Må man bruge en rugemor i DK??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.100 visninger
27 svar
0 synes godt om
18. januar 2012

Anonym trådstarter

Må man gerne bruge en rugemor her i DK?? Er det lovligt??

Og er det ikke noget med at man skal adoptere barnet så?? og må der ikke kun være noget med maks 40 år imellem mor og barn??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2012

Mumto3

jeg tror faktisk ikke at man må bruge rugemor i DK, men ejg er ikke sikker.

Anmeld

18. januar 2012

Anonym trådstarter

Mumto3 skriver:

jeg tror faktisk ikke at man må bruge rugemor i DK, men ejg er ikke sikker.

jeg er nemlig heller ikke helt sikker..

men mener at jeg engang så en tv udsendelse om en dansk kvinde der var rugemor i USA fordi hun ikke kunne være det derhjemme, og at danskere tit tog kontakt til hende for at få et barn..

men er der ikke også en maks alder for det hvis man skal adoptere??

Anmeld

18. januar 2012

Pige2009

Anonym skriver:

Må man gerne bruge en rugemor her i DK?? Er det lovligt??

Og er det ikke noget med at man skal adoptere barnet så?? og må der ikke kun være noget med maks 40 år imellem mor og barn??

Det er dødulovligt at bruge rugemor i DK, og netop af den grund tager folk til udlandet

Anmeld

18. januar 2012

Anonym trådstarter

Baagøe skriver:

Det er dødulovligt at bruge rugemor i DK, og netop af den grund tager folk til udlandet

hvad så hvis man som dansker bruger en rugemor?? må man gerne hvis det er udenlands??

Anmeld

18. januar 2012

Toshiba

Anonym skriver:

hvad så hvis man som dansker bruger en rugemor?? må man gerne hvis det er udenlands??

nej for i danmark må man ikke være rugemor - så det hjælper ikke "modtager" tager til udlandet

det med de 40 år - tror jeg kun gælder ved plejeforældre - da man jo ikke må bruge rugemor

Anmeld

18. januar 2012

Anonym trådstarter

Toshiba skriver:

nej for i danmark må man ikke være rugemor - så det hjælper ikke "modtager" tager til udlandet

det med de 40 år - tror jeg kun gælder ved plejeforældre - da man jo ikke må bruge rugemor

hvad gør man så hvis man har kendskab til en der bruger en rugemor, fordi de ikke selv kan få børn da kvinden er for gammel??

Anmeld

18. januar 2012

Toshiba

Anonym skriver:

hvad gør man så hvis man har kendskab til en der bruger en rugemor, fordi de ikke selv kan få børn da kvinden er for gammel??

tror man skal anmelde det til politiet - ellers ved jeg ikke hvem der tager sig af sådan noget

Anmeld

18. januar 2012

Noneother

Jeg mener altså godt at man må, så længe der IKKE er penge involveret.
Altså må man gerne få en nær ven/familie etc. til at være rugemor..

Anmeld

18. januar 2012

Anonym trådstarter

Toshiba skriver:

tror man skal anmelde det til politiet - ellers ved jeg ikke hvem der tager sig af sådan noget

Okay..

Må lige finde ud af om de mener det seriøst, eller det bare er en and det hele.. men de virker nu ret seriøse om at de skal have barn fra en rugemor her om små 4 mdr..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.