Fogedretten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. januar 2012

Anonym trådstarter

Muffie skriver:

Ja præcis. Min kæreste har været igennem det. Hans eks skrev til fogedretten hvorfor hun ikke ville have at han skulle se deres datter, og han fik så et brev fra fogedretten hvor han kunne se hvad hun havde skrevet, og de ville så begge to blive indkaldt til møde.

Man ved ligesom hele tiden hvor man har hinanden hvis man kan sige det sådan. Fogeretten må dog heller ikke tage parti, men de skal hjælpe jer med at finde ud af hvad der er bedst for jeres barn bl.a. ved hjælp af møder. Og dem kommer der nok lige gyldig hvad til at være en hel del af. Også selvom din grund til at holde barnet fra samvær er fuldstændig gyldig /;

Nu ved jeg ikke hvad du har snakket med dem om, eller om du har sendt noget til dem, men hvis i fx skal til møde har du mulighed for at sende papirer der taler din sag, ind til dem inden mødet som vil blive taget med i betragtning

Oki, rart at vide

Træls det hele skal være så forvirrende

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2012

Muffie

Anonym skriver:

Oki, rart at vide

Træls det hele skal være så forvirrende

Det er mega forvirrende!
Men håber at det hjalp lidt

i hvertfald fingre for at det hele går som det skal

Og ellers er du velkommen til at skrive og/eller komme med spørgsmål, så skal jeg nok forsøge at svare

Anmeld

17. januar 2012

Kamilla-m

Anonym skriver:

Kom du så til møde efter 3 uger eller hvordan?

ja var jeg..

Anmeld

17. januar 2012

RGN

Profilbillede for RGN

Fogden rykker rimelig hurtigt ud, når faren har anmeldt, at man ikke udleverer barnet.

Det er yderst sjældent de er interesseret i hvorfor man tilbageholder barnet, da de henviser til statsforvaltningen.

Jeg har været i fogedretten 3 gange.

Første gang sendte de en civilbetjent med ind til at passe på mig, fordi faren var så aggressiv.
Under mødet fik jeg af vide jeg skulle udlevere min søn førstkommende søndag og hvis jeg blev smadret som faren havde truet med, kunne vi jo tage det op til vurdering igen.

Jeg har ingen respekt eller tiltro til hverken vores retssystem eller etater.

Det lykkedes mig dog stort set at standse samværet i 10 måneder indtil jeg mente, at min søn var stor nok til ikke at tage skade af samværet.

Og jeg fik ikke tæv, men bliver jævnligt udsat for afpresning hvor det er vores søn, der bliver brugt imod mig. (og det er kun fordi han ikke må ringe til mig om natten mere og sende ekstrem nedværdigende sms´er og håb om min snarlige død - Polititilhold indtrådte efter 8 måneders kamp for det)

Hurra for Danmark og vores forældreansvarslov.

Håber det bedste for dig og dit barn.

Anmeld

17. januar 2012

Mumto3

RGN skriver:

Fogden rykker rimelig hurtigt ud, når faren har anmeldt, at man ikke udleverer barnet.

Det er yderst sjældent de er interesseret i hvorfor man tilbageholder barnet, da de henviser til statsforvaltningen.

Første gang sendte de en civilbetjent med ind til at passe på mig, fordi faren var så aggressiv.
Under mødet fik jeg af vide jeg skulle udlevere min søn førstkommende søndag og hvis jeg blev smadret som faren havde truet med, kunne vi jo tage det op til vurdering igen.

Det lykkedes mig dog stort set at standse samværet i 10 måneder indtil jeg mente, at min søn var stor nok til ikke at tage skade af samværet.

Og jeg fik ikke tæv, men bliver jævnligt udsat for afpresning hvor det er vores søn, der bliver brugt imod mig. (og det er kun fordi han ikke må ringe til mig om natten mere og sende ekstrem nedværdigende sms´er og håb om min snarlige død - Polititilhold indtrådte efter 8 måneders kamp for det)

Pyha, det lyder godt nok vildt! Du får lige en

Anmeld

17. januar 2012

SpunkenJo

Anonym skriver:

Kommune og statsamt er informeret. Kommunen er inde over det.

Men så længe vi har en aftale lavet i amtet. Så kan faren kontakte fogedretten og få hjælp til at få samværet igennem.

Hvad kontaktede han politiet med? Altså hvad gør de?
For dem har jeg slet ikke skænket en tanke

Fogeden er den eneste der kan hente barnet, men de må ikke skaffe si adgang til dit hjem fx. uden dit samtykke, men det må politiet så tilgengæld, hvorfor fogeden ofte følges ad med politiet i sager hvor man skal hente børn og lign.

Gav det mening?

Anmeld

17. januar 2012

RGN

Profilbillede for RGN

Pyha, det lyder godt nok vildt! Du får lige en

Tak.

Det var også helt forfærdeligt. Jeg gik endda til psykolog for at lære at prøve at håndtere presset. Mine nerver var helt tyndslidte.

Det eneste jeg kan takke min eks for i den periode var, at han var en yderst effektiv slankekur.

Anmeld

18. januar 2012

Anonym trådstarter

SpunkenJo skriver:

Fogeden er den eneste der kan hente barnet, men de må ikke skaffe si adgang til dit hjem fx. uden dit samtykke, men det må politiet så tilgengæld, hvorfor fogeden ofte følges ad med politiet i sager hvor man skal hente børn og lign.

Gav det mening?

Det gir helt mening

Anmeld

18. januar 2012

Anonym trådstarter

RGN skriver:

Okay.

Det er 2 uger siden og har intet hørt, overhovedet.
Har også skrevet til amtet.

Men vild historie, det e jo sådan noget der gør at folk kan føle de er nødtil at gemme sig.

Har også haft psykolog inde omkring alle tingene, og har det nu igen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.