Hvor længe gør det så ondt??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. januar 2012

JacobsMoar

Jeg blev også syet fra a-z "down there" aner ikke hvor mange sting.. Jeg skyllede med koldt vand IMENS jeg tissede og så duppede jeg tør med ret meget toiletpapir.. Så fik jeg også på den måde skyllet noget af alt blodet væk, hvilket jeg synes var meget rart  Jeg gik en tur på et par km inden han var en uge, det nev en smule men var okay.. Havde jeg spurgt min læge var det nok ikke helt okay Efter ca 14 dage var stingene forsvundet og det var godt igen..

Udnyt at du kun kan ligge ned, og kom rigtig godt igang med amningen, hud-til-hud kan man ikke få for lidt af når de ikke er større..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2012

BetonSlotsPrinsesserne

Jeg blev klippet og dermed syet. Jeg kunne ikke gå rigtigt, tisse samt stå stille i længere tid.
Jeg fik det så undersøgt lige inden jeg tog hjem fra sygehuset 4 dage efter fødslen, og der fandt de ud af at syningen var skredet. (huden der burde være indad var smuttet ud a)
Jeg fik en ordentlig omgang gigt piller samt pamol med hjem. Der gik rigtig længe inden det ikke føltes som om hele underlivet faldt ud når jeg stod stille.
Puslingen af min datter foregik siddende i sofa eller seng. Stå op, var total udelukket.
Ved 8 ugers undersøgelsen ved lægen (mener det var der, eller også den tidlige undersøgelse babyerne skal til) fik jeg noget creme til at smøre på syningen for at bedøve det. Det var total løsningen.. !

Anmeld

15. januar 2012

Christina Cecilie Rud Svenningsen

Ems30 skriver:

Af ren nysgerrighed, hvordan kan det være du sprak så meget? Var han bare usædvanlig stor af sin størrelse, eller er der andre ting der spiller ind? Er selv 35+1 i dag, så det er jo snart min tur til fødslen

jeg er meget lille og han var bare meget stor .. er selv kun 1.55 hvis det har noget at sige. men han var 53 cm og vejede 3330g ... derfor endte det sådan desværre håber ikke du kommer hen i nærheden af det her

Anmeld

15. januar 2012

Ems30

Christina Cecilie Rud Svenningsen skriver:

jeg er meget lille og han var bare meget stor .. er selv kun 1.55 hvis det har noget at sige. men han var 53 cm og vejede 3330g ... derfor endte det sådan desværre håber ikke du kommer hen i nærheden af det her

Det lyder som en heftig omgang du har været udsat for. Mener du at du er lille i dit bækken, eller lille som person? For jeg er 1,60 og har ikke hørt der skulle være nogen problemer i at jeg fødte en 3500-4000 g baby...

Anmeld

15. januar 2012

ledermus

tror ikke din højde har noget at sige mere noget med hvor snæver du er forneden.

jeg er 1.58 og fik kun 2 sting og oliver var 3300 g og 51 cm

Anmeld

15. januar 2012

Moms

Jeg fik en 3. grads bristning. Jeg revnede kun bagud og kun delvist i ringmusklen.

Jeg lå med is bind de første 4-5 dage. hvis du stadig er hævet og det gør så ondt, så prøv det.

Jeg fik 1 g paracetamol og 600 mg ibuprofen 3 gange dagligt de første 2-3 dage på hospitalet og blev så sat ned til 1 g paracetamol og 400 mg ibuprofen.

Jeg fortsatte med smertestillende efter jeg kom hjem - ihvertfald de første 10 dage. Så reducerede jeg igen til 1 g og 200 mg ibuprofen og 1-2 gange dagligt efter behov. Jeg tror at jeg var rimelig smertefri efter 14 dg. Hævelsen aftog naturligvis også på de 10-14 dage, så jeg kunne sidde normalt på en stol.

Desuden "spiste" jeg paraffinolie - hvilket jeg iøvrigt stadig gør, for jeg fik en temmelig stor hæmorrhide under fødslen, så den passer jeg godt på. Dvs. jeg sørger for, min afføring er blød og nem at komme af med.

Jeg håber, du kan bruge det til noget. Ja det gør ondt - det er klart. Men det er vigtigt du har det godt, så du har overskud til din baby og så du får produceret noget mælk.

Held og lykke

Moms

Anmeld

15. januar 2012

klmf

For det første så må du ikke føle dig til besvær! Du har lige overkommet et KÆMPE stykke arbejde, så det er bare helt i orden at få hjælp til at få det til at køre her i starten. Det er jo ikke for sjov du ligger der Så vend det om til noget positivt, du skal kun koncentrere dig om din lille bebs og har alverdens tid til at ligge hud mod hud og det er bare så godt for den lille

Så tænker jeg smertestillende! Pamol og ibuprofen og evt. noget lokalbedøvende...

Når du skal tisse, så evt. gøre det mens du står op og bliver bruset samtidig.... Det hjalp mig.

Og så tusind gange tillykke med vidunderet og rigtig god bedring

Anmeld

15. januar 2012

viben

Uh nu bliver jeg helt nervøs... Har af min læge fået at vide at jeg er meget stram første gang hun undersøgte mig for mange år siden... Fik du at vide at du kunne risikere at sprække meget fordi du er smal?

Jeg er egentlig ikke nervøs for selve fødslen eller for at sprække, mere hvis jeg efterfølgende skal have så mange smerter som du beskriver, og så op og ned af trapper (vi bor på 5. sal og har hund). Kan ikke forestille mig hvordan det må være at miste sin selvstændighed i flere uger.

Måske jeg skulle tage en snak med hende og blive set på, når fødslen nærmer sig...

Anmeld

15. januar 2012

Christina Cecilie Rud Svenningsen

viben skriver:

Uh nu bliver jeg helt nervøs... Har af min læge fået at vide at jeg er meget stram første gang hun undersøgte mig for mange år siden... Fik du at vide at du kunne risikere at sprække meget fordi du er smal?

Jeg er egentlig ikke nervøs for selve fødslen eller for at sprække, mere hvis jeg efterfølgende skal have så mange smerter som du beskriver, og så op og ned af trapper (vi bor på 5. sal og har hund). Kan ikke forestille mig hvordan det må være at miste sin selvstændighed i flere uger.

Måske jeg skulle tage en snak med hende og blive set på, når fødslen nærmer sig...

Ja jeg fik afvide at jeg var smal og at chancen var rigtig stor for en 2-3 bristning i mit tilfælde og det er det så også endt med desværre... Håber ikke du ender sådan... Virkelig ikke

Anmeld

15. januar 2012

viben

Ja jeg fik afvide at jeg var smal og at chancen var rigtig stor for en 2-3 bristning i mit tilfælde og det er det så også endt med desværre... Håber ikke du ender sådan... Virkelig ikke

Så vil jeg sørge for at få en gynækologisk undersøgelse og spørge ind til det. Vi har nemlig ikke talt om det ifb. med graviditet, men vil jo gerne nå og indstille mig på det, hvis det er. Tak for svar

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.