Nu er det snart slut :o((

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.325 visninger
24 svar
0 synes godt om
17. januar 2012

piadas

....med Idas malkeko!

Jeps, nu skal det være! For et halvt år siden lavede jeg en aftale med Olivers mødregruppe om, at vi skulle holde tøse-middag uden børn på fredag. Det gør vi ca. en gang om året, så får vi noget godt at spise, lidt alkohooool og så snakker vi ellers hele natten! Sidste gang blev klokken 4.30, før jeg var hjemme! Drønhyggeligt, og det var planlagt efter, at så var jeg i hvert fald ved at være færdig med at amme!

Jeg ammer jo så endnu, men har været på hård nedtrapning siden i mandags - uh, det er svært! Fordi jeg ville med til den tøse-middag (uden at skulle være tvunget til at tage Ida med), besluttede jeg, at det skulle være slut nu!

Nu har vi selvfølgelig været nødt til at udskyde tøse-middagen til d. 10. februar, så min første indskydelse var, at så kunne jeg jo amme lidt endnu! Men så sagde den hjernehalvdel, der er imod fortsat amning til den anden halvdel, at nu skal det altså være - også selvom tøsemiddagen ikke bliver på fredag alligevel!

Hendes tænder er ikke skidesjove, når jeg ammer hende, og så er jeg generelt bange for, at det er mig, der skal sige stop og ikke Ida - hun kunne blive ved længe, tror jeg!

Nå, men end of story, er at hun kun bliver ammet om aftenen nu. 1 gang på hvert bryst og det er det! Selv om natten hvor dovenlars her jo plejer at amme, har jeg sagt stop de sidste to nætter. I stedet har hun fået lidt mælk i et glas og det er gået rigtig fint! Begge nætter vågnede hun kun 1 gang, har drukket lidt mælk af glasset og sovet videre.

Så vi er på rette vej - jeg mangler bare lige at overbevise mig selv om, at på fredag er det definitivt slut....jeg skal BARE lige overtale den sidste ene procent, om at det er ok, og at hun HAR fået det, der kan tilkomme hende, og at det var godt nok!

Jeg tror måske slet ikke, det bliver så besværligt, som jeg selv tror, for det er jo gået rigtig nemt om natten, så jeg krydser fingre for, at det går!

Nu glæder jeg mig bare til at få en BH på, som ikke er beregnet til amning!

Jer, der også har ammet længe, har I nogle gode råd at slynge rundt med? Var det svært at stoppe (jeg tænker både for barn og for jer)? Jer der giver flaske/har givet flaske kan jo egentligt også godt give jeres besyv med, for den er jo også svær at slippe af med!

I får lige et bonusbillede af prinsessen til sidst!

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2012

Lilje82

Jeg synes det er sejt gået, jeg er egentlig skide misundelig, for kunne nemlig slet ikke amme. Har desværre ingen råd, da han selv har sagt fra over for flaskerne her, og han får stadig mælk inden sengetid her og det får han så længe han vil ha det, dog nok i en kop,småt jeg synes flasken skal væk. 

For pokker hvor er hun bare nuser hende Ida

Anmeld

18. januar 2012

DK

Mega dejlig Ida som altid.

Har ingen god råd, Richard nægtede jo at forsætte med amningen Så vil også bare hoppe med på misundelig-vognen. Ville gerne have ammet i måske bare 7 mdr?

Jeg er SIKKER på at Ida har fået nok. Og hvis du skal bruge yderligere overtalelse, skal du vide at alle de grimme affaldsstoffer du har i kroppen bliver ammet direkte over i Ida. Derfor har babyer på 3 mdr. i dag en række giftstoffer i sig som de ellers ikke ville have haft. Dog siger sundhedsstyrelsen at det gode ved amning opvejer den ulempe. Meeen, nu hvor hun ikke har behov i et ernæringsmæssigt henseende længere, så kan tanken om giftstofferne måske overbevise den sidste ene procent?

Knus og fantastisk tøsefest fra Ditte, der selv skal ud og svinge trælåret på lørdag

Anmeld

18. januar 2012

AnneBJ

Ingen kloge ord herfra - som du ved elskede jeg at STOPPE med at amme Derfor kan jeg godt se det vemodige i det alligevel. Felix får stadig én flaske, lige inden sengetid, og spiser alt mellem 30 og 150 ml.. 

Rigtig god tur (når I når der til - det er megasejt du holder fast i at stoppe fredag alligevel, selvom du kunne trække den!) - ih, og lækre Ida! Hun er blevet så stor synes jeg, virkelig piget, istedet for babyet nu!

Anmeld

18. januar 2012

Mettemus

Jeg er sikker på at det nok skal gå helt fint! Altså - kampen skal du jo tage ligemeget om det bliver nu eller d. 10/2? Hvis det overhovedet bliver en kamp - det er jo slet ikke sikkert. Måske er hun også ved at være klar til at stoppe. Hvis det er ren hygge og tryghed, får hun det på så mange andre områder, og hvis det kan gøres med et glas mælk om natten, så tror jeg også det kan gøres på den måde om dagen.

Helt sikkert - go for det nu, hvor i i øvrigt er inde i en nedtrapning!

Jeg var færdig til at stoppe med at amme da Laurits selv stoppede det. Min mor har hele tiden sagt "du kommer bare til at SAVNE det, når det er ovre", men det gør jeg overhovedet ikke. Jeg var ved at overveje hvordan vi kunne trappe ud, da han ikke gad mere, så egentligt var jeg glad. Faktisk har jeg lige pt lidt svært ved at forestille mig hvordan jeg nogensinde havde det fint med at sidde og amme med tilskuere - familie, venner og fremmede i ammerum. Det virker SÅ grænseoverskridende på mig retrospektivt, så jeg slet ikke forstår at jeg har kunnet gøre det. Det har nok noget med hormoner at gøre, jeg ved det ikke, men jeg savner det virkelig SLET ikke.

Og ja - han stoppede jo selv, så han savner det heller ikke.

Anmeld

18. januar 2012

Marco2

Jeg stoppede med at amme for ca. en måned siden. Der var Smilla knap 11 mdr. så det følte jeg også var længe. 

Jeg skule stoppe med at amme om natten og aftenen, fordi SMilla vågnede oftere og oftere om natten. SÅ vi tog en kold tyrker og det gik smertefrit. Jeg ammede så et stykke tid om formiddagen, men da hun skulle begynde i indkøring i inst. blev det sværere og få indpasset, og til sidst havde jeg helt glemt det i et par dage. Så det var ganske uproblematisk at stoppe amningen. 

MEN Smilla fpr jo så flaske med sødmælk i stedet for. En oppe i vuggestuen og en til aften, og den tror jeg bliver svær at komme af med. Men det er heller ikke noget jeg har planlagt skal ske lige nu, og det er de enige med mig i oppe i vuggestuen. HUn har godt af at få det mad hun kan/vil når hun er så lille. Så vi fortsætter med det noget tid endnu. 

Men held og lykke med det. Og jeg vil som nogle af de andre siger, også holde fast nu du er startet på stoppet. For der er jo ikke lang tid til den 10. og så tror jeg bare hun bliver forvirret hvis du begynder igen og så stopper så kort tid efter …

Pøj pøj med projektet.

AG

Anmeld

18. januar 2012

AnneBJ

Mettemus skriver:

Jeg var færdig til at stoppe med at amme da Laurits selv stoppede det. Min mor har hele tiden sagt "du kommer bare til at SAVNE det, når det er ovre", men det gør jeg overhovedet ikke. Jeg var ved at overveje hvordan vi kunne trappe ud, da han ikke gad mere, så egentligt var jeg glad. Faktisk har jeg lige pt lidt svært ved at forestille mig hvordan jeg nogensinde havde det fint med at sidde og amme med tilskuere - familie, venner og fremmede i ammerum. Det virker SÅ grænseoverskridende på mig retrospektivt, så jeg slet ikke forstår at jeg har kunnet gøre det. Det har nok noget med hormoner at gøre, jeg ved det ikke, men jeg savner det virkelig SLET ikke.

Og ja - han stoppede jo selv, så han savner det heller ikke.

I hear you!! 

Anmeld

18. januar 2012

Mettemus

AnneBJ skriver:

I hear you!! 

Anmeld

18. januar 2012

piadas

Jeg synes det er sejt gået, jeg er egentlig skide misundelig, for kunne nemlig slet ikke amme. Har desværre ingen råd, da han selv har sagt fra over for flaskerne her, og han får stadig mælk inden sengetid her og det får han så længe han vil ha det, dog nok i en kop,småt jeg synes flasken skal væk. 

For pokker hvor er hun bare nuser hende Ida

Åh ja, det var også træls...jeg kan sagtens følge dig, og det at amme betyder/har betydet meget for mig. Jeg krydser fingre for, at det lykkes for dig, når der er en lillebror eller -søster på vej. 

Hvorfor var det nu, du ikke kunne? Sorry, men min hukommelse er ikke altid verdensklasse...Serdar og jeg plejer at joke med, at det bliver rigtig sjovt, når vi bliver gamle. Serdars mor har Alzheimer's i svær grad efterhånden, og min mormor var totalt dement, da hun døde! Kan du forestille dig nogle samtaler, vi vil få?!

Jeg tror også, det bliver noget med mælk i en kop, inden sengetid, men jeg er spændt på, hvor meget vi kan få i hende ad den vej!

Anmeld

18. januar 2012

piadas

DK skriver:

Mega dejlig Ida som altid.

Har ingen god råd, Richard nægtede jo at forsætte med amningen Så vil også bare hoppe med på misundelig-vognen. Ville gerne have ammet i måske bare 7 mdr?

Jeg er SIKKER på at Ida har fået nok. Og hvis du skal bruge yderligere overtalelse, skal du vide at alle de grimme affaldsstoffer du har i kroppen bliver ammet direkte over i Ida. Derfor har babyer på 3 mdr. i dag en række giftstoffer i sig som de ellers ikke ville have haft. Dog siger sundhedsstyrelsen at det gode ved amning opvejer den ulempe. Meeen, nu hvor hun ikke har behov i et ernæringsmæssigt henseende længere, så kan tanken om giftstofferne måske overbevise den sidste ene procent?

Knus og fantastisk tøsefest fra Ditte, der selv skal ud og svinge trælåret på lørdag

TAK, Ditte! Rigtig godt argument!

Det har jeg også læst et eller andet sted, og siger også til mig selv, at hun ikke har godt af alle de giftstoffer, jeg har i mig! Hmmmm, mon jeg har godt af dem?!

Ih, gid det var mig, der skulle afsted denne weekend, men jeg må jo så vente til d. 10. februar (og d. 3.), for jeg skal faktisk afsted to fredage i træk!

God fest til dig!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.