Graviditet og Hårfarve..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13.023 visninger
25 svar
0 synes godt om
10. marts 2009

Findusinde

Hej hej

Lige et hurtigt spørgsmål.. Må man gerne farve hår når man er gravid? Skal til bryllup og 14 dage, og mit hår ligner noget ....... Ja, det er ikke pænt..

Bare sådan en skyllefarve måske..??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2009

A.

man siger at man burde ikke..men mange har gjort det...

Anmeld

10. marts 2009

malou

Findusinde skriver:

Hej hej

Lige et hurtigt spørgsmål.. Må man gerne farve hår når man er gravid? Skal til bryllup og 14 dage, og mit hår ligner noget ....... Ja, det er ikke pænt..

Jeg gjorde det også... en enkelt gang... men ikke en afblegning... blot en skylle som du selv skriver!!! Jeg var dog ikke hys under min graviditet... sålænge man bare har sin sunde fornuft med sig!!

knus malou

Anmeld

10. marts 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Findusinde skriver:

Hej hej

Altsååååå... MIN holdning, er at så længe man ikke farver det hele tiden og ellers ikke ryger og spiser sine vitaminer og spiser sundt osv... og ikke bader i kemikalier, så kan lidt hårfarve i ny og næ ikke skade noget!!!.
Jeg har farvet henna gennem hele min graviditet med Idun og gjorde det også da jeg var gravid med spunken og det var jo ikke det, den døde af. Det var noget ingen kunne gøre for.

Så min holdning er: Farv, måske lidt sjældnere end du ville gøre normalt, men man behøver ikke være hellig.

Anmeld

10. marts 2009

Diana...

Jeg farvet ikke mit hår under graviditeten Men farver det ikke så tit i forvejen men hvis jeg gjorde ville jeg stadig ikke farve det. synes ikke der er nogen grund til at gøre noget som måske kan skade den lille spir. men igen der er os mange der ryger under graviditeten uden der sker noget.

Jeg ville bare ikke gøre det.

Anmeld

10. marts 2009

frk Jensen

Findusinde skriver:

Hej hej

Min private frisør nægtede at farve mig da jeg var gravid. Hun ville kun lave striber i da de blev trukket ud gennem hætte, og farven ikke kom ned i kontakt med hovedbunden.

Skræk historie: Min frisørs kollega var gravid i 4 måned og så begyndte hun at få kraftig hovedpine. Det viste sig så at hun havde fået en svulst i hjernen som følge af de kemikalier de går rundt i hele dagen. Hun døde i en alder af 25, og efterlod sig en datter på 3 år. Barnet i maven døde, da hun ikke var ret langt henne og det ikke kunne overleve. Det må ikke være sjovt at stå tilbage som familie til sådan en oplevelse..

Knus

Anmeld

10. marts 2009

A.

Findusinde skriver:

Hej hej

og ja for resten så har jeg også farvet hår da jeg har ventet mathinus...

Anmeld

10. marts 2009

BinaMor

jeg sys ikke man skal tage "chancer"

tænk hvis der var noget galt.. så ville jeg gå og tænke om det var min skyld selvom det måske ikke var.... men man bestemmer jo selv og har veninder der gør det.

men jeg sir nej

(jeg farvede, da jeg var gravid i starten før jeg vidste det)

Anmeld

10. marts 2009

Balderson

Findusinde skriver:

Hej hej

Jeg farvede mit hår imens jeg ventede den første og jeg har også bestemt mig at gør det denne her gang... Ens hår kan bare se noget så kedeligt ud og træls hvis man har tydelig grå hår ;0)

Det er jo en skyllefarve du bruge og det er jo ikke noget du gør hele tiden...

Fik at vide af min læge, at det skulle man ikke være så hys med.. Skal bare tænke sig om og bruge sin sunde fornuft...

Kender mange der var total forarvet over at jeg gjorde det, men de synes det var helt ok at man rendte rundt hver dag og havde en krigsmaling i hovedet og stank af parfume..

Det var lige så usundt som farvning fik jeg af vide af jordmoderen...

Anmeld

10. marts 2009

Mca<3

Ville bestemt aldrig gøre det .. Det er der ingen grund til , kunne sagtens undvære de 9 mdr ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.