Er I ikke søde at stemme og giver jeres mening til kende? :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvilket navn kan du bedst li`?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.775 visninger
33 svar
0 synes godt om
18. januar 2012

Anonym trådstarter

Godaften skønne baby.dk´ere

Er I ikke søde at hjælpe mig og manden med at vælge et pige navn til vores datter?

Vi svinger mellem disse to navne: Athea og Athena.

Hvad tænker I om navnene og hvilket et kan I bedst li`?

Vores tanker er:

Athea: Kort ligesom brors navn, ingen I dk der hedder, så hun kommer ikke i klasse med 5 andre ved samme navn, og det har en naturlig stavemåde tænker vi

Athena: Langt ift. brors navn, kun 63 der hedder det, blødt navn Passer måske mere til en blid pige, og ved vi jo selvfølgelig endnu ikke om hun er selvom hun virker som en bestemt lille dame.. griner.. Far tænker at det minder for meget om Athen? men tænker du Athen/græsk, når du blot hører navnet?

Vil så gerne finde navn til den lille, så vi endnu bedre kan knytte os til hende  det er bare så svært at vælge

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2012

Mor til Majbørn

Stemmer for Athea - det er ret fint!!

Athena er også navnet på en masse græske restauranter, og hvis faderen ikke er helt vild med det, så er det endnu et argument for Athea

Anmeld

18. januar 2012

Sillebob

Anonym skriver:

Godaften skønne baby.dk´ere

Er I ikke søde at hjælpe mig og manden med at vælge et pige navn til vores datter?

Vi svinger mellem disse to navne: Athea og Athena.

Hvad tænker I om navnene og hvilket et kan I bedst li`?

Vores tanker er:

Athea: Kort ligesom brors navn, ingen I dk der hedder, så hun kommer ikke i klasse med 5 andre ved samme navn, og det har en naturlig stavemåde tænker vi

Athena: Langt ift. brors navn, kun 63 der hedder det, blødt navn Passer måske mere til en blid pige, og ved vi jo selvfølgelig endnu ikke om hun er selvom hun virker som en bestemt lille dame.. griner.. Far tænker at det minder for meget om Athen? men tænker du Athen/græsk, når du blot hører navnet?

Vil så gerne finde navn til den lille, så vi endnu bedre kan knytte os til hende  det er bare så svært at vælge

Jeg synes at Athena er et supersødt navn - og det er da ret udbredt i Grækenland

Jeg synes ikke rigtig det passer til en blid pige, men derimod en viljestærk, sej, lille kriger Dermed sagt et meget stærkt navn!

Anmeld

18. januar 2012

MorEllen

Har stemt Athea. Da jeg sa "Athena" højt så kom jeg bare til at assosiere det med Tena Lady.. Det er jo ikke nødvendigvis så positivt...

Anmeld

18. januar 2012

Anonym trådstarter

Frøken Førstegangsmor :D skriver:

Stemmer for Athea - det er ret fint!!

Athena er også navnet på en masse græske restauranter, og hvis faderen ikke er helt vild med det, så er det endnu et argument for Athea

Tusind tak for dit svar

Han kan li` begge, men tænker meget om man vil tro at hunner græsk ift. job osv senere hen..

Vidste ikke mange græske restauranter hedder det, er det her i dk eller I Grækenland?

Anmeld

18. januar 2012

Anonym trådstarter

Sillebob skriver:

Jeg synes at Athena er et supersødt navn - og det er da ret udbredt i Grækenland

Jeg synes ikke rigtig det passer til en blid pige, men derimod en viljestærk, sej, lille kriger Dermed sagt et meget stærkt navn!

Tak fo dit svar

Hehe sådan havde jeg ikke tænkt på det Alligevel meget fedt at tænke på navnet sådan

Anmeld

18. januar 2012

Anonym trådstarter

MyLille skriver:

Har stemt Athea. Da jeg sa "Athena" højt så kom jeg bare til at assosiere det med Tena Lady.. Det er jo ikke nødvendigvis så positivt...

Tak for dit svar

Griner.. har jeg faktisk haft tækt på griner.. Så sagde til manden at det i hvert fald skal være med th så hehe

Anmeld

18. januar 2012

minimig

Jeg synes begge navne er søde, jeg vil blot også lige nævne: Althea. Det er jo meget tæt på de to andre

Anmeld

18. januar 2012

Mor til Majbørn

Anonym skriver:

Tusind tak for dit svar

Han kan li` begge, men tænker meget om man vil tro at hunner græsk ift. job osv senere hen..

Vidste ikke mange græske restauranter hedder det, er det her i dk eller I Grækenland?

Ja, der ligger da en i Århus ved Store Torv som hedder Restaurant Athena.

Men nå ja - det kan I jo heller ikke rigtigt lade jer præge af - sådan er det nok altid med navne.

Anmeld

18. januar 2012

MorEllen

Anonym skriver:

Tak for dit svar

Griner.. har jeg faktisk haft tækt på griner.. Så sagde til manden at det i hvert fald skal være med th så hehe

Hehe Det er synd at truseindlæg skal ødelægge et smukt navn Synes ellers begge navne er fine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.