Hvem er det fra DUM??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. januar 2012

An&Jo

Aprilmor11 skriver:

Glennie har ihvertfald fået dem tvangsfjernet.

glennie har ikek fået sine børn tvangsfjernet.. Emil har hun "givet" til faderen, og Emma har hun mistet bopælsretten over.. de er ikke blevet fjernet..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Ansemusen skriver:

Ej har Glennie tabt bopælsretten til Emmas far???? Hvad sker der lige for det?! Han har valgt datteren fra i virkelig lang tid og hun har taget sig af hende altid. Forstår jeg SLET ikke kan ske! Stakkels hende

måske hun ikke har taget sig godt nok af hende. Der er ingen af os der ved noget. Vi ser en brøkdel på tv og det er klippet sammen så det giver spændende tv.

Anmeld

19. januar 2012

An&Jo

Så vidt jeg ved er det:

Dea Louise og Rasmus.
Hannah og Max.
Natacha Nikita.
Sabrina.
slettet af moderator

slettet af moderator
har ikke fået dem fjernet..

De er midlertidig anbragt, det er altså i en helt anden boldgade.. de bliver først tvangsfjernet HVIS slettet af moderator bliver kendt skyldig.. slettet af moderator
har haft slettet af moderator boende et stykke tid så vidt jeg husker, og slettet af moderator har været på et hjem..

Men vinder slettet af moderator sagen komemr børnene skam hjem igen..

Anmeld

19. januar 2012

Benjamins'mor

slettet af moderator har ikke fået dem fjernet..

De er midlertidig anbragt, det er altså i en helt anden boldgade.. de bliver først tvangsfjernet HVIS slettet af moderator bliver kendt skyldig.. slettet af moderator
boende et stykke tid så vidt jeg husker, og slettet af moderator har været på et hjem..

Men vinder slettet af moderator sagen komemr børnene skam hjem igen..

Okay. Det var bare sådan jeg havde forstået det, men det er jo også længe siden der har været noget om sagen.

Anmeld

19. januar 2012

Ansemusen

mor:) skriver:

min kæreste arbejder som socialrådgiver, og de vil helst ikke tvangsfjerne børn. Så det bliver ikke bare sådan gjort. Og som fagperson må du også vide at der skal rigtig meget til før der sker en tvangsfjernelse.

Det afhænger altså aff den enkelte pædagog! Jeg er SIKKER på der bliver tvangsfjernet børn, som ikke burde være fjernet, ligesom der er børn som BURDE blive fjernet, men som ikke bliver det!

Hannahs pædagog har skrevet ting ned i en rapport, som virkelig ikke giver nogen mening! Fx at Cecilya var en mut pige, som ikke ville sige hej til hende. Sjovt nok mærker børn, når forældrene har modstand imod en person, hvilket Hannah selvfølgelig har haft af frygt for at miste sin datter. Cecilya er stort set ALTID glad på TV, har god øjenkontakt med sin mor osv. Og det er tydeligt at se at Hannah elsker hende over alt på jorden og virkelig kæmper!

Desuden blev der påpeget ting som uglet hår og snot  Min søn får også uglet hår, fordi jeg elsker at nusse ham i håret, og snotnæse, det har nærmest ALLE børn i samtlige vuggestuer!

Og hvis kommunen/pædagoen kan bygge en tvangsfjernelse på en masse mindre ting, som ikke engang er grundlag for en tvangsfjernelse, så tror jeg ikke på  at ingen børn bliver fejlagtigt fjernet. Kender selv et tilfælde, hvor der var sket en fejl og hvor moren fik barnet tilbage igen! Stakkels mor og stakkels barn!

Anmeld

19. januar 2012

Ansemusen

måske hun ikke har taget sig godt nok af hende. Der er ingen af os der ved noget. Vi ser en brøkdel på tv og det er klippet sammen så det giver spændende tv.

Netop! De forsøger at vise mødre og børn fra den mest negative side som overhovedet muligt! Bemærk fx når de snakker om slankekure, så zoomer de altid ind på cola, slik osv., de zoomer ind på de gravides cigaretter og meget mere.

Anmeld

19. januar 2012

Ansemusen skriver:

Det afhænger altså aff den enkelte pædagog! Jeg er SIKKER på der bliver tvangsfjernet børn, som ikke burde være fjernet, ligesom der er børn som BURDE blive fjernet, men som ikke bliver det!

Hannahs pædagog har skrevet ting ned i en rapport, som virkelig ikke giver nogen mening! Fx at Cecilya var en mut pige, som ikke ville sige hej til hende. Sjovt nok mærker børn, når forældrene har modstand imod en person, hvilket Hannah selvfølgelig har haft af frygt for at miste sin datter. Cecilya er stort set ALTID glad på TV, har god øjenkontakt med sin mor osv. Og det er tydeligt at se at Hannah elsker hende over alt på jorden og virkelig kæmper!

Desuden blev der påpeget ting som uglet hår og snot  Min søn får også uglet hår, fordi jeg elsker at nusse ham i håret, og snotnæse, det har nærmest ALLE børn i samtlige vuggestuer!

Og hvis kommunen/pædagoen kan bygge en tvangsfjernelse på en masse mindre ting, som ikke engang er grundlag for en tvangsfjernelse, så tror jeg ikke på  at ingen børn bliver fejlagtigt fjernet. Kender selv et tilfælde, hvor der var sket en fejl og hvor moren fik barnet tilbage igen! Stakkels mor og stakkels barn!

jamen hvor ved du fra at det er det eneste de har bygget tvangsfjernelsen om???

Anmeld

19. januar 2012

Ansemusen

An&Jo skriver:

Ja det har hun..

Men hvad man har set på det sidste virker hun bestemt heller ikke til at have særlig meget styr over tingene..

Der er da ikke DUM i tv pt, vel?? Synes hun virkede som om hun havde meget godt styr på det i de afsnit jeg har set. Hun ville ikke stå og skændes foran Emil og hive i ham, fordi det var synd for ham. Men hun kæmpede med advokat osv. Jeg forstår det ikke. Daniel har valgt sin datter fra i så lang tid, at det ingen mening giver. Og jeg kender altså til flere sager i statsamtet som INGEN mening siger!

Anmeld

19. januar 2012

Ansemusen skriver:

Netop! De forsøger at vise mødre og børn fra den mest negative side som overhovedet muligt! Bemærk fx når de snakker om slankekure, så zoomer de altid ind på cola, slik osv., de zoomer ind på de gravides cigaretter og meget mere.

ja det er vi alle klar over at de gør. men det er ikke én pædagog der kan tvangsfjerne et barn. Der er sundhedplejen, socialrådgiver, pædagog, folkeskole, læge...mange parter der har noget at sige.

Anmeld

19. januar 2012

Ansemusen

jamen hvor ved du fra at det er det eneste de har bygget tvangsfjernelsen om???

Det ved jeg heller ikke. Men jeg ved at de ting var nævnt også. Og det burde slet ikke blive nævnt! Det er som om de har set sig onde på nogle og leder efter negative tegn. Hvor hvis man fx er af den overbevisning at en person er en god forælder, vil man måske have en større tendens til overbærenhed. Der er problemer i alle børnefamilier, og alle børn har gode og dårlige perioder. Ingen forældre er perfekte, og jeg synes langt hen ad vejen, at det er bedst for barnet at være hos sin mor og/eller far. Grunden skal virkelig være god før en tvangsfjernelse ikke er mere traumatisk end, at barnet har snotnæse, ugler hår, at sengetiden varierer med en halv time osv. osv. Og jeg tror ikke på, at der i Hannahs tilfælde var/er ordentligt grundlag for en tvangsfjernelse.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.