Hvornår skal man søge hjælp??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. januar 2012

Solstrålen

Lyder til at være en mærkelig læge.

Vi har en datter fra 2007 som er lavet naturligt. (Det tog 18 mdr inden der skete noget)

Da vi havde prøvet lidt over et år gik vi til lægen og blev undersøgt begge to. Fik bl.a. taget blodprøver osv ..

Da vi fik resultatet (Nedsat sædkval.) blev vi sendt videre til en privatklinik og endte i ICSI behandling.

Kan I ikke bare kontakte en privatklinik udenom lægen ? Aner ikke om man kan det. I skal jo alligevel selv betale hvis I skal i behandling.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2012

Anonym trådstarter

Kris89 skriver:

lyder som en SKOD læge... sorry.. plejer man ikke at sige 1 år prøvelse???

det er ikke et lægehus, så du har mulighed for at få en anden læges mening på det? sys det lyder fuldstændig vildt...

Jo det er en lægehus, men den anden læge delte samme mening.....  jeg troede også kun det var 1 år, men det er åbenbart kun hvis man ikke har barn i forvejen.

Anmeld

14. januar 2012

Kris89

Anonym skriver:

Jo det er en lægehus, men den anden læge delte samme mening.....  jeg troede også kun det var 1 år, men det er åbenbart kun hvis man ikke har barn i forvejen.

øv hvor skod...

Anmeld

14. januar 2012

M&M's Mor

Anonym skriver:

Hej derude

Jeg har et par spørgmål ang. hvornår det er tid til at søge hjælp??

Vi har en søn på 3,2år  som jeg blev gravid med imellem et skifte af 2 mærker p-piller. I nov 10 lagede jeg p-pillerne og blev gravid i jan 11 mistede det ved en SA i april 11. og nu kommer mine spørgsmål....

1. Her 9 mdr efter er min cyklus stadigvæk ikke "normal" det svinger fra 21- 30..... skal vi søge hjælp?? og hvilken slags hjælp?? Eller er der andre "ting"vi kan gøre??

kan læse herinde at andre har søgt hjælp meget tidligere, men vi har tænkt..."det kommer nok i denne måned" men nu er jeg begyndt at få en masse tanker.... Som hvad hvis vi bare var heldige at kunne lave vores søn, og det var derfor vi mistede den anden fordi der er noget galt med os??

Er jeg helt galt på den?? skal jeg bare væbne mig med mere tålmodighed??

Hmmm det korte og det lange er at jeg ikke forstår i skal have prøvet selv i 2 år når som os selv bliver tilbudt det af vores egen læge efter "kun" 8 mdr uden man selv har nævnt noget om det... fik også en abort og derefter skete der bare intet...takkede så dog først ja tak til at komme videre i systemet efter 14 mdr og da det var min tur til at skulle afsted til nærmere undersøgelse kom tante rød så ikke som planlagt og lillesøster er lavet i første forsøg hjemme... så ingen tvivl om at psyken har haft drillet os her med at blive gravide...

Håber der snart er en positiv test hos jer...

Anmeld

15. januar 2012

Anonym trådstarter

Ja jeg synes også det er mærkeligt at der er så stor forskel på hvornår man kan modtage behandling.....

Men min mand har læge i et andet lægehus, så vi tænkte at han kunne bede om at blive undersøgt, for at se om det er ham, der ikke "slår" til...

Hvis han så er som han skal være så vil jeg bede om at blive undersøgt......for vi vil simpelthen ikke vente i 15 mdr!!

Vi ved godt psyken spiller en kæmpe rolle i det her også, men det er dælme svært ikke at spekulere over det hver måned, når man regner med nu er det tid til tante rød, også kommer den ikke som den skulle, så kommer den 3-4 dage senere, men man når at håbe og tænke en masse tanker inden den kommer. også bliver man så møg skuffet gang på gang....

Vi er gået i gang med at lave 1 sal og jeg har møg travlt på arbejdet, så prøver meget bevidst at tænke på alt muligt andet, men den lægger tadig og lurer i baghovedet

Anmeld

15. januar 2012

Musse21

Jeg har selv mistet 3 gange og fik afvide på sygehuset og af egen læge at jeg skulle miste engang mere og så var jeg berettiget til hjælp

Det med om det er 1 eller 2 år før man får hjælp er meget forskelligt for læge til læge. Har haft mange forskellige læger og fra dem lyder der "Hvis man har været gravid og mister gælder det fir en graviditet. Det vil sige derfra skal der så gå yderlige 1 år uden hæld med graviditet før man er berettiget til hjælp"

Håber du kan bruge dette til noget

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.