Hvis barnet er stort ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.268 visninger
22 svar
0 synes godt om
16. januar 2012

MissTas

Hej piger ..

vil bare hører om nogen af jer har erfaring med hvad der sker, hvis bbay i maven er meget stor?

var ved jordemoder i dag, uge 35, går ind i uge 36 i morgen og alt var heldigvis som det skulle være.. hendes hjertelyd var utrolig flot, hun lå med hovedet ned i bækkenet. Dog lå hun lidt skævt og det gjorde det lidt vanskeligt at lave præcis SF mål og fosterskøn..

hun mente dog at min livmoder var meget stor, men at hun lå skævt kunne også være med til at den virkede større.. SF mål målte hun det største sted til at være 35 cm og fosterskøn på 3000g

hun sagde dog, at hun var overbevist om at hun sikkert var mindre, at de store mål var fordi hun lå som hun gjorde og derfor vanskeliggjorde det lidt for hende at vurderer. Samtidig mente hun at jeg har rigtig meget fostervand. skal til vægtscanning fredag, hvor de tjekker op på det ..

MEN, hvis det nu viser sig, at hun faktisk er så stor, hvad gør man så? skal man til løbende scanninger, bliver sat i gang før tid, eller hvad skal der så foregå?

håber nogle har nogle erfaringer at dele ud af

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2012

Mor Til Oktober Børn

MissTas skriver:

Hej piger ..

vil bare hører om nogen af jer har erfaring med hvad der sker, hvis bbay i maven er meget stor?

var ved jordemoder i dag, uge 35, går ind i uge 36 i morgen og alt var heldigvis som det skulle være.. hendes hjertelyd var utrolig flot, hun lå med hovedet ned i bækkenet. Dog lå hun lidt skævt og det gjorde det lidt vanskeligt at lave præcis SF mål og fosterskøn..

hun mente dog at min livmoder var meget stor, men at hun lå skævt kunne også være med til at den virkede større.. SF mål målte hun det største sted til at være 35 cm og fosterskøn på 3000g

hun sagde dog, at hun var overbevist om at hun sikkert var mindre, at de store mål var fordi hun lå som hun gjorde og derfor vanskeliggjorde det lidt for hende at vurderer. Samtidig mente hun at jeg har rigtig meget fostervand. skal til vægtscanning fredag, hvor de tjekker op på det ..

MEN, hvis det nu viser sig, at hun faktisk er så stor, hvad gør man så? skal man til løbende scanninger, bliver sat i gang før tid, eller hvad skal der så foregå?

Jeg var på sygehuset i uge 37 (mener jeg?) og der skønnede de Mille til at være næsten 4 kg !!  Hun var heldigvis kun 3300 gr.

Men mener faktisk at de ser tiden an til når du skal føde , for at se om ikk du kan klare det på den naturlige måde  Men det er også kun noget jeg tror

Anmeld

16. januar 2012

Holbæktrunten

MissTas skriver:

Hej piger ..

Tag du det bare roligt... Min knægt blev skudt til 3200 g da jeg var i uge 35/36, og kan huske jeg panikkede fuldstæbdigt...

Han skulle dog ryges ud, efter 3 dages igangsættelse kom der en fin dreng på 3815 g ud, præcis uge 42+0

Medmindre barnet er voldsomt stort, eller der er overvejende risiko for dette (fx ved graviditetssukkersyge), lader man som regel naturen gå sin gang.

Igen, slap du bare af, JM, læger osv skal nok holde styr på det hele for dig, og de gør jo ikke noget uden dit samtygge under alle omstændigheder 

Anmeld

16. januar 2012

MissTas

MillesMor111010 skriver:

Jeg var på sygehuset i uge 37 (mener jeg?) og der skønnede de Mille til at være næsten 4 kg !!  Hun var heldigvis kun 3300 gr.

Men mener faktisk at de ser tiden an til når du skal føde , for at se om ikk du kan klare det på den naturlige måde  Men det er også kun noget jeg tror

ja okay .. regner også med at jeg får et lidt andet fosterskøn fredag.. for er i uge 35 (34+6) i dag og uge 36 (35+0) i morgen. Så hun er jo meget stor hvis hun allerede vejer 3000g

men vil også helst at fødslen går i gang af sig selv, men viser det sig at hun er så stor på fredag, så er jeg sq nervøs for hvor stor hun er når jeg så skal føde, hvis ikke jeg bliver sat i gang lidt før termin eller lign.

Anmeld

16. januar 2012

FruHolm <3

MissTas skriver:

Hej piger ..

hun sagde dog, at hun var overbevist om at hun sikkert var mindre, at de store mål var fordi hun lå som hun gjorde og derfor vanskeliggjorde det lidt for hende at vurderer.. skal til vægtscanning fredag, hvor de tjekker op på det ..

hej min søn var stor i graviditeten han blev vurderet til ca 3000g 35 +4  han er født på teminsdagen og var der 52 cm og vejede 4110g

det gør ingenting de ligger i den øvre ende, så har de bare noget at tage af

Anmeld

16. januar 2012

MissTas

Holbæktrunten skriver:

Tag du det bare roligt... Min knægt blev skudt til 3200 g da jeg var i uge 35/36, og kan huske jeg panikkede fuldstæbdigt...

Han skulle dog ryges ud, efter 3 dages igangsættelse kom der en fin dreng på 3815 g ud, præcis uge 42+0

Medmindre barnet er voldsomt stort, eller der er overvejende risiko for dette (fx ved graviditetssukkersyge), lader man som regel naturen gå sin gang.

Igen, slap du bare af, JM, læger osv skal nok holde styr på det hele for dig, og de gør jo ikke noget uden dit samtygge under alle omstændigheder 

ja okay, så er jeg lidt mere rolig.. for synes godtnok det er voldsomt med 3000 g når man er i uge 35 (34+6) .. men må afvente og se hvad scanningen viser fredag.. kan jo være den viser noget helt andet

bare rart at hører om andre har oplevet noget i stil med hehe

tak for dit svar

Anmeld

16. januar 2012

MissTas

MinBabyOscar <3 skriver:

hej min søn var stor i graviditeten han blev vurderet til ca 3000g 35 +4  han er født på teminsdagen og var der 52 cm og vejede 4110g

det gør ingenting de ligger i den øvre ende, så har de bare noget at tage af

ja okay men er også kun 34+6 (uge 35) i dag .. og min livmoders størrelse lå helt uden for kurven.. men hun mente heldigvis, at det absolut var den store mængde fostervand og hendes måde at ligge på, som gjorde at hun skønnede som hun gjorde

men nej, hellere en lidt større baby end en der er for lille

Anmeld

16. januar 2012

FruHolm <3

MissTas skriver:

ja okay men er også kun 34+6 (uge 35) i dag .. og min livmoders størrelse lå helt uden for kurven.. men hun mente heldigvis, at det absolut var den store mængde fostervand og hendes måde at ligge på, som gjorde at hun skønnede som hun gjorde

men nej, hellere en lidt større baby end en der er for lille

hehe de troede også jeg havde meget fostervand men der var under ½ liter ved fødslen og vandet var ikk gået

men nu ligger det i min families gener at få store børn, her er lige et udpluk af min og nogen af mine søskendes vægt ved fødslen,

jeg selv 4250g, ene bror 4200g, en anden bror 4500g og en tredje bror 5000g

vi var de største af min mors børn

Anmeld

16. januar 2012

MissTas

MinBabyOscar <3 skriver:

hehe de troede også jeg havde meget fostervand men der var under ½ liter ved fødslen og vandet var ikk gået

men nu ligger det i min families gener at få store børn, her er lige et udpluk af min og nogen af mine søskendes vægt ved fødslen,

jeg selv 4250g, ene bror 4200g, en anden bror 4500g og en tredje bror 5000g

vi var de største af min mors børn

ja okay.. men nu er der bare ingen i min familie som har været store ved fødslen faks.. jeg selv vejede 3600, min bror 3200 og hans datter 2950 .. så indtil videre er det jo små og alm str. børn hehe..

men så længe hun er sund og rask og trives.. det er det vigtigste for mig.. mere fødslen der gør mig nervøs hvis hun er stor .. heh

Anmeld

16. januar 2012

Moms

med mindre du har graviditetssukkersyge eller lign. der kan give ekstrem vækst af barnet, vil jeg mene, at det maks tager 250 g på om ugen de sidste 4 uger. Så når det op på 4 kg hvilket jo er stort, men slet ikke alarmerende.

Jeg mener først de tager affære ved 5 kg - men det afhænger måske også af moderens størrelse.

Når det er sagt, så er de bare rigtig dårlige til at lave de størrelsesskøn.

Held og lykke

Moms

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.