Hvornår skal man søge hjælp??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.386 visninger
15 svar
0 synes godt om
12. januar 2012

Anonym trådstarter

Hej derude

Jeg har et par spørgmål ang. hvornår det er tid til at søge hjælp??

Vi har en søn på 3,2år  som jeg blev gravid med imellem et skifte af 2 mærker p-piller. I nov 10 lagede jeg p-pillerne og blev gravid i jan 11 mistede det ved en SA i april 11. og nu kommer mine spørgsmål....

1. Her 9 mdr efter er min cyklus stadigvæk ikke "normal" det svinger fra 21- 30..... skal vi søge hjælp?? og hvilken slags hjælp?? Eller er der andre "ting"vi kan gøre??

kan læse herinde at andre har søgt hjælp meget tidligere, men vi har tænkt..."det kommer nok i denne måned" men nu er jeg begyndt at få en masse tanker.... Som hvad hvis vi bare var heldige at kunne lave vores søn, og det var derfor vi mistede den anden fordi der er noget galt med os??

Er jeg helt galt på den?? skal jeg bare væbne mig med mere tålmodighed??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2012

Masig

Anonym skriver:

Hej derude

Vi har en søn på 3,2år  som jeg blev gravid med imellem et skifte af 2 mærker p-piller. I nov 10 lagede jeg p-pillerne og blev gravid i jan 11 mistede det ved en SA i april 11. og nu kommer mine spørgsmål....

1. Her 9 mdr efter er min cyklus stadigvæk ikke "normal" det svinger fra 21- 30..... skal vi søge hjælp?? og hvilken slags hjælp?? Eller er der andre "ting"vi kan gøre??

kan læse herinde at andre har søgt hjælp meget tidligere, men vi har tænkt..."det kommer nok i denne måned" men nu er jeg begyndt at få en masse tanker.... Som hvad hvis vi bare var heldige at kunne lave vores søn, og det var derfor vi mistede den anden fordi der er noget galt med os??

Jeg syns godt du kan gå til lægen, men har hørt at når man godt kan blive gravid så vil de ikke gøre noget.. der er noget med at man skal miste 3 gange eller noget latterligt før de gør noget... Men kender ikke rigtigt det system, når man har været gravid, så synes da bare du skal prøve at snakke med lægen og se hvad han/hun siger...

Anmeld

12. januar 2012

l.kjoeller

Anonym skriver:

Hej derude

jeg mistede også og 8 måneder efter uden gevinst kontaktede vi lægen og blev heldigvis sendt videre. Viste sig at være nødvendigt. Hvis jeg var dig ville jeg høre lægen ad hvad h*n sir til det

Anmeld

12. januar 2012

Kris89

vi mistede i juni 2011... jeg har besluttet, at hvis mens dukker op her sidst i januar, ringer jeg til lægen. jeg har haft "fast" cyklus på 35 dage (hvis den kommer næste gang) i 4 mdr. så mener jeg de bør kigge på mig eller min kæreste, om vi var heldige første gang..

så mener bestemt godt du kan give lægen et kald og høre hvad de siger.

Anmeld

12. januar 2012

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar

Jeg håber da virkelig ikke det er nødvendigt at miste 3 gange før man kan modtage en eller anden form for hjælp.....

Jeg vil da så prøve at kontakte min læge, og hører hvad han har at sige... om der er noget hjælp til os der

Anmeld

12. januar 2012

Muffinmus

mine har alle atget forskelligt med tid, så det med at en er nem at lave betyder ikke at en anden er eller omvendt:-)

Din krop er nok lidt forstyrret....en ved andre har gpde erfaringer med at få kroppen på rette kurs med akupunktur, altså få cyklus til at passe bedre, så det var måske forsøget værd.

Vi brugte jo 14 mdr på at lave et barn, som vi mistede i en MA,brugte 2 år på at lave min søn, en baby på 4 mdr som vi mistede ved en SA og nu min datter som derefter tog sølle en måned og nu lillesøster osm tog 1,5 mdr ca...

Så her er der ikke nogen genelrel rgeel hvor lang tid det tager mig, har vist bare været både meget heldig og meget uheldig:-)

Anmeld

13. januar 2012

Anonym trådstarter

Kris89 skriver:

vi mistede i juni 2011... jeg har besluttet, at hvis mens dukker op her sidst i januar, ringer jeg til lægen. jeg har haft "fast" cyklus på 35 dage (hvis den kommer næste gang) i 4 mdr. så mener jeg de bør kigge på mig eller min kæreste, om vi var heldige første gang..

så mener bestemt godt du kan give lægen et kald og høre hvad de siger.

Hmm ja kontaktede min læge idag, og det svar jeg fik var...........

1. bliv ved med at dyrke regelmæssig sex ( sker allerede!)

2. leve sundt ( vi spiser ikke søde sager eller drikker sodavad)

3. stoppe med at ryge ( jeg er ikke ryger, min mand ex ryger på 8 år)

4. dyrke motion ( vi løber begge 3-4 gange om ugen plus styrketræning)

Hvis jeg ikke var gravid efter 2 år ville vi kunne få hjælp, men ikke får...

Så nu må vi se hvad der sker....ellers mangler vi bare 15 mdr flyver afsted

Anmeld

13. januar 2012

matryoshka

Hej med dig,

Jeg ved ikke om mit svar kan bruges.. Men jeg kan fortælle dig om hvad jeg har fået at vide fra min gynokolog. Jeg var til et rutine check hos gynokologen, og vi kom ind på det at min menstruation altid har været meget uregelmæssig.

Eftersom jeg allerede er blevet gravid helt naturligt en gang, helt uplanlagt, og jeg ikke har PCO, var der ingen grund til at gå i gang med en udredning. Så uregelmæssig menstruationer er jo ikke i sig selv ensbetydende med, at det ikke kan lade sig gøre

Han sagde bare, at når vi en gang skal have nr. 2, så skal vi prøve selv, selv om det er nærmest umuligt at vide hvornår jeg har ægløsning. Så hvis vi blev utålmodige skulle jeg bare komme tilbage og få noget hormon til at kick starte ægløsninger. Måske skulle I prøve det?

Anmeld

13. januar 2012

Kris89

Anonym skriver:

lyder som en SKOD læge... sorry.. plejer man ikke at sige 1 år prøvelse???

det er ikke et lægehus, så du har mulighed for at få en anden læges mening på det? sys det lyder fuldstændig vildt...

Anmeld

13. januar 2012

Zeus

Anonym skriver:

Uden at hænge mig op på det, så læste jeg en artikel om, at det var en dårlig idé at træne for meget, når man prøvede på at blive gravid.. Nu ved jeg jo ikke hvor langt du løber, og hvor meget du styrketræner, men ville bare lige informere Det var noget med, at kroppen bruger så meget energi på træningen, at den ikke kan "overskue" at skulle holde på et barn også...

Hvis jeg nu kværner min hjerne igennem, så handlede den om en tv-vært, men kan selvfølgelig ikke huske hverken navnet på hende, eller på bladet

Nå, men min pointe Træn - men ikke overtræn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.