Ananas mousse - kan man det!? :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. januar 2012

K&S

SilasMor skriver:

aner faktisk ikke hvad forskellen er. Så bare lige at opskriften var på en creme og ikke en mousse 

men tror nu ikke der er den store forskel, det er jo 'bare' kagefyld 

Det er jo rigtig nok

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2012

.....

SilasMor skriver:

aner faktisk ikke hvad forskellen er. Så bare lige at opskriften var på en creme og ikke en mousse 

men tror nu ikke der er den store forskel, det er jo 'bare' kagefyld 

Er en mousse ikke lidt lettere i det end en creme? ..det ville være mit gætte bud hvertfald

Anmeld

12. januar 2012

K&S

Strawberry skriver:

Er en mousse ikke lidt lettere i det end en creme? ..det ville være mit gætte bud hvertfald

Hmm, ja det har jeg også tænkt - derfor plejer jeg også at lave chokoladecreme og frugtmousse

Anmeld

12. januar 2012

Silas&Mille

Strawberry skriver:

Tjo... det lyder vist meget rigtigt 

Men lige meget hvad, både cremer og mousse smager godt 

Anmeld

12. januar 2012

.....

K&S skriver:

Hmm, ja det har jeg også tænkt - derfor plejer jeg også at lave chokoladecreme og frugtmousse

Hæhæ, ja nemlig

Anmeld

12. januar 2012

.....

SilasMor skriver:

Tjo... det lyder vist meget rigtigt 

Men lige meget hvad, både cremer og mousse smager godt 

Ja, det har du ret i

Anmeld

12. januar 2012

Zafir

K&S skriver:

Mums, det lyder lækkert

Har du en opskrift med mål, du vil dele?

Jeg plejer normalt at bruge yoghurt natural, men gør frisk osten den mere cremet, så den ikke falder helt sammen, når den lægges i kagen?

For min mousse plejer at stå i køleskab natten over, inden den fyldes i kagen...!

Og tror du den vil passe til Dumlecreme?  Manden har fuldstændig forelsket sig i Dumlecrme

Hmmm

Altså mål:

1 af de store dåser ananas... Også er resten sådan efter 'humør'. Jeg er ikke lige den der går og skriver mål ned Sooorrryyyy...

Men altså, jeg har også altid brugt yogourt natural... indtil jeg opdagede friskosten. Yum yum. Den er bare nice at bruge til alt muligt. Alternativt, kan man bruge frisk osten sammen med yougurt, hvis man gerne vil undgå flødeskummen

Aner ikke det dersens med dumlecreme. Dumle er ikke liiiige min choko hehe... Måske? men frisk ost og choko... Mmm... Det kan jo komme an på en prøve

Anmeld

12. januar 2012

ano14316

K&S skriver:

Manden har længe snakket om ananas mousse, men har ignoreret det, da jeg slet ikke kunne "se" det for mig :-) men kan man godt lave ananas mousse? 

Jeg har snart fødselsdag, så muligheden er der for at afprøve det ;-) 

Jeg lavede den her til i lørdags..

INGREDIENSER
1 dåse ananas
1/4 liter piskefløde
1-2 spsk. sukker (efter smag - ikke nødvendigt)
7blade husblads.

Læg husblads i blød i koldt vand i 5min.
Hæld ananas inkl. saft i en blender og blend godt sammen. Pisk derefter fløden stiv.
Når husbladsen har ligget i vand i 5 min, drænes det for vand og smeltes i micro-ovn eller over vandbad. Derefter tilsættes husblads til ananasmassen og det røres godt sammen. Ananas og flødeskum blandes nu sammen, og det stilles på køl i 4-6 timer. (til det er stift)

brugte den i en kage, men man kan jo også sagtens lave den som dessert. Den er i hvertfald super lækker.

Den passer sikkert fint sammen med dumle, men det bliver nok meget sødt.. Hvis jeg skulle lave den sammen med en anden mousse ville det nok være
Ananas og mørkchokolade
appelsin og dumle

Jeg havde lavet ananasmoussen sammen med en hindbærmousse m. hvid chokolade, og de spillede godt sammen.

Anmeld

12. januar 2012

ekebiv

K&S skriver:

Tusind tak for svar!

Hvilken opskrift bruger du?

jeg har ikke en opskrift lige ved hånden desværre

Anmeld

12. januar 2012

K&S

ano14316 skriver:

Jeg lavede den her til i lørdags..

INGREDIENSER
1 dåse ananas
1/4 liter piskefløde
1-2 spsk. sukker (efter smag - ikke nødvendigt)
7blade husblads.

Læg husblads i blød i koldt vand i 5min.
Hæld ananas inkl. saft i en blender og blend godt sammen. Pisk derefter fløden stiv.
Når husbladsen har ligget i vand i 5 min, drænes det for vand og smeltes i micro-ovn eller over vandbad. Derefter tilsættes husblads til ananasmassen og det røres godt sammen. Ananas og flødeskum blandes nu sammen, og det stilles på køl i 4-6 timer. (til det er stift)

brugte den i en kage, men man kan jo også sagtens lave den som dessert. Den er i hvertfald super lækker.

Den passer sikkert fint sammen med dumle, men det bliver nok meget sødt.. Hvis jeg skulle lave den sammen med en anden mousse ville det nok være
Ananas og mørkchokolade
appelsin og dumle

Jeg havde lavet ananasmoussen sammen med en hindbærmousse m. hvid chokolade, og de spillede godt sammen.

MUMS, manden sidder og savler ved siden af

Tak for opskriften! Har du også lyst til at dele opskriften på hindbærmousse med hvid chokolade?

Var kagen så med lyse bunde?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.