Hvis barnet er stort ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. januar 2012

MissTas

Moms skriver:

med mindre du har graviditetssukkersyge eller lign. der kan give ekstrem vækst af barnet, vil jeg mene, at det maks tager 250 g på om ugen de sidste 4 uger. Så når det op på 4 kg hvilket jo er stort, men slet ikke alarmerende.

Jeg mener først de tager affære ved 5 kg - men det afhænger måske også af moderens størrelse.

Når det er sagt, så er de bare rigtig dårlige til at lave de størrelsesskøn.

Held og lykke

Moms

jamen tror skam heller ikke det er så slemt.. blev bare lige overrasket da hun sagde 3000g så ville lige hører jer andres erfaringer.. er ikk nogen lille pige, men heller ikke stor..

er 168 og vejede inden graviditeten 57 kg.. og sukkersyge har jeg ikke.. men må se hvad de siger fredag.. er simpelthen så spændt :O

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2012

FruHolm <3

MissTas skriver:

ja okay.. men nu er der bare ingen i min familie som har været store ved fødslen faks.. jeg selv vejede 3600, min bror 3200 og hans datter 2950 .. så indtil videre er det jo små og alm str. børn hehe..

men så længe hun er sund og rask og trives.. det er det vigtigste for mig.. mere fødslen der gør mig nervøs hvis hun er stor .. heh

ja okay så kan det være du bryder mønstere

pga min søns str hjalp han selv meget til med at komme ud, så han skubbede sig længere ud med presseveerne så det gik rimelig hurtigt

Anmeld

16. januar 2012

MissTas

MinBabyOscar <3 skriver:

ja okay så kan det være du bryder mønstere

pga min søns str hjalp han selv meget til med at komme ud, så han skubbede sig længere ud med presseveerne så det gik rimelig hurtigt

jaa, det kan jo være.. men mon ikke det nok skal gå.. nu må jeg se hvad de siger til mig på fredag

Anmeld

16. januar 2012

FruHolm <3

MissTas skriver:

jaa, det kan jo være.. men mon ikke det nok skal gå.. nu må jeg se hvad de siger til mig på fredag

jo selvfølgelig går det held og lykke med det hele

Anmeld

16. januar 2012

MissTas

MinBabyOscar <3 skriver:

jo selvfølgelig går det held og lykke med det hele

taak og tusind tak for dine svar

Anmeld

16. januar 2012

FruHolm <3

MissTas skriver:

taak og tusind tak for dine svar

det var da så lidt

Anmeld

16. januar 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Har hørt et eller andet sted at man ska se på hva faren vejede da han blev født, da det ik har noget med kvindens gener at gøre men mandens. Ved ik om det passer!!

Min kusine har fået 3 kæmpe babyer på næsten 5 kg hver gang og hun har født helt normalt, uden problemer. 

Er da spændene hva de siger på fredag! Vh stine

Anmeld

16. januar 2012

Frøken J.

MissTas skriver:

ja okay.. men nu er der bare ingen i min familie som har været store ved fødslen faks.. jeg selv vejede 3600, min bror 3200 og hans datter 2950 .. så indtil videre er det jo små og alm str. børn hehe..

men så længe hun er sund og rask og trives.. det er det vigtigste for mig.. mere fødslen der gør mig nervøs hvis hun er stor .. heh

Jeg kan simpelthen ikke forstå hvorfor folk er så bange for at føde børn på 4+ kilo Det er ikke det der afgør om fødslen er hård. Det er nu mere hovedomkreds og størrelsen på bækkenet - det kan være meget hårdere at føde et barn på 3200 gram end et barn på 4+ kilo.

Rose var 4240 ved fødslen, og jeg havde simpelthen den nemmeste, lækreste og dejlig hurtige drømmefødsel nogensinde. Gjorde det gerne igen!

Anmeld

16. januar 2012

MissTas

Frøken J. skriver:

Jeg kan simpelthen ikke forstå hvorfor folk er så bange for at føde børn på 4+ kilo Det er ikke det der afgør om fødslen er hård. Det er nu mere hovedomkreds og størrelsen på bækkenet - det kan være meget hårdere at føde et barn på 3200 gram end et barn på 4+ kilo.

Rose var 4240 ved fødslen, og jeg havde simpelthen den nemmeste, lækreste og dejlig hurtige drømmefødsel nogensinde. Gjorde det gerne igen!

dejligt at hører at nogle har haft positive og dejlige fødsler med store børn ..

men nej, ved ikke hvad det er der gør en nervøs.. nok at hun er svær at få ud jo større hun er, men kan hører det ikke altid er sådan ..

håber min fødsel går som din

Anmeld

16. januar 2012

Frøken J.

MissTas skriver:

dejligt at hører at nogle har haft positive og dejlige fødsler med store børn ..

men nej, ved ikke hvad det er der gør en nervøs.. nok at hun er svær at få ud jo større hun er, men kan hører det ikke altid er sådan ..

håber min fødsel går som din

Jeg tror faktisk det er sådan i de færreste tilfælde. Altså det er sjældent sværere bare fordi de er store - Tænk på de hjælper tyngdekraften lidt mere på vej Og så har de mere at stå imod med. Det er da dejligt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.