved venstre bryst.

Knus Diana som elsker og amme og ikke er klar til at stoppe men med den smerte og uden en løsning nok bliver nød til det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2009

Lullaby

Hvad er det der går galt? Er der revner? Eller er du øm?
Lansinoh som fås på apoteket er bare FANTASTISK til revnede brystvorter. Hvis du kan mærke han tager forkert på vorten så skub en finger i siden på munden så han åbner og så skub vorten så langt ind så han pr automatik tager godt og ordentligt fat

Mvh Anja som har ammet i 2 år med Bella og ammer med Yazze og begge gange med vorter der er revnet optl flere gange

Anmeld

11. marts 2009

Anja

Ja, nogle gange er amning smertefuldt

Men jeg kan anbefalede dig at smøre lidt modermælk på vorten og lade den lufttørre, hvis det er fordi der er sprækker/sår på den. Det hjælper fantastisk godt.

Ellers så hjælp ham med at få vorten ordenligt ind i munden, vorten skal gerne op mod hans gane.

Begge gange jeg er startet med amning har der været sprækker og ømhed on off de første ca 3 uger, derefter er vorterne blevet hærdet.

Anmeld

11. marts 2009

Diana...

Jeg bruger suttebriks så han får rigtig fat i vorten.

uhh jeg synes ikke jeg kan se om den er revnet men den er lidt guld i nogen af folderne kan det være revner?

Knus

Anmeld

11. marts 2009

MetteT

Puha hvor har jeg ondt af dig søde... husker det så tydeligt fra mig selv... Jeg overvejede også stærkt at stoppe og steffen syns det var hårdere at se mig amme end at se mig med veer og føde...

Jeg vil også klart anbefale den creme Anja anbefaler...
Den brugte jeg og med suttebrik og efter kun et par uger ku jeg amme normalt igen... Jeg ku måske godt lidt før, men turde bare ikk gøre forsøget for jeg var HEEELT sikker...

Knus Mette

Anmeld

11. marts 2009

MetteT

Hov de hedder jo begge Anja..
Men jeg mener Anja Nørreslet

Anmeld

11. marts 2009

Diana...

MetteT skriver:

Puha hvor har jeg ondt af dig søde... husker det så tydeligt fra mig selv... Jeg overvejede også stærkt at stoppe og steffen syns det var hårdere at se mig amme end at se mig med veer og føde...

Jeg vil også klart anbefale den creme Anja anbefaler...
Den brugte jeg og med suttebrik og efter kun et par uger ku jeg amme normalt igen... Jeg ku måske godt lidt før, men turde bare ikk gøre forsøget for jeg var HEEELT sikker...

Knus Mette

stoppet du med amme i en periode?

Anmeld

11. marts 2009

MetteT

Nej jeg fortsatte... men med suttebrik i perioden indtil cremen havde sin virkning.. det hjalp lidt på det at bruge den... men smerten var ulidelig uden..

Anmeld

11. marts 2009

Diana...

MetteT skriver:

Nej jeg fortsatte... men med suttebrik i perioden indtil cremen havde sin virkning.. det hjalp lidt på det at bruge den... men smerten var ulidelig uden..

hi hi jeg synes den er ulidelig med... nåå jeg må på apoteket så...

Anmeld

11. marts 2009

charlottekri

Da jeg fik min datter, var det også helvede at amme de første 3 uger, men derefter blev det godt De første 3 uger var der dog ikke direkte sprækker, men derimod med sårskorper på enderne... jeg smurte mælk (fra mig selv ) ud på vorterne og lod det lufttørre.. Det hjælper faktisk!! og smurte det med creme osv. jeg brugte dog ikke nogen suttebrik, men det gik da men kan sagtens huske stampen i gulvet og piblen i øjnene

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.