Må man bruge en rugemor i DK??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. januar 2012

celkt

Må jeg spørge om, hvorfor du vil blande dig i det?!?

Hvis det er et pars højeste ønske at få et barn, selvom kvinde så er, lad os sige 45, og ikke kan selv, hvorfor skulle vi andre så få ondt i rumpen over at de søger hjælp udenlands?? Hvis den kvinde, der agerer rugemor gør det frivilligt, hvad er så problemet??

Det er selvfølgeligt ment som et pænt og venligt spørgsmål??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2012

Anonym trådstarter

celkt skriver:

Må jeg spørge om, hvorfor du vil blande dig i det?!?

Hvis det er et pars højeste ønske at få et barn, selvom kvinde så er, lad os sige 45, og ikke kan selv, hvorfor skulle vi andre så få ondt i rumpen over at de søger hjælp udenlands?? Hvis den kvinde, der agerer rugemor gør det frivilligt, hvad er så problemet??

Det er selvfølgeligt ment som et pænt og venligt spørgsmål??

Jeg undrer mig rigtig meget over det her..

Kvinden er psykisk ustabil og er derfor blevet nægtet adoption da det er vurderet at parret ikke kan passe barnet.. Mandan er tilbage udviklingsmæssigt og kan ikke bidrage med noget til barnet..

Jeg har set den her kvinde få taget sine to store børn fra sig på grund af omsorgssvigt..

Den eneste mulighed de så har for et barn er en rugemor, og det er jo så som jeg husker ganske ulovligt her i DK..

MEN grunden til at jeg blander mig er at jeg synes det er virkelig synd for det her barn der bliver født ind til en meget uvis fremtid..

Derfor er jeg nysgerrig for at finde ud af HVAD jeg kan gøre, for at det her barn ikke skal hen og ødelægges ved det her par, ligesom de to store børn blev..

Hvis de var et ganske normalt fungerende par, havde jeg nok også bare set stort på det, men det er de altså ikke..

Anmeld

19. januar 2012

celkt

Anonym skriver:

Jeg undrer mig rigtig meget over det her..

Kvinden er psykisk ustabil og er derfor blevet nægtet adoption da det er vurderet at parret ikke kan passe barnet.. Mandan er tilbage udviklingsmæssigt og kan ikke bidrage med noget til barnet..

Jeg har set den her kvinde få taget sine to store børn fra sig på grund af omsorgssvigt..

Den eneste mulighed de så har for et barn er en rugemor, og det er jo så som jeg husker ganske ulovligt her i DK..

MEN grunden til at jeg blander mig er at jeg synes det er virkelig synd for det her barn der bliver født ind til en meget uvis fremtid..

Derfor er jeg nysgerrig for at finde ud af HVAD jeg kan gøre, for at det her barn ikke skal hen og ødelægges ved det her par, ligesom de to store børn blev..

Hvis de var et ganske normalt fungerende par, havde jeg nok også bare set stort på det, men det er de altså ikke..

Så har du jo en fuldstændig legal forklaring  Og jeg ville nok også have reageret. Men, hvis deres rugemor allerede er 5 mnd gravid, så er det jo lidt svært at forhindre barnet i at komme til verden. Og hvis manden i parret er fysisk far til barnet, er det jo hans barn, så det eneste du kan gøre, er nok at indberette dine tvivl om hendes forældreegeneskaber til kommunen og så håbe på, de giver dem ekstra opmærksomhed når barnet er kommet hjem...

Anmeld

19. januar 2012

Anonym trådstarter

celkt skriver:

Så har du jo en fuldstændig legal forklaring  Og jeg ville nok også have reageret. Men, hvis deres rugemor allerede er 5 mnd gravid, så er det jo lidt svært at forhindre barnet i at komme til verden. Og hvis manden i parret er fysisk far til barnet, er det jo hans barn, så det eneste du kan gøre, er nok at indberette dine tvivl om hendes forældreegeneskaber til kommunen og så håbe på, de giver dem ekstra opmærksomhed når barnet er kommet hjem...

Selvfølgelig kan jeg ikke forhindre barnet kommer.. men kan forhåbentlig sørge for at det kan komme ud til en bedre fremtid end det her par kan give det..

om han fysisk er far til barnet er jeg ikke klar over, men har da fået læst mig frem til at det ikke kan være blevet gjort på lovlig vis hvis han er ihvertfald.. ikke medmindre han har haft fysisk omgang med rugemoderen..

jeg må henvende mig til deres kommune med min tvivl ja, det er nok det eneste jeg kan gøre..

Anmeld

19. januar 2012

Pige2009

Anonym skriver:

hvad så hvis man som dansker bruger en rugemor?? må man gerne hvis det er udenlands??

Ja, det kan de ikke forhindre, hvis barnet vel at mærke fødes i udlandet også For et par år siden var der en udsendelse om emnet og nogle danskere, der gjorde det.

Jeg ville til enhver tid hjælpe min bedste veninde, hvis hun ikke selv kunne få børn og bære hendes barn, hvis generne vel at mærke var deres...

Anmeld

19. januar 2012

Pige2009

Noneother skriver:

der står noget om det her :
http://www.familieadvokaten.dk/emner/319.html

Så har du det i hvert fald på skrift.

Super informativt link - tak

Anmeld

19. januar 2012

Pige2009

celkt skriver:

Ja, det tænker jeg også

Anmeld

19. januar 2012

Pige2009

sandorff skriver:

ved du hvorfor det er ulovligt?

Det har noget at gøre med etik og moral i det Men man kan jo få æg ganske lovligt fra en donor, såfremt man har sin livmoder intakt, men ikke har nogen æg.

Jeg har faktisk selv overvejet at blive ægdonor

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.