Hvornår og hvordan putter i..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. januar 2012

Ka+Ma=Be

mamiolvi skriver:

Jeg puttet Simone kl ca 22 og hun er heldigvis blevet god til at falde i søvn selv, før faldt hun i søvn ved mit bryst.. Hun bruger stadigvæk ikke sut.. Desværre.. Hun sover så til ved syv tiden uden at vågne.. Tænker lidt om hvornår man begynder at putte tidligere...

Vi er åbenbart de eneste der putter tidligt

Her hedder sengetiden mellem 18-19 + - . Det kommer meget an på hvornår lillemanden er træt. Vi prøver at holde det til kl 19, hvis det er muligt.

Han får skiftet ble og nattøj på. Så får han en tår babs og kommer i sin egen seng med sin nusseklud Hvis ikke han allerede er i dyb søvn tænder jeg hans spillebamse og går selv ind i stuen.

Han sover så som regel til et sted mellem 22-24, får lidt mad og sover videre.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2012

mamiolvi

Katte87 skriver:

Er det en sengerand du tænker på? For ja, dem kan man købe mange steder (inkl. babysam)

Nej der er ikke en senge rand men en senge formindsker

Anmeld

18. januar 2012

Ka+Ma=Be

mamiolvi skriver:

Nej der er ikke en senge rand men en senge formindsker

Nå ok Så kender jeg dem ikke

Anmeld

18. januar 2012

maryjane

Katte87 skriver:

Vi er åbenbart de eneste der putter tidligt

Her hedder sengetiden mellem 18-19 + - . Det kommer meget an på hvornår lillemanden er træt. Vi prøver at holde det til kl 19, hvis det er muligt.

Han får skiftet ble og nattøj på. Så får han en tår babs og kommer i sin egen seng med sin nusseklud Hvis ikke han allerede er i dyb søvn tænder jeg hans spillebamse og går selv ind i stuen.

Han sover så som regel til et sted mellem 22-24, får lidt mad og sover videre.

Vi prøver også at lægge hende i seng ved 19 tiden, det er bare ikke altid det lykkedes. Hvordan sover din dreng om dagen? Her er der ikke rigtigt strulktur på lurene endnu

Anmeld

18. januar 2012

Ka+Ma=Be

maryjane skriver:

Vi prøver også at lægge hende i seng ved 19 tiden, det er bare ikke altid det lykkedes. Hvordan sover din dreng om dagen? Her er der ikke rigtigt strulktur på lurene endnu

Nej dagslurene har vi  heller ikke spor styr på - desværre! Nogle dage er rigtig gode, men de fleste, der sover han kun ½-1 time ad gangen.

I dag tog han tre lure af ½ time og var ellers vågen resten af tiden ind til han gik helt kold allerede kl 18   Hvordan ser det ud hos jer?

Anmeld

18. januar 2012

maryjane

Katte87 skriver:

Nej dagslurene har vi  heller ikke spor styr på - desværre! Nogle dage er rigtig gode, men de fleste, der sover han kun ½-1 time ad gangen.

I dag tog han tre lure af ½ time og var ellers vågen resten af tiden ind til han gik helt kold allerede kl 18   Hvordan ser det ud hos jer?

Puuuuh ved det ikke helt, hun bliver bare puttet når hun gnider øjne pg sådan og kommer op når hun vågner helt. Længden svinger meget, nogle gange kun en halv times tid men ved heller ikke helt om det er fordi der er noget larm det vækker hende nogle gange, hun sover meget let. Lurene blev heller ikke ordentligt overholdt i dag pga aftaler som lige præcis lå da hun var træt.. Heh det blev vidst lidt noget pladder. Har bare svært ved at finde ud af hvad hendes søvnbehov er pt, det har ændret sig meget det handler nok om at finde en mængde der gør at de også er trætte nok om aftenen... Puh man burde selv se dyner bliver træt af sovesnak åbenbart

Anmeld

18. januar 2012

TrineMine86

her er vores dage meget ens og det har de været læææænge - dejligt

Magnus bliver puttet mellem 19.00-20.00 vi tager ham op kl 23.00 (sovende) han får her sin godnatflaske, så vågner han ved 5-6 tiden og får en flaske og sover så videre til 8 tiden..

så kommer han op og leger osv, får en flaske og ved 9.30 tiden kommer han ud i barnevognen til en formiddagslur - han sover ml 1-2 timer

op igen lege osv - flaske igen - ud og sove eftermiddagslur ved 13.00 tiden, sover ml 1-3 timer, hvis han tager en lille lur på 1-1½ time, så skal han lige have en ½ times lur ved 17.30 tiden for at holde ud til at være oppe til nat-puttetid, men hvis han sover 3 timer, så holder han den kørende til hans skal i seng.

sådan køre dagene når vi er herhjemme, det er noget andet når vi er på farten - mødregruppe, babysvømning osv

Anmeld

19. januar 2012

MomInTheMaking

mamiolvi skriver:

Jeg puttet Simone kl ca 22 og hun er heldigvis blevet god til at falde i søvn selv, før faldt hun i søvn ved mit bryst.. Hun bruger stadigvæk ikke sut.. Desværre.. Hun sover så til ved syv tiden uden at vågne.. Tænker lidt om hvornår man begynder at putte tidligere...

Hej. Penny kommer også først i seng ved 22 tiden hun sover så også til kl. 9-10 stykker med en enkelt opvågning om natten. Ville også gerne putte tidligere, men tror det kræver at jeg skal stå op med hende noget før end kl. 9.

Men jeg har et spørgsmål til dig.. Hvordan lærte du din datter at falde i søvn af sig selv? Penny bruger nemlig heller ikke sut og hun vil også kun falde i søvn ved brystet og nogengange i barnevognen hvis vi triller en tur.

Håber du har nogen tips, for jeg har sgu lidt svært ved at gøre som SP ellers siger jeg skal, nemlig bare at lade hende græde. xD

-Sheila 

Anmeld

19. januar 2012

Ka+Ma=Be

Mom In The Making skriver:

Hej. Penny kommer også først i seng ved 22 tiden hun sover så også til kl. 9-10 stykker med en enkelt opvågning om natten. Ville også gerne putte tidligere, men tror det kræver at jeg skal stå op med hende noget før end kl. 9.

Men jeg har et spørgsmål til dig.. Hvordan lærte du din datter at falde i søvn af sig selv? Penny bruger nemlig heller ikke sut og hun vil også kun falde i søvn ved brystet og nogengange i barnevognen hvis vi triller en tur.

Håber du har nogen tips, for jeg har sgu lidt svært ved at gøre som SP ellers siger jeg skal, nemlig bare at lade hende græde. xD

-Sheila 

Græder hun, hvis du lægger hende fra dig? Jeg gjorde/gør det med Benjamin, at jeg lægger ham, putter ham, siger "sov godt" og går min vej.
Hvis han er ked af det bliver jeg hos ham til han "er faldet ned" og når han er det, så går jeg igen. Sådan blev jeg bare ved, så faldt han til sidst i søvn  

Nogle dage er nemmere end andre, men jeg insisterer på, at han skal sove i sin seng. Jeg synes heller ikke, at de er gamle nok til at græde sig selv i søvn (eller hvad man siger)  Det bryder jeg mig slet ikke om. Men jeg bliver der heller ikke til han sover - blot til han ikke er ked af det mere.

Håber du kan bruge det til noget 

Anmeld

19. januar 2012

mamiolvi

Mom In The Making skriver:

J

-Sheila 

JEg Har puttet hende når jeg har fornemmet at hun var rigtig træt ... givet hende bryst , også puttet hende , hun ligger så lidt når hun begynder at skælde ud går jeg ind.og lægger hende på siden og putter hende godt under dynen ... for det meste falder hun så i søvn ... jeg lader hende aldrig skrige ... Men hold da op jeg mangler sommetider en sut til hende

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.