av av min ene vorte.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. marts 2009

MetteT

Diana/Claus skriver:

hi hi jeg synes den er ulidelig med... nåå jeg må på apoteket så...

Ja det syns jeg du ska.... jeg kan i hvert fald varmt anbefale den.. og hende jordmoderen jeg var til efterfødsel snak med anbefalede den også, selvom hun egentlig ikke må..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2009

Diana...

MetteT skriver:

Ja det syns jeg du ska.... jeg kan i hvert fald varmt anbefale den.. og hende jordmoderen jeg var til efterfødsel snak med anbefalede den også, selvom hun egentlig ikke må..

hvad hed din jdm?

Anmeld

11. marts 2009

MetteT

Diana/Claus skriver:

hvad hed din jdm?

Hende jeg fødte ved og som jeg var til efterfødsels snak med hed Hanne, kan ikk lige huske efternavnet og hende jeg gik til konsultation ved hed Christa
Hvem havde du?

Anmeld

11. marts 2009

Diana...

MetteT skriver:

Hende jeg fødte ved og som jeg var til efterfødsels snak med hed Hanne, kan ikk lige huske efternavnet og hende jeg gik til konsultation ved hed Christa
Hvem havde du?

Gitte ovre fra jdm huset af

Anmeld

11. marts 2009

LotteN

puha Diana. jeg kan tydeligt huske den smerte... det var også med tåre i øjnene herhjeme en overgang..
Jeg gjrode som de andre også foreslår. Cremen fra apoteket og MM på vorten og så bare en masse luft....

Lig du med brysterne i vejret derhjemme, dagen lang - er jeg sikker på Claus vil sætte pris på

Ellers vil jeg lige sige, jeg brugte også ammebrik i starten, men endte faktisk med at kunne amme uden,!!!

Anmeld

12. marts 2009

Diana...

Typisk så køber man den creme og så gør det slet ikke så ond mere idag hmm nå men så har jeg da cremen til en anden gang det nok ikke sidste gang jeg får ond hi hi.

Anmeld

12. marts 2009

Camilla_a

Jeg brugte vetamien E creme som hjælp virkelig meget, kan huske jeg begyndte at tude bare ved tanken om at skulle amme den gang. De må også gerne sutte på brystet selvom du lige har smurt det på.

Anmeld

12. marts 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Da jeg fik Idun, havde jeg læst bogen om hjemmefødsel... Og i den er der et afsnit om amning. ALLE historierne om amning, var forfærdelige... Det var HÅRDT slid og tuderi og av for søren, de første 3-4 uger. Det var det jeg forventede... - Det gik dog noget bedre for mig, selvom der var en periode, hvor det gjorde ondt helt ned i storetåen, når hun suttede...

En ting, min JM sagde, (som jeg dog aldrig selv fik prøvet), var at gå med skaller i bh'en... Altså store muslingeskaller, så vorterne får luft hele tiden. Nogen har også sagt halve citroner der er presset :-S Det syntes jeg bare virkelig er liiiiidt noget man kunne syntes var AV FOR SØREN!

Men jeg tror det med luft, giver god mening! Og så i kombination med den der creme, de andre skriver om.

Jeg håber det er en periode, du skal igennem, så du kan amme den tid du gerne vil

KRAM herfra

Anmeld

16. marts 2009

Cris

Hej Diana, nu har jeg set denne tråd lidt sent, da jeg var i gang med at skrive noget andet. Jeg ville anbefale til dig at læse i denne hjemmeside:

http://ammenet.dk/

Der var sket menge ting i starten af min ammeforløb og mange mennesker som har anbefalet mig alt muligt og jeg var så forvirret. Jeg fandt hjemmesiden og har læst så meget i den og har selv spurgt. Jeg må sige, at de har reddet min amning. Og der er mange som følger det samme, som jeg gør.

Og forresten, jeg kender en meget billig creme til vorterne, når man ammer: nogle dropper af din egen mælk, du smørrer dem og lad den tørre og du skal ikke vaske den. Det var den bedste løsning.

Anmeld

16. marts 2009

Lusi

Min kusine havde også problemer med brystvorterne og hun brugte skaller (muslingeskaller) man kan købe dem på apoteket.
Man sætter den over vorten og så gnider de jo ik mod tøjet og bliver endnu mere slidt.
Det hjalp på hende.

Min ene flækkede på et tidspunkt.. Av av av!
Men jeg lod også bare mælk sidde og lod det lufttørre og der gik ik længe før det var fint igen.
Brugte dog også ammebrik i perioden, men gjorde lige ondt med den på

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.