Må man bruge en rugemor i DK??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. januar 2012

Anonym trådstarter

Noneother skriver:

Jeg mener altså godt at man må, så længe der IKKE er penge involveret.
Altså må man gerne få en nær ven/familie etc. til at være rugemor..

men skal man så ikke adoptere barnet??

det er ikke kvindens æg, da hun har fået fjernet livmoderen, om de har brugt manden sæd er jeg ikke klar over..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2012

Noneother

Anonym skriver:

Okay..

Må lige finde ud af om de mener det seriøst, eller det bare er en and det hele.. men de virker nu ret seriøse om at de skal have barn fra en rugemor her om små 4 mdr..

der står noget om det her :
http://www.familieadvokaten.dk/emner/319.html

Så har du det i hvert fald på skrift.

Anmeld

18. januar 2012

Toshiba

Anonym skriver:

Okay..

Må lige finde ud af om de mener det seriøst, eller det bare er en and det hele.. men de virker nu ret seriøse om at de skal have barn fra en rugemor her om små 4 mdr..

man kan jo "lave" det på mange måder..

Hvis de laver det som en "familie adoption" (hvis det er familie) - så er det jo adoption og ikke "rugemor

Reglerne omkring alm adoption kender jeg ikke. men det BURDE kunne laves, så det ser sådan ud - og ikke er "en betalt rugemor" ???

men hvordan og hvorledes man kan gøre det - så det ser lovligt ud - ved jeg ikk - men er sikker på det kan lade sig gøre

Anmeld

18. januar 2012

Anonym trådstarter

Noneother skriver:

der står noget om det her :
http://www.familieadvokaten.dk/emner/319.html

Så har du det i hvert fald på skrift.

der står ihvertfald at de ikke kan få hjælp til kunstig befrugtning, så den eneste måde er ved naturmetoden..

alle andre måder er ulovligt, og de kan ikek være sikker på at få barnet.. puha nogle indviklede regler

Anmeld

18. januar 2012

Anonym trådstarter

Toshiba skriver:

man kan jo "lave" det på mange måder..

Hvis de laver det som en "familie adoption" (hvis det er familie) - så er det jo adoption og ikke "rugemor

Reglerne omkring alm adoption kender jeg ikke. men det BURDE kunne laves, så det ser sådan ud - og ikke er "en betalt rugemor" ???

men hvordan og hvorledes man kan gøre det - så det ser lovligt ud - ved jeg ikk - men er sikker på det kan lade sig gøre

jep.. må lige finde ud af det..

tak for hjælpen..

Anmeld

18. januar 2012

sandorff

Baagøe skriver:

Det er dødulovligt at bruge rugemor i DK, og netop af den grund tager folk til udlandet

ved du hvorfor det er ulovligt?

Anmeld

18. januar 2012

Zeus

Jeg mener det ér ulovligt, MEN rugemoren kan vælge at inseminere sig selv med mandens sæd, og derefter lade ham få forældremyndigheden og lade kvinden adoptere barnet

Anmeld

18. januar 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

der står ihvertfald at de ikke kan få hjælp til kunstig befrugtning, så den eneste måde er ved naturmetoden..

alle andre måder er ulovligt, og de kan ikek være sikker på at få barnet.. puha nogle indviklede regler

Det er ulovligt i DK, men heller ikke i lande, hvor det ER lovligt, kan man være sikker på at få barnet. Det fører i hvert fald jævnligt til lange og opslidende retssager, hvis rugemor fortryder og ikke kan give barnet fra sig, når først det er født. Der er MANGE ulykkelige historier inden for dette emne, og derfor virker det også helt rigtigt på mig, at det ikke er lovligt her i landet.

Faktisk kan man heller ikke være sikker på at blive godkendt som adoptivforældre, selv om det er rugemorens ønske. Med andre ord er det en farlig vej at gå, selv om den i teorien lyder enkel.

Anmeld

18. januar 2012

A&F

Må man gerne bruge en rugemor her i DK?? Er det lovligt??

Og er det ikke noget med at man skal adoptere barnet så?? og må der ikke kun være noget med maks 40 år imellem mor og barn??

Det er ulovligt at bruge en rugemor i dk. Min underviser i jura fortalte os, at det er pga. etikken og de følelser der kan opstå for rugemoderen under graviditeten og efter fødslen . Men prøv at Google dig frem til, hvorfor det er ulovligt . 

Anmeld

19. januar 2012

aarhusmor

Det er ikke lovligt at søge efter en rugemor eller tilbyde sig selv som rugemor.

Det er ikke lovligt at belønne en rugemor.

Det er ikke lovligt at blive insemineret som rugemor på en klinik.

Det er ikke lovligt at bruge rugemor i udlandet.

MEN!

Det er lovligt at bruge en ven af familien som rugemor, mod at hun leverer egne æg.

Man må betale hende for tøj og tabt arbejdsfortjeneste

Hernæst kommer at Danmark acceptere andre landes lovgivning, dvs. at hvis det i Indien er lovligt at bruge rugemor, så står Danmark ikke imellem og siger nej.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.