Graviditet og Hårfarve..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. marts 2009

..

Jeg ville ALDRIG gøre det, uanset hvad du googler omkring hårfarve og graviditet så fraråder de det.. Det er der nok en grund til.

Der er mange af jer der skriver noget om ikke at være hys - syntes nu ikke det har noget med det at gøre, min forfængelighed skal bare aldrig skade mit barn..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2009

Cris

Zafir skriver:

Altsååååå... MIN holdning, er at så længe man ikke farver det hele tiden og ellers ikke ryger og spiser sine vitaminer og spiser sundt osv... og ikke bader i kemikalier, så kan lidt hårfarve i ny og næ ikke skade noget!!!.
Jeg har farvet henna gennem hele min graviditet med Idun og gjorde det også da jeg var gravid med spunken og det var jo ikke det, den døde af. Det var noget ingen kunne gøre for.

Så min holdning er: Farv, måske lidt sjældnere end du ville gøre normalt, men man behøver ikke være hellig.

Zafir, Henna er plantebaseret, der er ikke nogle kemikalier i blandingen. Du kan farve dit håt så tosset du vil med henna.

Den anden slags skal man passe på. Måske kan du vælge et farve som ikke er for anderledes end dit og så behøver du ikke at farve hver 2. måned. Et par gange er ok, hvis man bruger generelt sund fornuft. Og husk at det også har betydning mens man ammer :-)

Anmeld

13. marts 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Cris skriver:

Zafir, Henna er plantebaseret, der er ikke nogle kemikalier i blandingen. Du kan farve dit håt så tosset du vil med henna.

Den anden slags skal man passe på. Måske kan du vælge et farve som ikke er for anderledes end dit og så behøver du ikke at farve hver 2. måned. Et par gange er ok, hvis man bruger generelt sund fornuft. Og husk at det også har betydning mens man ammer :-)

Det mener jeg også, men der er mange der flipper ud over henna, såvel som kemisk hårfarve og der er tilmed folk der mener at henna er kræftfremkaldende.

Så er min holdning, at alt nok er kræft fremkaldende i overdrevet brug og henna trods alt er BEDRE end kemiske hårfarver.

Jeg ved godt at henna er plantebaseret, jeg farver hår, tøj og andet med plantefarver.

Den henna som jeg bruger og forhandler er 100% ren henna, der ikke er kemisk forarbejdet (som dem man fx kan købe i matas) og det er utrolig fint malet, så blandingen du kommer i håret, bliver så blød som creme )

Anmeld

13. marts 2009

Cris

Ja, den er virkeligt fint! Jeg bruger den selv her i Indien. Kvinderne her har aldrig hvide hår, de skynder sig allesammen og køber henna i sort. Mænd bruger tit den røde Det er den bedste valg, men selfølgeligt kan man ikke lave nogle fine nuancer ligesome hos frisør salon... Men den virker super-godt!

Anmeld

25. marts 2009

tumle81

Hej Zif
Er den nemmere at have med at gøre end alm henna??
Jeg plejer at købe hos helsekosten, men det er jo det rene mudder og temmelig svært nogle gange at få rundt i hele håret + bunden...

Har farvet en gang i denne graviditet, er 9+1. Det var striber og henna. Jeg farver mit hår med henna, men ville nok ikke afblege det eller helfarve det. Det er selv lidt dobbeltmoralsk da jeg bruger parfume og make up, dog parfume kun på tøjet.
Er også på passelig på mit job da jeg er sygeplejerske og arbejder med medicin opløsninger osv...

Mvh Kathrina

Anmeld

26. marts 2009

Tynen

Jeg farvede det en enkelt gang da jeg var gravid med Stella

Gad vide om det er derfor hun ikke sover til middag??!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.