Hvordan ligger jeres baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.506 visninger
16 svar
0 synes godt om
16. januar 2012

malenemusen

se evt mit indlæg https://www.baby.dk/debat/155960pi1/graviditet/uge-324-tvaerleje--erfaring.aspx

Er lidt trist til mode og også nervøs... så kunne godt bare tænke mig at høre om jeg er den eneste hvor baby ikke ligger rigtigt endnu?

Jeg er 32+4 idag

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2012

Giraffen

malenemusen skriver:

se evt mit indlæg https://www.baby.dk/debat/155960pi1/graviditet/uge-324-tvaerleje--erfaring.aspx

Er lidt trist til mode og også nervøs... så kunne godt bare tænke mig at høre om jeg er den eneste hvor baby ikke ligger rigtigt endnu?

Jeg er 32+4 idag

jeg ved desværre slet ikke hvad det er...

Men vores lille pige har slået lejr i min højre side - oftest er hovedet nedad (ryggen omkring navnel med ryggen til venstre side) - og så både arme og ben ud mod højre side og ribben

Det er lidt som om hun har lavet plads til en usynlig ven derinde, men JM siger at det nok er fordi at moderkage og organer osv er skubbet til venstre side...

Anmeld

17. januar 2012

malenemusen

Giraffen skriver:

jeg ved desværre slet ikke hvad det er...

Men vores lille pige har slået lejr i min højre side - oftest er hovedet nedad (ryggen omkring navnel med ryggen til venstre side) - og så både arme og ben ud mod højre side og ribben

Det er lidt som om hun har lavet plads til en usynlig ven derinde, men JM siger at det nok er fordi at moderkage og organer osv er skubbet til venstre side...

Min baby ligger med hovedet i min højre side og numsen i min venstre side, det vil sige at den ligger på tværs inde i min mave.

Det betyder også at hvis den har tænkt sig at blive liggende sådan, så kan den ikke selv komme ud og skal tages ved kejsersnit.

Jeg håber selvfølgelig at den vender sig inden fødsel, den har jo lidt tid endnu

Anmeld

17. januar 2012

Øst

malenemusen skriver:

Jeg er 32+4 idag

Øv også  kan godt forstå du er lidt trist, vil også selv ha lov til at føde meen der er jo tid endnu ik?!

Og hvis de for vendt den lille. Jeg ville ik gi op endnu

Vores lille pige har siden den første skanning haft hoved godt nedad.

Vi har til skanning igår pga. mistanke om for meget væske i nyrene og der lå hun med ryggen i venstre side. Det skifter lidt for kan mærke numsen køre under maveskindet når hun skifter til højre side hi hi! Det har hun gjort siden jeg har kunnet mærke hende.

Jeg  for de for vendt den lille  

Anmeld

17. januar 2012

lailamik

malenemusen skriver:

Jeg er 32+4 idag

hmm.. synes at det er lift træls af din jm at sige såden til dig og få dig bekymret.

Jeg kan også godt mærke at min ligger på tværs. Er 30+1 i dag og skal til jm lige om lidt. så gad vide hvaad hun kommer til at sige  Det står jo i alle babybøger at de ikke nødvendigvis ligger rigtigt nu, specielt ikke hvis man er førstegangsfødende.. så mon ikke baby'en får tid til at vende sig inden du skal føde? 

Anmeld

17. januar 2012

malenemusen

lailamik skriver:

hmm.. synes at det er lift træls af din jm at sige såden til dig og få dig bekymret.

Jeg kan også godt mærke at min ligger på tværs. Er 30+1 i dag og skal til jm lige om lidt. så gad vide hvaad hun kommer til at sige  Det står jo i alle babybøger at de ikke nødvendigvis ligger rigtigt nu, specielt ikke hvis man er førstegangsfødende.. så mon ikke baby'en får tid til at vende sig inden du skal føde? 

Ja lidt ærgeligt at gøre mig nervøs, men hun ville hellere at jeg var forberedt på at det kunne ske, istedet for at det kom som et chock senere hen

Er du ikke sød at skrive herinde når du har været afsted, så jeg kan høre hvad du har fået at vide. Det var min læge jeg var hos, og ikke min JM.

Anmeld

17. januar 2012

lailamik

malenemusen skriver:

Ja lidt ærgeligt at gøre mig nervøs, men hun ville hellere at jeg var forberedt på at det kunne ske, istedet for at det kom som et chock senere hen

Er du ikke sød at skrive herinde når du har været afsted, så jeg kan høre hvad du har fået at vide. Det var min læge jeg var hos, og ikke min JM.

Jae kan jeg godt forstå..så heller være foreberedt på det  

Mmm.. ja skal jeg gøre, kan godt spørge hende om det som du har fået at vide fra din læge, for synes altså det lyder lidt underligt at skulle bekymre sig om det nu allerede.?

Men nu er jeg også såden at jeg stoler mere på Jm end egen læge når det kommer til baby'en ..så nu får vi at se hvad hun siger

Hahah ups 

Anmeld

17. januar 2012

lailamik

Er nu kommet tilbage fra Jm min ligger heller ikke helt nede, men omvendt. Men da jeg kun er 30 uger henne synes hun ikke det var noget at bekymre sig om. Hun fortalte at i uge 32 begyndte man at regne med at babyen begynder at bevæge sig derned. Jeg skal dog først igen når jeg er i uge 35, og har babyen ikke vendt sig der vil man prøve at vende den  

så jeg tager mine ord i mig igen, og håber din baby vil vende af sig selv

Anmeld

17. januar 2012

malenemusen

lailamik skriver:

Er nu kommet tilbage fra Jm min ligger heller ikke helt nede, men omvendt. Men da jeg kun er 30 uger henne synes hun ikke det var noget at bekymre sig om. Hun fortalte at i uge 32 begyndte man at regne med at babyen begynder at bevæge sig derned. Jeg skal dog først igen når jeg er i uge 35, og har babyen ikke vendt sig der vil man prøve at vende den  

så jeg tager mine ord i mig igen, og håber din baby vil vende af sig selv

Jeg har lige været inde og læse en masse om det på nettet, og der står at det som regel først er i uge 36 at de griber ind, hvis baby ikke har vendt sig - så vi har da heldigvis et par uger at løbe på endnu

Desværre står der også at hvis baby ligger i tværleje - så vil man ikke lave et vendingsforsøg, men altid forløse ved kejsersnit

" Ved tværleje/skråleje skal barnet altid forløses ved kejsersnit. Ved underkropspræsentation vurderes et eventuelt kejsersnit ud fra bækkenets og fostrets størrelse, tidligere fødsler og vægten på tidligere fødte børn."  http://patienthaandbogen.dk/graviditet/sygdomme/underkropspresentation-og-tverleje-2653.html

Vi må lige holde hinanden opdateret med vores baby'ers position

Anmeld

17. januar 2012

lailamik

malenemusen skriver:

Jeg har lige været inde og læse en masse om det på nettet, og der står at det som regel først er i uge 36 at de griber ind, hvis baby ikke har vendt sig - så vi har da heldigvis et par uger at løbe på endnu

Desværre står der også at hvis baby ligger i tværleje - så vil man ikke lave et vendingsforsøg, men altid forløse ved kejsersnit

" Ved tværleje/skråleje skal barnet altid forløses ved kejsersnit. Ved underkropspræsentation vurderes et eventuelt kejsersnit ud fra bækkenets og fostrets størrelse, tidligere fødsler og vægten på tidligere fødte børn."  http://patienthaandbogen.dk/graviditet/sygdomme/underkropspresentation-og-tverleje-2653.html

Vi må lige holde hinanden opdateret med vores baby'ers position

Puhaaa var lige ved at blive nervøs der 

-nervøs igen...Jamen jeg har ikke tænkt mig at føde ved kejsersnit, det skal være almindeligt! Så må baby bare lytte til sin mor 

Puhaaa ja det må vi heller. Håber for os begge to at baby'erne vender sig af sig selv

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.