Hvis barnet er stort ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. januar 2012

MissTas

Frøken J. skriver:

Jeg tror faktisk det er sådan i de færreste tilfælde. Altså det er sjældent sværere bare fordi de er store - Tænk på de hjælper tyngdekraften lidt mere på vej Og så har de mere at stå imod med. Det er da dejligt!

det har du fuldstændig ret i .. vil også hellere have et barn i den store ende, end at hun er for lille og skrøbelig .. tror bare lige det var de 3000g allerede, der skræmte mig lidt at hører, fordi jeg havde forestillet mig en helt anden vægt på nuværende tidspunkt hehe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2012

Jeia

MissTas skriver:

Hej piger ..

vil bare hører om nogen af jer har erfaring med hvad der sker, hvis bbay i maven er meget stor?

var ved jordemoder i dag, uge 35, går ind i uge 36 i morgen og alt var heldigvis som det skulle være.. hendes hjertelyd var utrolig flot, hun lå med hovedet ned i bækkenet. Dog lå hun lidt skævt og det gjorde det lidt vanskeligt at lave præcis SF mål og fosterskøn..

hun mente dog at min livmoder var meget stor, men at hun lå skævt kunne også være med til at den virkede større.. SF mål målte hun det største sted til at være 35 cm og fosterskøn på 3000g

hun sagde dog, at hun var overbevist om at hun sikkert var mindre, at de store mål var fordi hun lå som hun gjorde og derfor vanskeliggjorde det lidt for hende at vurderer. Samtidig mente hun at jeg har rigtig meget fostervand. skal til vægtscanning fredag, hvor de tjekker op på det ..

MEN, hvis det nu viser sig, at hun faktisk er så stor, hvad gør man så? skal man til løbende scanninger, bliver sat i gang før tid, eller hvad skal der så foregå?

håber nogle har nogle erfaringer at dele ud af

Mine to har også været meget store i maven, jeg fik ikke ekstra skanninger eller kontrol. Første gang spurgde jeg om jeg evt ville blive sat i gang, hvis han blev for stor. Min gamle og strikse jm svarede, at færinge (som jeg er) fik store børn og det plejede at gå godt, så jeg holdt min kæft. Hun fik dog ret, havde en nem og hurtig fødsel, han vejede 4500 kg. Anden gang havde jeg også en rigtig god fødsel, gik ikke engang i stykker, min datter vejede 4800 g.

Selv er jeg ikke stor, 164 cm og vejede 50 kg inden graviditet. SÅ du behøver ikke at frygte at føde store børn, har hørt at de hjælper til under fødslen, jeg gør det i hvert fald gerne igen. Det bliver vist først et problem hvis de kommer over 5 kg, efter hvad jeg har hørt.

Anmeld

16. januar 2012

MissTas

Jeia skriver:

Mine to har også været meget store i maven, jeg fik ikke ekstra skanninger eller kontrol. Første gang spurgde jeg om jeg evt ville blive sat i gang, hvis han blev for stor. Min gamle og strikse jm svarede, at færinge (som jeg er) fik store børn og det plejede at gå godt, så jeg holdt min kæft. Hun fik dog ret, havde en nem og hurtig fødsel, han vejede 4500 kg. Anden gang havde jeg også en rigtig god fødsel, gik ikke engang i stykker, min datter vejede 4800 g.

Selv er jeg ikke stor, 164 cm og vejede 50 kg inden graviditet. SÅ du behøver ikke at frygte at føde store børn, har hørt at de hjælper til under fødslen, jeg gør det i hvert fald gerne igen. Det bliver vist først et problem hvis de kommer over 5 kg, efter hvad jeg har hørt.

hehe .. ja okay min kæreste er færing.. kan være det har noget at sige.. for i min familie plejer de at føde små børn hehe..

meen kan godt hører jeg intet skal frygte dejligt..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.