Light produkter??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. januar 2012

merethe

Profilbillede for merethe

man fraråder alle lightprodukter til gravide ikke kun sodavand.

I vores brugs findes den almindelige hindbærbrus som ikke er lightprodukt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2012

ravnsbeck

Jeg har drukket light hele min graviditet, og skal sættes igang på mandag - så her er der ikke kommet noget for tidlig født baby ud af det.

Anmeld

12. januar 2012

maryjane

Jaaaa du må da du skal vidst op over tre liter dagligt før det har en betydning, og regner ikke med du får sat så meget til livs hehe

Anmeld

1. juli 2012

anjajoergensen

Altså personligt, og det er kun efter egen erfaring, så er jeg dybt cola light afhængig, drak det både før jeg blev gravid, og drikker i min graviditet, har drukket light produkterigennnem hele mingraviditet, rimelig meget endda, og jeg er stadig gravid i uge 36+3, så ved ikke helt om man skal tro på at det kan fremkalde en for tidlig fødsel, jeg tror ihvert fald ikke på det

Anmeld

1. juli 2012

anynom

He, jeg drak kun light og fødte faktisk for tidligt - men det har INGEN sammenhæng. Alt med måde, et enkelt glas om dagen tager hverken du eller bebs skade af

Anmeld

1. juli 2012

Kay

i slut november/start december var der et par artikler og et tv-program om at ligth produkter kunne være skyld i fortidlig fødsel... men om der er hold i det ved jeg ikke... jeg har i altfald begrænset mit forbrug af ligth til et aller minimum...

desuden mener jeg du kan få hindbærbrus i netto uden der er ligth med det er kun i ½ litters flaskerne

Anmeld

1. juli 2012

tarkoflen

Er jeg gået glip af noget? Er du gravid?

Det var fremme for nogle år siden, at et stort forbrug af light produkter kan medføre for tidlig fødsel, men jeg havde en kollega der drak min. 1/2 liter pepsi max hver dag og hun gik altså tiden ud

Der er jo et hav af ting man må og ikke må, det kommer vist lidt an på hvem du spørger

Anmeld

1. juli 2012

Tulle28

Det er sjovt som folk siger go til light produkter og går fuldstændig i baglås over et halvt glas vin (hvis det var det du havde spurgt om). De fleste light produkter indeholder aspartam, som bl.a mistænkes for at være kræftfremkaldende - så spørger du mig siger jeg NEJ, gå efter den ægte vare og tag lidt mindre. Jeg har da set hindbærbrus der ikke var light?

Lidt om aspartam: http://www.alun.dk/sund-kost/aspartam-din-cola-lig ht-livet-af-dig.html#

Anmeld

1. juli 2012

Alexis - i den virtuelle verden!

Tulle28 skriver:

Det er sjovt som folk siger go til light produkter og går fuldstændig i baglås over et halvt glas vin (hvis det var det du havde spurgt om). De fleste light produkter indeholder aspartam, som bl.a mistænkes for at være kræftfremkaldende - så spørger du mig siger jeg NEJ, gå efter den ægte vare og tag lidt mindre. Jeg har da set hindbærbrus der ikke var light?

Lidt om aspartam: http://www.alun.dk/sund-kost/aspartam-din-cola-lig ht-livet-af-dig.html#

Ville da hellere tage et glas alm. sodavand, og så begrænse mit indtag af sukker. Aspartam består bla. af giftstoffer. Ikke noget jeg ville udsætte et foster for. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.