Jeg har et dilemma, og i skal hjælpe mig.. :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.402 visninger
26 svar
0 synes godt om
14. januar 2012

Anonym trådstarter

Mit barn blev hentet af sin far igår fordi det skulle på weekend ved ham.. Faderen fortæller så at han er blevet langtidssygemeldt med angst, og ikke tør køre i bus på trods af at han skal det for at hente sit barn, så der fik jeg lige total noia på over det..

Men dilemmaet er nu at han vil have barnet fra torsdag til søndag her imens han går sygemeldt, istedet fra fredag til søndag som vores aftale er nu..

Vi har kørt samværet uden om SF da vi efter to mæglingsmøder fik vores samarbejde op at køre igen.. Så det vil jeg jo gerne fortsætte med..
Men jeg er bange for at det her angst vil gå udover barnet og især hvis vi forlænger samværet med en dag..

Hvad skal jeg gøre?? og hvad vil der ske hvis han pludselig hiver mig i SF fordi jeg nægter at udvide samværet til at gælde torsdag også??

Jeg frygter virkelig at det vil gå udover barnet, især når han indrømmer nu at han ikke tør køre i bus, hvad hvis angsten bliver værre og han pludselig ikke kan noget fordi han er bange for at gå ud??

Please hjælp mig piger..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2012

Anonym trådstarter

slet ingen der vil hjælpe??

Anmeld

14. januar 2012

Nessie

Synes det er dejligt at faren godt vil være mere sammen med sit barn, rigtig positivt

Synes at I så skal aftale at I ringer sammen hver dag, så du også har føling med hvordan det går.

Og så skal han selvfølgelig i behandling, så angsten ikke tager overhånd.

Held og lykke med det hele

Anmeld

14. januar 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Er han da meget afhængig af at køre bus?? Hvis i er blevet enige om det samvær der køre nu, tror jeg ik bare han ka ændre det, men ved det ik. Vil da ellers mene at er han en god far, at det med bussen ik burde være det store problem... Vh Stine 

Anmeld

14. januar 2012

Anonym trådstarter

Nessie skriver:

Synes det er dejligt at faren godt vil være mere sammen med sit barn, rigtig positivt

Synes at I så skal aftale at I ringer sammen hver dag, så du også har føling med hvordan det går.

Og så skal han selvfølgelig i behandling, så angsten ikke tager overhånd.

Held og lykke med det hele

ja, men det er jo kun for en periode, for når han så skal raskmeldes vil ordningen blive sat ned igen til fredag til søndag..
Synes også det vil forvirre mere end det vil gavne barnet..
Men måske det bare er mig der synes det??

At ringe sammen tror jeg bare vil gøre at han føler sig overvåget, og det tvivler jeg på er nogen god ide, men må indrømme jeg har det rigtig træls ved at overlade barnet til ham den her weekend når han pludselig bliver angst for hverdagsting.. Hvad hvis han pludselig ikke kan rumme barnet mere??

Årh kan godt mærke jeg tænker alle mulige grimme ting, men det er jo mit kæreste eje det her handler om..

Håber da at han er kommet i behandling, men ved det faktisk ikke..

Anmeld

14. januar 2012

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

Er han da meget afhængig af at køre bus?? Hvis i er blevet enige om det samvær der køre nu, tror jeg ik bare han ka ændre det, men ved det ik. Vil da ellers mene at er han en god far, at det med bussen ik burde være det store problem... Vh Stine 

Ja han er meget afhængig af bus, han kan ikke lave noget uden at skulle med en bus, da han ingen bil har..

Så det er jo lidt et problem.. Løsningen er at jeg henter og bringer barnet hver gang, men det kan jeg jo bare heller ikke altid, for benzinen er altså også blevet ret dyr..

Anmeld

14. januar 2012

Nessie

Anonym skriver:

ja, men det er jo kun for en periode, for når han så skal raskmeldes vil ordningen blive sat ned igen til fredag til søndag..
Synes også det vil forvirre mere end det vil gavne barnet..
Men måske det bare er mig der synes det??

At ringe sammen tror jeg bare vil gøre at han føler sig overvåget, og det tvivler jeg på er nogen god ide, men må indrømme jeg har det rigtig træls ved at overlade barnet til ham den her weekend når han pludselig bliver angst for hverdagsting.. Hvad hvis han pludselig ikke kan rumme barnet mere??

Årh kan godt mærke jeg tænker alle mulige grimme ting, men det er jo mit kæreste eje det her handler om..

Håber da at han er kommet i behandling, men ved det faktisk ikke..

Når han selv fortæller dig at der er noget galt, så tyder det jo på, at han godt vil have hjælp, og I skal alle være trygge.

Føler han sig overvåget er det jo egentlig hans problem. Det kan ikke nytte noget at han måske lige pludselig for et angsanfald mens han har den lille.

Synes godt du kan sætte dig ned med ham og tale om det og også fortælle at det gør dig bekymret for barnet. Det er helt okay. Barnet er jo det vigtigste for jer begge.

Tal også med ham om at tale med lægen, er man syg, kan man ikke altid selv komme i gang, og så er det godt hvis nogen kan skubbe lidt på

Anmeld

14. januar 2012

Anonym trådstarter

Nessie skriver:

Når han selv fortæller dig at der er noget galt, så tyder det jo på, at han godt vil have hjælp, og I skal alle være trygge.

Føler han sig overvåget er det jo egentlig hans problem. Det kan ikke nytte noget at han måske lige pludselig for et angsanfald mens han har den lille.

Synes godt du kan sætte dig ned med ham og tale om det og også fortælle at det gør dig bekymret for barnet. Det er helt okay. Barnet er jo det vigtigste for jer begge.

Tal også med ham om at tale med lægen, er man syg, kan man ikke altid selv komme i gang, og så er det godt hvis nogen kan skubbe lidt på

Men han fortalte det jo først da jeg spurgte hvad han var blevet sygemeldt for? Så tænker det ikke var meningen jeg skulle vide at han havde angst??
Hans angst kommer højst sandsynligt af at han er kommet ud af et årelangt hashmisbrug, og det er jo rigtig dejligt at jeg med sikkerhed ved at han er helt ude af det, men det gør bare så ondt i hjertet på mig at han kan risikere at få et anfald imens han har barnet..

Men vil foreslå den med at ringe sammen så jeg er sikker på at barnet har det godt og er tryg der.. Så må jeg se hvad han siger..

Anmeld

14. januar 2012

QueDee

Jamen hvis han er sygemeldt, så er han vel også medicineret (eller under anden behandling)?

Jeg mener bare, at der jo er rigtigt mange mødre derude, der også lider af angst, som samtidigt sagtens kan passe deres børn. Så hvorfor skulle denne far ikke kunne det?

Når det så er sagt, så synes jeg da klart, at du skal ringe og tjekke op, såfremt du er usikker.

Anmeld

14. januar 2012

Anonym trådstarter

QueDee skriver:

Jamen hvis han er sygemeldt, så er han vel også medicineret (eller under anden behandling)?

Jeg mener bare, at der jo er rigtigt mange mødre derude, der også lider af angst, som samtidigt sagtens kan passe deres børn. Så hvorfor skulle denne far ikke kunne det?

Når det så er sagt, så synes jeg da klart, at du skal ringe og tjekke op, såfremt du er usikker.

der er helt sikkert andre derude med samme problem, men så er man i de fleste tilfælde (sikkert ikke alle) to om barnet på samme tid..

Men nu er det pludselig mit barn det handler om, og det gør mig rigtig utryg..

Jeg ved ikke om han er under behandling endnu.. men ved at han ikke var meget for at fortælle mig det, for han blev ret underlig i stemmen da jeg spurgte ind til hans sygemelding..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.