Nu er det snart slut :o((

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. januar 2012

piadas

AnneBJ skriver:

Ingen kloge ord herfra - som du ved elskede jeg at STOPPE med at amme Derfor kan jeg godt se det vemodige i det alligevel. Felix får stadig én flaske, lige inden sengetid, og spiser alt mellem 30 og 150 ml.. 

Rigtig god tur (når I når der til - det er megasejt du holder fast i at stoppe fredag alligevel, selvom du kunne trække den!) - ih, og lækre Ida! Hun er blevet så stor synes jeg, virkelig piget, istedet for babyet nu!

Ahmen, jeg kan også se det sørgelige i alt!

I aften har jeg f.eks. tænkt, at det var 3. sidste gang, jeg ammede Ida, og at det var helt forfærdeligt!!!

Selve amningen var dog hurtigt overstået, så jeg tror faktisk også selv, hun er ved at sige lidt fra. Altså hun vil gerne ammes, men der går ikke ret mange minutter, så er hun færdig og gider ikke ligge der mere, så det er ok!

30 ml. er heller ikke meget, så jeg håber, at hun kan stilles ved at få mælk i en kop. Jeg forestiller mig bare ikke, at hun vil være i stand til at drikke 150 ml. af en kop, men mindre kan selvfølgelig også gøre det, hvis bare vi sørger for, at hun får nok væske resten af døgnet!

Jeg synes også, hun er ved at være stor og knap så baby-agtig. Idag gik hun et par skridt igen - endda flere gange, så der går ikke ret længe, før jeg har en gående tumling i stedet for en kravle-baby! Og så er hun ved at få krøller - lige som Zilan! Zilan havde de sødeste små baby-krøller, så dem er jeg bare så glad for, at Ida også er ved at få!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2012

piadas

Mettemus skriver:

Jeg er sikker på at det nok skal gå helt fint! Altså - kampen skal du jo tage ligemeget om det bliver nu eller d. 10/2? Hvis det overhovedet bliver en kamp - det er jo slet ikke sikkert. Måske er hun også ved at være klar til at stoppe. Hvis det er ren hygge og tryghed, får hun det på så mange andre områder, og hvis det kan gøres med et glas mælk om natten, så tror jeg også det kan gøres på den måde om dagen.

Helt sikkert - go for det nu, hvor i i øvrigt er inde i en nedtrapning!

Jeg var færdig til at stoppe med at amme da Laurits selv stoppede det. Min mor har hele tiden sagt "du kommer bare til at SAVNE det, når det er ovre", men det gør jeg overhovedet ikke. Jeg var ved at overveje hvordan vi kunne trappe ud, da han ikke gad mere, så egentligt var jeg glad. Faktisk har jeg lige pt lidt svært ved at forestille mig hvordan jeg nogensinde havde det fint med at sidde og amme med tilskuere - familie, venner og fremmede i ammerum. Det virker SÅ grænseoverskridende på mig retrospektivt, så jeg slet ikke forstår at jeg har kunnet gøre det. Det har nok noget med hormoner at gøre, jeg ved det ikke, men jeg savner det virkelig SLET ikke.

Og ja - han stoppede jo selv, så han savner det heller ikke.

Du har helt ret! Beslutningen var truffet, og jeg holder fast ved den! Den sidste lille nerve af navlestrengen bliver nådesløst kappet over på fredag, og så er det slut! I næste uge flytter hun nok hjemmefra, og ugen efter skal jeg nok være mormor...!

Efterhånden tror jeg ikke, det bliver en kamp! Som jeg skrev til Anne, gider hun det ikke så længe mere, så jeg tror nok det skal gå!

Ja, det er sjovt, det der - jeg kunne heller ikke forestille mig, at sidde i Bilka og amme Ida foran en mia. mennesker, men jeg tror, det er fordi jeg tænker, at Ida er så stor, som hun er nu, og så ville flere synes det er for meget! Fuck, det var vist en Blachmann'sk sætning! Haha, det kan sgu godt ske, det er noget med hormonerne...men nok også at når sådan en lille baby er sulten sætter urkræfterne ind, også er førsteprioritet for hunnen at fodre sit sultne barn, og så kan alt andet være ligegyldigt!

Anmeld

18. januar 2012

piadas

Marco2 skriver:

Jeg stoppede med at amme for ca. en måned siden. Der var Smilla knap 11 mdr. så det følte jeg også var længe. 

Jeg skule stoppe med at amme om natten og aftenen, fordi SMilla vågnede oftere og oftere om natten. SÅ vi tog en kold tyrker og det gik smertefrit. Jeg ammede så et stykke tid om formiddagen, men da hun skulle begynde i indkøring i inst. blev det sværere og få indpasset, og til sidst havde jeg helt glemt det i et par dage. Så det var ganske uproblematisk at stoppe amningen. 

MEN Smilla fpr jo så flaske med sødmælk i stedet for. En oppe i vuggestuen og en til aften, og den tror jeg bliver svær at komme af med. Men det er heller ikke noget jeg har planlagt skal ske lige nu, og det er de enige med mig i oppe i vuggestuen. HUn har godt af at få det mad hun kan/vil når hun er så lille. Så vi fortsætter med det noget tid endnu. 

Men held og lykke med det. Og jeg vil som nogle af de andre siger, også holde fast nu du er startet på stoppet. For der er jo ikke lang tid til den 10. og så tror jeg bare hun bliver forvirret hvis du begynder igen og så stopper så kort tid efter …

Pøj pøj med projektet.

AG

Da jeg lavede indlægget tænkte jeg faktisk også på dig, for jeg kunne huske, du også havde ammet længe.

Det er dejligt at høre, at det gik smertefrit, men det kan jo selvfølgelig snyde lidt, når Smilla får flaske...så ligger hun måske ikke så meget mærke til, at hun ikke længere får bryst?? Ih, vi må håbe det snart bliver bedre med spisning hjemme hos jer. Jeg så, du skrev i et andet indlæg, at der ingen problemer er i vuggestuen, men det kun er en ide, hun har derhjemme...har I fået noget at vide, om hvor længe sådan noget kan stå på? Kan det være lige pludselig fra den ene dag til den anden, at hun får lyst til at spise derhjemme eller hvad kan man forvente?

Ja, jeg kan heller ikke se nogen grund til at trappe amningen op igen, så jeg holder fast ved min beslutning.

Tak for støtten!

Anmeld

19. januar 2012

Lilje82

piadas skriver:

Åh ja, det var også træls...jeg kan sagtens følge dig, og det at amme betyder/har betydet meget for mig. Jeg krydser fingre for, at det lykkes for dig, når der er en lillebror eller -søster på vej. 

Hvorfor var det nu, du ikke kunne? Sorry, men min hukommelse er ikke altid verdensklasse...Serdar og jeg plejer at joke med, at det bliver rigtig sjovt, når vi bliver gamle. Serdars mor har Alzheimer's i svær grad efterhånden, og min mormor var totalt dement, da hun døde! Kan du forestille dig nogle samtaler, vi vil få?!

Jeg tror også, det bliver noget med mælk i en kop, inden sengetid, men jeg er spændt på, hvor meget vi kan få i hende ad den vej!

Jeg stoppede helt enkelt med at producere mælk på det ene bryst og det andet kunne på ingen måder følge med og det blev bare en frustreret oplevelse for os begge 2 ved hvert måltid, så da han var 2 uger supleredevi med flaske og til sidst gav jeg op, da det endte med en ulykkelig dreng hver gang.

Ha ha kunne faktisk godt forestille mig hvilke samtaler i 2 i ville få, når I sidder der og ikke kan huske hvor I lagde gebisset

Anmeld

19. januar 2012

piadas

Lilje82 skriver:

Jeg stoppede helt enkelt med at producere mælk på det ene bryst og det andet kunne på ingen måder følge med og det blev bare en frustreret oplevelse for os begge 2 ved hvert måltid, så da han var 2 uger supleredevi med flaske og til sidst gav jeg op, da det endte med en ulykkelig dreng hver gang.

Ha ha kunne faktisk godt forestille mig hvilke samtaler i 2 i ville få, når I sidder der og ikke kan huske hvor I lagde gebisset

Øv, fik du egentlig en forklaring på, hvorfor det var sådan? Og hvordan udsigterne vil være næste gang?

Hæhæ, ja bare vi ikke kommer til at bytte rundt på gebisserne!

Anmeld

20. januar 2012

Lilje82

piadas skriver:

Øv, fik du egentlig en forklaring på, hvorfor det var sådan? Og hvordan udsigterne vil være næste gang?

Hæhæ, ja bare vi ikke kommer til at bytte rundt på gebisserne!

Nææ det har jeg egentlig ikke  Håber bare det er anderledes næste gang, for jeg nød det bare så meget, mens jeg kunne. Men nu må vi jo se næste gang.

Anmeld

20. januar 2012

piadas

Så er det sgu slut, tøser! Ikke mere amning herfra...

Imorgen skal jeg kravle ind i skabet og se, om jeg kan finde en almindelig BH...hmm, jeg kan ikke engang huske, hvilke jeg plejede at bruge før alt ammehalløjsaet gik i gang. Men nu har jeg også levet i en amme-BH dag og nat, så det bliver dejligt at komme i en almindelig BH - de sidder sgu bedre! Note til mig selv: Endnu en begrundelse for accept af Projekt Stop Amning!

Jeg har lyst til at drikke en flaske vin, fordi jeg har ondt af mig selv og Ida, men jeg må hellere lade være!

Da jeg ammede første gang her til aften ved 19-tiden, gik det op for mig, at det vist også er ved at være på tide at slutte, for straks Zilan begyndte at larme med slikskålen, ville Ida ikke have mere mælk, men var i stedet MEGET mere interesseret i slikskålen!

Sidste amning foregik inde i sengen, mens moderen tudede og Ida fattede hat af, hvad der foregik, men hun fik sin mælk og grinede af sin tudende mor, da hun var færdig - dumme unge!

Over and out! Biiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiip...................

Anmeld

20. januar 2012

AnneBJ

piadas skriver:

Imorgen skal jeg kravle ind i skabet og se, om jeg kan finde en almindelig BH...hmm, jeg kan ikke engang huske, hvilke jeg plejede at bruge før alt ammehalløjsaet gik i gang. Men nu har jeg også levet i en amme-BH dag og nat, så det bliver dejligt at komme i en almindelig BH - de sidder sgu bedre! Note til mig selv: Endnu en begrundelse for accept af Projekt Stop Amning!

Jeg har lyst til at drikke en flaske vin, fordi jeg har ondt af mig selv og Ida, men jeg må hellere lade være!

Da jeg ammede første gang her til aften ved 19-tiden, gik det op for mig, at det vist også er ved at være på tide at slutte, for straks Zilan begyndte at larme med slikskålen, ville Ida ikke have mere mælk, men var i stedet MEGET mere interesseret i slikskålen!

Sidste amning foregik inde i sengen, mens moderen tudede og Ida fattede hat af, hvad der foregik, men hun fik sin mælk og grinede af sin tudende mor, da hun var færdig - dumme unge!

Nårh! Jeg synes du er sød, at du sådan lå og græd i mørket helt tæt med hende.... Det gør jeg altså også af og til med Felix - nogle gange bare af glæde..

Hvis du ser bort fra det, har du det så godt nok med det? Hvis jeg boede tættere på, kom jeg helt sikkert og delte en flaske rødvin med dig! 

God BH jagt!

Anmeld

20. januar 2012

bøgelund

piadas skriver:

puhaa... jeg syns du er sej, at du har klaret det så længe..  

og jeg sidder da os her, og bliver helt et flødehoved, når jeg læser om jeres lille "moment" inde i sengen..  og så griner den terrorist bare..  

det virker ikke til, at Ida kommer til at mangle det. nu er det slik der trækker..  så mon ikke du kommer over det hurtigt.. 

syns ellers du fortjener en god flaske vin, jeg ville gerne dele med dig, hvis jeg drak det p**.  

til dig, og nu ikke noget med, at græde dig i søvn.. 

Anmeld

21. januar 2012

piadas

AnneBJ skriver:

Nårh! Jeg synes du er sød, at du sådan lå og græd i mørket helt tæt med hende.... Det gør jeg altså også af og til med Felix - nogle gange bare af glæde..

Hvis du ser bort fra det, har du det så godt nok med det? Hvis jeg boede tættere på, kom jeg helt sikkert og delte en flaske rødvin med dig! 

God BH jagt!

Hæhæ, men altså hormonerne styrter jo også stadig rundt i kroppen på os, ik'? Vi har jo lige født, så vi må gerne græde!!

Jo, det er fint nok - jeg er også bare rigtig god til at overdramatisere alting, og synes alt er helt forfærdeligt, men det skal nok gå!

Jeg kan ikke lide rødvin, men du må gerne komme med en flaske hvidvin!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.