Så kan skatten tjekkes...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. marts 2009

DK

Jeg skal betale 13.000 kr tilbage i skat.

Derudover, hvilket er MEGET VÆRRE, så har jeg tjent 130.000 kr i år 2008, hvilket er 30.000 kr over grænsen for SU. Det vil sige at til sommer skal jeg betale 25.000 kr tilbage til SU, plus jeg skal betale mit SU lån tilbage også. Det hænger nemlig sammen. Det vil sige jeg skal betale 50.000 kr tilbage.

FUCK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2009

MaleneGærup

Det var synd for dig, DK.
Har stadig ikke været ind at se, for jeg kan ikke komme ind på siden pga travlhed.....

Anmeld

10. marts 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Grrr... Jeg tør ikke Jeg har de sidste par år fået smæk for skillingen!! Der burde ikke være smæk i år, da jeg har været på SKAT for at få regnet den ud, INDEN jeg startede på mit nye arbejde... MEN - jeg får ondt i maven af det... Men jeg SKAL .... Bare ikke lige idag.

ER det kun mig der er en kylling?

Anmeld

10. marts 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
DK skriver:

Derudover, hvilket er MEGET VÆRRE, så har jeg tjent 130.000 kr i år 2008, hvilket er 30.000 kr over grænsen for SU. Det vil sige at til sommer skal jeg betale 25.000 kr tilbage til SU, plus jeg skal betale mit SU lån tilbage også. Det hænger nemlig sammen. Det vil sige jeg skal betale 50.000 kr tilbage.

Jeg har også ligget og rodet med den slags smæk, de sidste par år. Det er bare ULIDELIGT!!!!

Jeg håber du finder en måde at klare det på, men det er fanmer mange penge, at betale på én gang...

Jeg har også ondt i maven over at skulle tjekke min skat, selvom jeg har fået den regnet ud, inden jeg startede på det nye skatte år og der ikke burde være noget. Men jeg tør bare ikke rigtig tjekke endnu...

Anmeld

10. marts 2009

Rasmine

DK skriver:

Har du regnet fradrag pr. barn, ca. 22000 med?

Anmeld

10. marts 2009

DK

Mebach skriver:

Har du regnet fradrag pr. barn, ca. 22000 med?

Ja det har jeg. Man må tjene 76.400 ved siden af SU plus 23.400 kr per barn. Det er jo så små 100.000 kr.

Det betyder bare at sidste sommer hvor jeg kun holdt en uges ferie, og arbejdede hver dag hele sommeren fra 9-18, det er SPILDT. Jeg kunne lige så godt have holdt fri. Det havde været billigere for mig, da man også skal betale 7% i tillæg af det man har tjent for meget, også.

EJJJ hvor er det bitteret at vide jeg kunne have lagt på stranden med min datter hver dag, istedet for at arbejde.

FUCK JEG HADER DANMARK. Det er simpelthen verdens væreste kommunist-stat der straffer ALLE der gerne vil gøre noget selv. Altså for helvede. Jeg har jo bare arbejdet. Jeg har et barn. 5017 kr om mdr. i SU er sgu bare ikke nok.

ØV jeg er så vred og ked og sur og ulykkelig og aner ikke mine levende råd om hvordan fanden jeg skal få de penge betalt tilbage. For hvis jeg tjener de penge ekstra her i sommer, så skal jeg jo også betale su tilbage næste år. For fanden da.

Jeg kan lige så godt bare stoppe med min udd. og så gå på kontanthjælp, hvor jeg ikke behøver lave en skid, hvor jeg kan få gældssanering pga. manglende fremtidsudsigter, og hvor jeg bare kan gå og fede den herhjemme, istedet for både at knokle røven ud af bukserne på studiet og på jobbet.

Jeg er ked af at belemre jer med denne svada, men jeg er simpelthen helt ulykkelig og rasende på en gang. Også på mig selv. Jeg plejer at være god til at regne på hvad jeg må tjene, men der må virklig være smuttet noget sidste år.

PIS.

Anmeld

10. marts 2009

Rasmine

DK skriver:

Ja det har jeg. Man må tjene 76.400 ved siden af SU plus 23.400 kr per barn. Det er jo så små 100.000 kr.

Det betyder bare at sidste sommer hvor jeg kun holdt en uges ferie, og arbejdede hver dag hele sommeren fra 9-18, det er SPILDT. Jeg kunne lige så godt have holdt fri. Det havde været billigere for mig, da man også skal betale 7% i tillæg af det man har tjent for meget, også.

EJJJ hvor er det bitteret at vide jeg kunne have lagt på stranden med min datter hver dag, istedet for at arbejde.

FUCK JEG HADER DANMARK. Det er simpelthen verdens væreste kommunist-stat der straffer ALLE der gerne vil gøre noget selv. Altså for helvede. Jeg har jo bare arbejdet. Jeg har et barn. 5017 kr om mdr. i SU er sgu bare ikke nok.

ØV jeg er så vred og ked og sur og ulykkelig og aner ikke mine levende råd om hvordan fanden jeg skal få de penge betalt tilbage. For hvis jeg tjener de penge ekstra her i sommer, så skal jeg jo også betale su tilbage næste år. For fanden da.

Jeg kan lige så godt bare stoppe med min udd. og så gå på kontanthjælp, hvor jeg ikke behøver lave en skid, hvor jeg kan få gældssanering pga. manglende fremtidsudsigter, og hvor jeg bare kan gå og fede den herhjemme, istedet for både at knokle røven ud af bukserne på studiet og på jobbet.

Jeg er ked af at belemre jer med denne svada, men jeg er simpelthen helt ulykkelig og rasende på en gang. Også på mig selv. Jeg plejer at være god til at regne på hvad jeg må tjene, men der må virklig være smuttet noget sidste år.

PIS.

LÅRT!

Vidste ikke engang fradraget pr barn var steget.

Du lyder som om du er godt inde i reglerne, så fortæl mig lige hvordan det er:
Jeg er færdig til sommer og regner med jeg jobber fra september først.
Hvad må jeg så tjene? -Gælder min fremtidige løn også som løn ifht SU?
-Eller er der ingen regel efter endt uddannelse?
Forstår du?

Anmeld

10. marts 2009

DK

Det ved jeg faktisk ikke. Du kan ringe til SU kontoret på din uddannelsesplads og få mere at vide.

Anmeld

10. marts 2009

Stumpen

Mebach skriver:

Et vildt bud, aner ikke om det har noget på sig, men MÅSKE
SKAT.DK

Du er sku da en af de skrappe knive i skuffen

Mht. dit spørgsmål om din fremtidige løn, så tror jeg ikke det har noget på sig.. Jeg kender flere der i skoleforløb har fravalgt su i sommerferien, for at kunne tjene mange penge hen over sommeren... Og så snart du er færdig har du 5 mdr. uden su, så jeg vil tro du bare kan arbejde igennem...

Anmeld

10. marts 2009

Rasmine

Stumpen skriver:

Du er sku da en af de skrappe knive i skuffen

Mht. dit spørgsmål om din fremtidige løn, så tror jeg ikke det har noget på sig.. Jeg kender flere der i skoleforløb har fravalgt su i sommerferien, for at kunne tjene mange penge hen over sommeren... Og så snart du er færdig har du 5 mdr. uden su, så jeg vil tro du bare kan arbejde igennem...

Hahahahha, tark...

Arhmen, hør nu:
Er SU'en ikke på hvad... 5000?
Jan, feb, marts, april, maj, juni = 30.000
Det kommer jeg da til at overstige by far, ved at få job?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.