Jeg fik en 3. grads bristning. Jeg revnede kun bagud og kun delvist i ringmusklen.
Jeg lå med is bind de første 4-5 dage. hvis du stadig er hævet og det gør så ondt, så prøv det.
Jeg fik 1 g paracetamol og 600 mg ibuprofen 3 gange dagligt de første 2-3 dage på hospitalet og blev så sat ned til 1 g paracetamol og 400 mg ibuprofen.
Jeg fortsatte med smertestillende efter jeg kom hjem - ihvertfald de første 10 dage. Så reducerede jeg igen til 1 g og 200 mg ibuprofen og 1-2 gange dagligt efter behov. Jeg tror at jeg var rimelig smertefri efter 14 dg. Hævelsen aftog naturligvis også på de 10-14 dage, så jeg kunne sidde normalt på en stol.
Desuden "spiste" jeg paraffinolie - hvilket jeg iøvrigt stadig gør, for jeg fik en temmelig stor hæmorrhide under fødslen, så den passer jeg godt på. Dvs. jeg sørger for, min afføring er blød og nem at komme af med.
Jeg håber, du kan bruge det til noget. Ja det gør ondt - det er klart. Men det er vigtigt du har det godt, så du har overskud til din baby og så du får produceret noget mælk.
Held og lykke
Moms
Anmeld