Erfaringer med retssager og samvær?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. januar 2012

Toshiba

Anonym skriver:

Hun har desværre ingen undskyldninger for at blive væk.
Det overvågede samvær var faktisk for at være sikker på at hun mødte op, og da hun tidligere har nævt - påtrods af manglende beviser- at hun ikke tror at faderen kan tage vare på barnet, blev det lavet for også at give hende noget ro i sjælen. Hun har selv efter den 1 gange hun mødte op, udtalt at det faktisk gik rigtig godt, og at hun kunne se at faderen og barnet havde det godt sammen.

Kan godt se hvad du mener i din situation.
Her handler det desværre om at moderen uden grundlag holder barnet fra samvær med faderen.. Både fogedretten og statsforvaltningen har udtalt at de godt kan se hvad der foregår og at barnet ville have bedre af at bo hos sin far.
Det er slet ikke ham der er problemet, men desværre moderen

Det var også derfor politiet tilsidst måtte ind over.

det lyder til det er mere indviklet end "bare lige til"

at de i statsforvaltningen / fogedretten - har udtalt sig om hvor barnet ville have bedst af at bo - er under AL kritik - det er slet ikke deres job eller deres kompetance område at tage stilling til det.

Ikke engang en pædagog der er sammen med barnet dagligt - må "vælge side" - de skal blot oplyse om barnet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2012

Anonym trådstarter

Toshiba skriver:

det lyder til det er mere indviklet end "bare lige til"

at de i statsforvaltningen / fogedretten - har udtalt sig om hvor barnet ville have bedst af at bo - er under AL kritik - det er slet ikke deres job eller deres kompetance område at tage stilling til det.

Ikke engang en pædagog der er sammen med barnet dagligt - må "vælge side" - de skal blot oplyse om barnet

Det er meget indviklet ja. Desværre.

Det er det bestemt er enig, det offentlig, og statsforvaltning især må ikke tage side eller egentlig udtale sig om sådanne ting. Netop derfor undskyldte de også.

Men lige netop det synes jeg også viser at den her sag er kommet for langt ud. Og nu da han står og skal snakke med en advokat, er det rart at se hvordan verden ser ud.

Der er dog heller ikke pædagoger at kontakte da barnet brat blevet taget ud af sin dagpleje pga. flytning med moderen og nu ikke går noget sted.

Anmeld

19. januar 2012

Toshiba

Anonym skriver:

Det er meget indviklet ja. Desværre.

Det er det bestemt er enig, det offentlig, og statsforvaltning især må ikke tage side eller egentlig udtale sig om sådanne ting. Netop derfor undskyldte de også.

Men lige netop det synes jeg også viser at den her sag er kommet for langt ud. Og nu da han står og skal snakke med en advokat, er det rart at se hvordan verden ser ud.

Der er dog heller ikke pædagoger at kontakte da barnet brat blevet taget ud af sin dagpleje pga. flytning med moderen og nu ikke går noget sted.

oki - men er sikker på det er en tabt sag - nu det er vurderet at der skal være overvågning...

Tror næppe nogen dommer vil tilkende et barn til en person der har overvåget samvær.

Grunden til et overvåget samværd SKAL være tilstede - ellers får man det ikk.

Tror faderen vil få et bedre indblik i hvordan han står - ved anonymt at kontakte statsforvaltningen og høre ind til om DE tror han kan få barnet - nu der er overvåget samvær.

En advokat vil aaaltid sige der er en mulighed - det er deres job - og de skal tjene penge. Og de siger ikke nej til en sag - selv om de kan "se den tabt" på forhånd.

Så med mindre pengene klør på kontoen - ville jeg forhøre mig om det reelt ville være muligt at vinde. - for det skulle GODT nok undre mig meget

Anmeld

19. januar 2012

Father

Toshiba skriver:

kender ikke så meget til det med  omsorgssvigt - og hvornår det reelt er det.

men jeg har været igennem en retsag om forældremyndighed og bopælsret - det tog 1½ ÅR - fra start til dommen faldt.

alt det du er inde på - med hun skylder penge til kommuner og teleselskaber - og hendes skolegang + intet arbejde

DET kan og skal i ikke blande ind i tingene - det har INTET med barnet at gøre - det er at gribe et tyndt strå

Man skal i disse sager - HOLDE sig til barnets tarv og blive på egen bane halvdel

Dårlig økonomi kan sagtens være omsorgssvigt. Hvis hun på trods af massiv gæld, kan få en hverdag til at hænge sammen, har du dog ret.

Har hun derimod ikke råd til fundamentale ting som; Husleje, mad, alderssvarende tøj, så er det jo omsorgssvigt.

Men som udgangspunkt har du ret.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.