Erfaringer med retssager og samvær?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.725 visninger
23 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
16. januar 2012

Anonym trådstarter

Hej Piger! (laaaaaaangt indlæg)

Sagen er den at jeg har en veninden hvis kæreste/forlovede har en lille datter på 2 år. Han og Pigens mor gik fra hinanden i juli'10 og siden da har hun gjort hvad hun kunne for at holde deres datter fra hendes kæreste.

De har været i fogedretten mange mange gange, hvor hun enten ikke møder op, eller lyver. Der har været fast samvær hvor hun heller ikke er mødt op og Det er kommet så vidt at hun blev pålagt bøder for at blive væk. Da det var ved at komme der til hvor politiet måtte ind over og bringe hende til møderne mødte hun op 1 gang og stoppede så med at møde igen. På den måde sikrede hun sig at trække tiden ud.

De har været i statsforvaltningen hvor de skulle have overvåget samvær. Moderen gad igen ikke at møde op, påtrods af at det overvåget samvær var hendes idé. Hun samarbejder kun når hun selv føler at hun får noget ud af det.

Hun lyver konstant om at han er en dårlig far og ikke kan finde ud af at passe deres datter og ikke kender hende, men det er jo skide svært at modbevise det når hun ikke vi samarbejde.
Hun truer hendes kæreste med diverse ting, så som at sende folk efter ham, at han skal passe på, at hun vil komme og klippe hans fingre af, at han aldrig får sin datter af se igen osv osv, listen er lang.

Hun har efterfølgende haft flere kærester der alle er blevet kaldt barnets far, hun har intet arbejde og har aldrig haft det, er gået ud af folkeskolens 7 klasse, og venter nu sit andet barn. Hun skylder penge i flere forskellige kommuner og til flere telefonselskaber og flytter konstant. Der er flere af tidligere venne der har fortalt om hvordan hun har stået uden bolig, om hvordan datteren ikke har nogle vaner eller rutiner og det bekymrer selvfølgelig min kæreste. De gange han har set din datter har han kunne konstatere at hendes sprog fx heller ikke er blevet udviklet tilstrækkeligt.

Sagen er nu kommet der til hvor hendes kæreste har måtte få fat på en advokat . Så er der nogle af jer skønne piger der har erfaringer med retsager eller samværssager om bl.a. bopæl og forældremyndighed, og hvor lang tid det tager og hvad der er af muligheder osv??

Hjælp vil virkelig blive påskønnet!

Det skal lige siges at de har fællesforældremyndighed.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2012

Pige2009

Har desværre ingen erfaring, men så kom den op igen

Anmeld

17. januar 2012

Anonym trådstarter

Ja tak! Hehe 

Det er frustrende bare at sidde og se til fra sidelinien! 

Anmeld

17. januar 2012

Anonym

Har heller ikke de store erfaringer at øse ud af, men tænker at det lyder da som om det også burde blive meldt ind til kommunen som omsorgssvigt, hvis ikke hun tager sig ordentligt af barnet og fra tid til anden står uden bolig?

ikke det, det kan selvfølgelig være svært hvis hun hopper fra kommune til kommune, men husk endelig at have kopi af alle anmeldelser, som han så kan vise til hver kommune hvis det bliver nødvendigt.

men hvis de har fælles forældremyndighed, så kan han vel i prinsippet tilbageholde pigen på samme måde som moren gør når han endelig får hende? ikke det, det ville selvølgelig ikke være det første jeg ville gøre, men hvis ikke der er andre muligheder?

Anmeld

17. januar 2012

Father

http://www.foreningenfar.dk/

Det ikke en ukendt problematik, jeg syntes hans burde kontakte Foreningen Far.

Det er som udgangspunkt ret let for en mor, at "rende om hjørner" med statsforvaltningen, hvis der ikke er en sag i det lokale børnefamiliecenter. Evt. underret kommunen, dette er reelt omsorgssvigt...Skilsmisseproblematikker har en kæmpe effekt på mange børn, og der kan gå lang tid før børnene reagerer.

Held og lykke.

Anmeld

17. januar 2012

Anonym trådstarter

Tusind tak for jeres svar!

Vi har allerede snakket om at han faktisk også kunne tilbageholde sin datter, problemet er bare det at moderen altid er til stede og at det et eller andet sted nok ikke er det smarteste at gøre

Kan han melde omsorgssvigt til kommunen hvis han ikke har fået tingene afvide af sin eks eller ikke selv har set det? Jeg mener, han skal vel have en eller anden form for bevis for sine udtalelser, og man må gå ud fra at han ikke kan få dem fra kommunen, for hvis de havde vidst disse ting havde de vel allerede grebet ind?

Anmeld

17. januar 2012

Anonym trådstarter

Er der nogen der ved hvornår man konkret snakker om omsorgssvigt?Altså hvad skal der til før man kan melde det?

Og hvordan melder man det evt. Er det så i den kommune hvor barnet bor?

Anmeld

17. januar 2012

Anonym trådstarter

17. januar 2012

Toshiba

Hej Piger! (laaaaaaangt indlæg)

Sagen er den at jeg har en veninden hvis kæreste/forlovede har en lille datter på 2 år. Han og Pigens mor gik fra hinanden i juli'10 og siden da har hun gjort hvad hun kunne for at holde deres datter fra hendes kæreste.

De har været i fogedretten mange mange gange, hvor hun enten ikke møder op, eller lyver. Der har været fast samvær hvor hun heller ikke er mødt op og Det er kommet så vidt at hun blev pålagt bøder for at blive væk. Da det var ved at komme der til hvor politiet måtte ind over og bringe hende til møderne mødte hun op 1 gang og stoppede så med at møde igen. På den måde sikrede hun sig at trække tiden ud.

De har været i statsforvaltningen hvor de skulle have overvåget samvær. Moderen gad igen ikke at møde op, påtrods af at det overvåget samvær var hendes idé. Hun samarbejder kun når hun selv føler at hun får noget ud af det.

Hun lyver konstant om at han er en dårlig far og ikke kan finde ud af at passe deres datter og ikke kender hende, men det er jo skide svært at modbevise det når hun ikke vi samarbejde.
Hun truer hendes kæreste med diverse ting, så som at sende folk efter ham, at han skal passe på, at hun vil komme og klippe hans fingre af, at han aldrig får sin datter af se igen osv osv, listen er lang.

Hun har efterfølgende haft flere kærester der alle er blevet kaldt barnets far, hun har intet arbejde og har aldrig haft det, er gået ud af folkeskolens 7 klasse, og venter nu sit andet barn. Hun skylder penge i flere forskellige kommuner og til flere telefonselskaber og flytter konstant. Der er flere af tidligere venne der har fortalt om hvordan hun har stået uden bolig, om hvordan datteren ikke har nogle vaner eller rutiner og det bekymrer selvfølgelig min kæreste. De gange han har set din datter har han kunne konstatere at hendes sprog fx heller ikke er blevet udviklet tilstrækkeligt.

Sagen er nu kommet der til hvor hendes kæreste har måtte få fat på en advokat . Så er der nogle af jer skønne piger der har erfaringer med retsager eller samværssager om bl.a. bopæl og forældremyndighed, og hvor lang tid det tager og hvad der er af muligheder osv??

Hjælp vil virkelig blive påskønnet!

Det skal lige siges at de har fællesforældremyndighed.

kender ikke så meget til det med  omsorgssvigt - og hvornår det reelt er det.

men jeg har været igennem en retsag om forældremyndighed og bopælsret - det tog 1½ ÅR - fra start til dommen faldt.

alt det du er inde på - med hun skylder penge til kommuner og teleselskaber - og hendes skolegang + intet arbejde

DET kan og skal i ikke blande ind i tingene - det har INTET med barnet at gøre - det er at gribe et tyndt strå

Man skal i disse sager - HOLDE sig til barnets tarv og blive på egen bane halvdel

Anmeld

18. januar 2012

Anonym trådstarter

Toshiba skriver:

kender ikke så meget til det med  omsorgssvigt - og hvornår det reelt er det.

men jeg har været igennem en retsag om forældremyndighed og bopælsret - det tog 1½ ÅR - fra start til dommen faldt.

alt det du er inde på - med hun skylder penge til kommuner og teleselskaber - og hendes skolegang + intet arbejde

DET kan og skal i ikke blande ind i tingene - det har INTET med barnet at gøre - det er at gribe et tyndt strå

Man skal i disse sager - HOLDE sig til barnets tarv og blive på egen bane halvdel

Hold da op, det var lang tid ?  

Det er måske heller ikke forklaret ordenligt, for selvfølgelig skal det handle om barnet, det jeg mente med at hun skylder penge er, at vi har oplevet at hver gang det har været tilfældet har hun pakket sine ting og er flyttet med barnet, hvilket jo på ingen måde er sundt for barnet, og når man er vidne til at hun skylder penge og heller ikke kan "skaffe" penge, så bliver man da bekymret for hvordan hun forsørger barnet? Specielt når det oven i købet er kommet ud at hun mishandler sine dyr og bl.a har fodret sin hund med kattemad fordi hun ikke havde råd til hundemaden.

Det der mere var i det er , at af hvad jeg har kunne læse mig til, så fokuseres der også på at fremtiden for barnet bliver bedst mulig, og i den sammenhæng tænker jeg at det er af rimelig stor betydning at hun ingen skole, uddannelse eller arbejde har, hvor faderen på det punkt har alle ting og kan give mere stabilitet . Eller er jeg helt galt på den?

Jeg tænkte det mere på den led da jeg skrev det. Er det ikke ret væsenligt?

Og tak for svar

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.